// کد مطلب: ۱۰۵۷۰۶

مدیرعامل پترول در نشست خبری دهمین سالگرد تاسیس پترول اعلام کرد:

تسویه بدهی ارزی و رشد ۲۳۰ درصدی ارزش بازار پترول در سال ۹۹

تسویه بدهی ارزی و رشد ۲۳۰ درصدی ارزش بازار پترول در سال ۹۹
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: اشرف زاده گفت: شکوفایی پترول در دهمین سال تاسیس این شرکت همسو با دستاوردهایی مهمی از جمله تسویه بدهی۲۴۸ میلیون یورویی ، رشد ۲۳۰ درصدی ارزش آن در بازار سرمایه بوده است.

به گزارش طلانیوز به نقل از سهام انرژی، مهندس رسول اشرف زاده مدیرعامل گروه سرمایه گذاری ایرانیان( پترول)، با بیان دستاوردهای پترول در دهمین سال تاسیس این شرکت، گفت: سال ۱۳۹۹ که مقارن با دهمین سالگرد گروه سرمایه گذاری ایرانیان است این شرکت توانسته است بدهی ارزی ۲۴۸ میلیون یورویی به طور کامل تسویه کند و همچنین علاوه بر عرضه اولیه موفق سهام پتروشیمی ارومیه در فرابورس، پترول توانست رشد ۲۳۰ درصدی ارزش بازار، شناسایی سود ۹۹ هزار میلیارد ریالی، پیشبرد ۷ طرح تکمیلی صنایع پتروشیمی و ... را به دست آورد.
وی درباره تامین مالی برای انجام پروژه ها و طرح ها، گفت: شرکت پترول در سال ۱۳۹۹ توانست بیش از ۳ هزار میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق سلف موازی و اوراق اجاره از بازار سرمایه و بخشی از موسسات مالی و اعتباری برای پیشبرد پروژه شرکت ها تامین مالی کند.
به گفته وی پترول توانست در سال ۹۹ در حدود ۹۹ هزار میلیارد ریال سود شناسایی کند که این خبر برای سهامداران بسیار ارزشمند است.
اشرف زاده در ادامه ضمن تاکید بر فعالیت شرکت مبنی بر داشتن سبدی متنوع از تولید محصول، گفت: پترول به دنبال "سبد" متنوعی از تولید انواع محصولات نهایی و مهندسی شده با ارزش افزوده بالا است؛ زیرا در صنعت پتروشیمی پیشرو، حجم تولید به عنوان ملاک توسعه ارزش آفرین، محسوب نمی شود بلکه به جای افزایش ظرفیت نصب شده، طراحی و ایجاد سبد متنوعی از محصولات می تواند گزینه مناسب و ارزشمندی به حساب آید.
مدیرعامل شرکت پترول با اعلام این نظر و هدفگذاری تعیین شده در پترول بیان کرد: یکی از سیاست های هلدینگ خلیج فارس و پترول توسعه صنایع تکمیلی و احداث پارک های صنعتی پایین دستی است که با هدف تکمیل زنجیره ارزش ،ایجاد اشتغال پایدار ،جلوگیری از واردات برخی از محصولات ،خروج ارز از کشور، رونق تولید ، شکوفایی اقتصاد منطقه و استفاده از سرمایه های بخش خصوصی است که اجرا می شود.
رسول اشرف زاده افزود: پترول در فعالیت‌های اقتصادی خود در شرایط کرونا و محدودیت‌های اقتصادی سخت‌تر توانست تدابیری بر اساس تأمین و نیاز بازار داخلی طراحی کند که با اجرای آن توانستیم هفت طرح توسعه صنایع تکمیلی با ظرفیت ۴۵۶ هزار تن و مجموع سرمایه‌گذاری ۵۶۳ میلیون دلار در مناطق لردگان، ارومیه، ایلام؛ کرمانشاه؛ ماهشهر عسلویه اجرایی کنیم و با اجرایی شدن این طرح‌ها جهش خوبی در صنایع پایین‌دستی پتروشیمی‌ها خواهیم داشت و ۸۴۵ شغل مستقیم و ۲ هزار ۹۲۷ شغل غیرمستقیم ایجاد می‌شود.
وی افزود: ۷ طرح تکمیلی با مجموع ظرفیت ۴۶۱ هزار تن و برآورد سرمایه ۷۵۷ میلیون یورو نیز در دست مطالعه است که پس از اخذ مصوبات لازم اعلام خواهد شد.
وی در زمینه احداث پارک های شیمیایی گفت: احداث پارک‌های شیمیایی مزایای مهمی را در پی دارد که این مزایا عبارت‌اند از، دستیابی سریع و کم‌هزینه به خوراک از طریق ارتباط و نزدیکی به واحدها، سرعت بالای استقرار و راه‌اندازی امور عملیاتی در پارک ها و جذب سرمایه‌گذاران داخلی است.
مدیرعامل پترول ادامه داد: پیش بینی شده است تا در هزینه های احداث و راه اندازی صرفه جویی قابل توجهی صورت گیرد و با توجه به آن ۳ پارک پایین‌دستی ارومیه، ایلام و لردگان با ظرفیت ۱۴۳ هزار تن و ۱۵۴ واحد و ۵۵ محصول با مجموع سرمایه‌گذاری ۴۹ هزار میلیارد اجرا شود که این پروژه ها ۶۳۰۸ شغل مستقیم و۱۷۱۰ شغل غیرمستقیم توسط بخش خصوصی هدفگذاری و اجرا خواهد شد.
مدیرعامل پترول اعلام کرد: در ابتدای سال ۹۹ قیمت هر سهم نماد پترول ۳۸۰ تومان و ارزش این شرکت در بازار حدود ۷۷ هزار میلیارد ریال بود، در حالیکه امروز، قیمت هر سهم پترول حدود ۱۰۳۲ تومان و ارزش آن در بازار به حدود ۲۵۸ هزار میلیارد ریال ارتقا یافته است و این موضوع نشان دهنده رشد ۲۳۰ درصدی سهام پترول نسبت به ابتدای سال جاری بوده است.
وی در ادامه تصریح کرد: همچنین با احتساب اینکه سود سهامداران نیز به موقع پرداخت شده است و پترول افزایش سرمایه ای از دو هزار میلیارد تومان به دو هزار و پانصد میلیارد تومان نیز داشته است.
وی در زمینه سهام پترول پیش بینی کرد: نماد پترول با توجه به دستاوردهایی که در سال جاری داشتیم پیش بینی می کنیم شرایط مناسبی در ادامه داشته باشد. چرا که سه واحد ما در مدار تولید قرار گرفت وچهار طرح ارزشمند ما در پایین دست وارد مرحله اجرایی شد که تاثیر خوبی بر روی قیمت سهام پترول خواهد گذاشت.

تسویه بدهی ارزی و رشد ۲۳۰ درصدی ارزش بازار پترول در سال ۹۹

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه