// کد مطلب: ۱۰۵۷۸۱

تشخیص اصل و تقلبی بودن تاچ ال سی دی موبایل

تشخیص اصل و تقلبی بودن تاچ ال سی دی موبایل
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: تاچ ال سی دی همیشه جزو بخشهای بسیار حساس گوشی هست که امکان دارد با کوچکترین ضربه دچار خرابی و ترک خوردگی شود و شما چاره ای جز تعویض آن نداشته باشید. این موضوع وقتی که شما یک گوشی میان رده و یا گران قیمت دارید اهمیت آن بیشتر می شود. در این صورت شما باید برای تعویض تاچ گوشی خودتان هر چه سریعتر اقدام کنید.

به گزارش طلانیوز: اگر گوشی هوشمند شما قدیمی باشد و به طور مثال مربوط به حدود 5 سال پیش باشد ، به سختی می توان قطعات اصلی آن از جمله تاچ ال سی دی آن را تهیه کرد. حتما در این موضوع دقت کنید و تحقیقات بیشتری در مورد این قطعه انجام دهید. اما اگر گوشی شما برای حداکثر 2 یا 3 سال اخیر باشد، احتمال اینکه قطعات اصلی آن در بازار باشد بیشتر است. پس این موضوع را هم در نظر بگیرید که گوشی های جدیدتر قطعات آن بیشتر و راحت تر تهیه می شود.


نکته مهم در خرید گوشی گران قیمت
خیلی از افراد در هنگام خرید گوشی های گران قیمت جنبه احساسی موضوع را در نظر می گیرند و به فکر این موضوع نیستند که بعد از خرید این مدل های گران ، باید در صورت خرابی بخشی از آن، هزینه بالایی هم پرداخت کنند. پیشنهاد می کنیم در هنگام خرید موبایل به این موضوع دقت کنید که ممکن هست موبایل شما و مخصوصا تاچ ال سی دی خراب شود. با توجه به قیمت تاچ ال سی دی موبایل ، پیشنهاد می کنیم به این نکته توجه کنید و بر اساس منطق خرید خود را انجام دهید.





مشخصات و بخش های تاچ ال سی دی


می توان گفت که اکثر موبایل های امروزی حدود 4 لایه دارند که بسیار ظریف و حساس می باشند. اما تکنولوژی به کار برده در گوشی های امروزی بهتر از نسل های قبلی آن هست و تا حدودی کیفیت و استحکام خوبی هم دارند.
اگر بخواهیم از لایه بیرونی شروع کنیم، باید بگوییم که اولین لایه بیرونی گوشی ، گلس نام دارد که از لایه بعدی آن یعنی تاچ اسکرین محافظت می کند. لایه 2 صفحه نمایش " تاچ اسکرین" هم مسئولیت حرکات انگشتان کاربر در هنگام استفاده از نمایشگر موبایل را دارد.
اما مهمترین بخش صفحه نمایش ال سی دی موبایل هست. مسئولیت این بخش نشان دادن تصاویر و عکسها در گوشی هوشمند هست. که در صورت نیاز این لایه و لایه تاچ اسکرین در اکثر اوقات باید با هم تعویض شوند. لایه آخر هم که مسئولیت نور پس زمینه گوشی را برعهده دارد.

اصل یا کپی بودن تاچ ال سی دی

بهترین راه برای تشخیص اصل بودن تاچ گوشی بررسی علامت اختصاری OEM روی بسته آن هست. اگر این علامت که نشان دهنده " ساخت قطعه مطابق با استانداردهای موجود" هست را داشته باشد، دیگر مشکلی از بابت اصل بودن قطعه نداشته باشید.

اما خیلی از افراد که نمی توانند بخاطر هزینه بالای تاچ برخی گوشی های قیمت بالا پرداختی را انجام دهند، برای خرید تاچ ال سی دی فیک اقدام می کنند.
اکثرا شرکتهای چینی تولید کننده این نوع محصولات هستند و کسی توصیه نمی کند که این قطعات را برای گوشی انتخاب کنیم. اکثرا با نام هایی در بازار وجود دارند که اگر به آنها برخوردید سعی کنید اصلا از آنها استفده نکنید. نام هایی مانند: High copy ، چینی ، گرید A شناخته می شوند.

مهمترین نکات در مورد اصلی یا تقلبی بودن
بررسی قیمت آنها و مقایسه قطعات
بررسی صفحه و روشنایی آنها
بررسی قدرت تاچ و لمس آنها
وجود پدهایی باکیفیت در ال سی دی
بررسی لوگوی شرکت خود گوشی بر روی تاچ ال سی دی موبایل
بررسی وجود یا عدم وجود شمار سریال (حدودا کم رنگ بودن نشانه اصل بودن آن هست)



آیا برای لنز دوربین سلفی محافظ باکیفیت وجود دارد؟
حتما این موارد را چک کنید و اگر احساس کردید که یکسری موارد باعث شده است تا شما به اصل بودن تاچ ال سی دی شک کنید، پیشنهاد می کنم به دنبال یک شرکت معتبر که قطعات اصل همراه با گارانتی ارائه دهد باشید.




تشخیص اصل و تقلبی بودن تاچ ال سی دی موبایل

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه