// کد مطلب: ۱۰۵۶۴۶

ابراز تمایل یکی از بزرگترین شرکت های مجری زیرساخت های بندری و لجستیک چین برای حضور در مجتمع بندری کاسپین

ابراز تمایل یکی از بزرگترین شرکت های مجری زیرساخت های بندری و لجستیک چین برای حضور در مجتمع بندری کاسپین
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: هیأت اقتصادی چینی متشکل از مدیران یکی از بزرگترین شرکت های سرمایه گذاری این کشور بود که به منظور امکان سنجی سرمایه گذاری در حوزه های بندری و لجستیک این منطقه، با دکتر روزبهان مدیرعامل سازمان دیدار و پیرامون راهکارهای همکاری های دو سویه تبادل نظر کردند.

به گزارش طلانیوز: بنا بر این گزارش دکتر محمد ولی روزبهان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به موقعیت استراتژیک و ژئوپلتیک این منطقه در بین کشورهای همسایه بیان کرد : منطقه آزاد انزلی به جهت قرار گرفتن در مسیر کریدورهای بین المللی به عنوان شاهراه ترانزیت کالا شناخته شده و راهبرد این سازمان بر جذب کالاهای در حال ترانزیت از مسیرهای کنونی ترانزیتی میان آسیا و اروپا در قالب کریدورهای شمال-جنوب و سایرفرصت های ترانزیتی موجود قرار گرفته است.
وی در ادامه به فعالیت منطقه آزاد انزلی در زمینه های عمرانی،صنعت و گردشگری اشاره و خاطر نشان کرد: منطقه آزاد انزلی با توجه به بازه زمانی کوتاه آغاز فعالیتش منطقه ای جوان شناخته شده، اما میزان رشد این منطقه در این مدت از سطح کشور و سایر مناطق آزاد نیز بالا تر بوده است و در این امر بسیاری از سرمایه گذاران داخلی و خارجی از کشورهایی همچون چین ، قزاقستان ، ترکیه ، کشورهای حاشیه دریای خزر و تعدادی از کشورهای اروپایی نقش مستقیم دارند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به تعاملات روسای جمهور دو کشور اشاره و افزود : مراودات بین دولت های دو کشور بستر فعالیت سرمایه گذاران چینی را بیش از پیش فراهم نموده و تا کنون چندین شرکت چینی از جمله شرکت واروم گروپ به عنوان سومین شرکت بزرگ تولید کننده تجهیزات الکترونیکی ضد اشتعال و انفجار در جهان در این منطقه فعالیت می کنند و بستر انجام همکاری های لازم در حوزه های بندری ، عمرانی و صنعت بین دو کشور در این منطقه فراهم است.
در ادامه این نشست مسول هیات اقتصادی چین با اشاره به استقبال سرمایه گذاران خارجی از انجام پروژه های سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی گفت: این منطقه در یک نقطه استراتژیک و راهبری قرار گرفته و تعاملات و توافقات صورت گرفته ایران با کشورهای همسایه چشم اندازی روشن و موفق از این منطقه را ترسیم می کند.
وی در ادامه به فعالیت مهم شرکت عمرانی خود در کشور های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: آمادگی لازم جهت سرمایه گذاری در بخش های مختلف در این منطقه را داریم و قطعاً با شناخت بیشتر از مزیت و ظرفیت های قانونی و زیرساختی از این منطقه میزان همکاری های دو سویه افزایش خواهد یافت.
گفتنی است شرکت مزبور یکی از بزرگترین شرکت های چینی در زمینه احداث زیرساخت های بندری و لجستیک است که در جریان این برنامه مدیران آن از مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی، فاز تجارت و گردشگری، زیرساخت های عمرانی و گردشگری بازدید به عمل آوردند.

ابراز تمایل یکی از بزرگترین شرکت های مجری زیرساخت های بندری و لجستیک چین برای حضور در مجتمع بندری کاسپین

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه