// کد مطلب: ۱۰۵۷۸۷

میدکو در مسیر توسعه

آغاز بهره برداری از بزرگ ترین پروژه فولادی پس از انقلاب

آغاز بهره برداری از بزرگ ترین پروژه فولادی پس از انقلاب
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: در نوزدهمین روز از اسفند ماه و در خجسته ایام با سعادت مبعث پیامبراکرم، با سخنرانی دکتر قاسمی، رئیس هیات مدیره میدکو، بهره برداری از مجتمع فولاد زرند ایرانیان آغاز شد.

به گزارش طلانیوز: دکتر قاسمی در آغاز این مراسم ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم (علیه السلام) گفت: آغاز بهره برداری از این پروژه بزرگ که به نام امیرالمومنین متبرک است، در این ماه که به ولادت امیرالمومنین(علیه السلام) مزین است را تبریک می گویم.
رییس هیات مدیره میدکو، افزود: به شما خدا قوت می گویم که یکی از بزرگ ترین پروژه های صنعتی کشور را در شهر زرند اجرا کردید.
دکتر قاسمی در ادامه گفت: با افتخار و در کمال تواضع این هدیه اقتصادی را به ملت ایران تقدیم می کنیم و به همه مسئولان استان،شهرستان، دکتر پورمند، دکتر سهراب نژاد، مهندسان، کارگران و همه تلاشگران این عرصه که چون سربازان مجاهد، برای به نتیجه رسیدن این پروژه بزرگ تلاش کردید، خدا قوت می گویم.
وی افزود: از هیات مدیره بانک پاسارگاد هم به دلیل هماهنگی و همراهی با بخش اقتصاد تشکر می کنم زیرا با این همدلی و هماهنگی میان بخش مالی و اقتصادی توانستیم این پروژه عظیم را به نتیجه برسانیم.
دکتر پورمند هم در این مراسم، ضمن تسلیت این روز و تبریک ایام مبعث گفت: از تلاش همه کسانی که در اجرای این پروژه گامی برداشتند تشکر می کنم. از گروه مالی پاسارگاد هم به دلیل حمایت هایشان قدردانی کرده و امیدواریم با توکل بر خداوند و استعانت از حضرت حق، بتوانیم شاهد موفقیت های بیشتر در عرصه های مختلف و سربلندی ایران اسلامی باشیم.
دکتر سهراب نژاد، مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان هم در این مراسم گفت: این روز، روز بزرگی ست زیرا بزرگ ترین پروژه فولادی پس از انقلاب، در ایران، به بهره برداری رسید.
وی افزود: این پروژه در سال ۹۲ و در شرایط تحریم آغاز شد و طی ۷ سال با ایستادگی‌، همت و قاطعیت تک تک مدیران با تجربه ، مهندسان جوان و فعال، کارگران پرتلاش، پیمانکاران نجیب و همدل و با همراهی مسئولان استان وشهرستان به نتیجه رسید.
دکتر سهراب نژاد گفت: بهره برداری از فولاد نه تنها در پیشرفت اقتصادی شهرستان و استان تاثیر بسیار دارد که با تولید 1/7 میلیون تن فولاد در اقتصاد ایران هم تاثیر بسیار خواد داشت.
وی افزود: زنجیره تولید فولاد از معدن خمرود و جلال آباد آغاز می شود، با تولید۴ میلیون تن کنسانتره، ۲/۵ میلیون تن گندله ، ۱میلیون و ۲۰۰هزار تن کک، پیش رفته و امروز با این بهره برداری، چرخه تولید 1/7 میلیون تنی فولاد کامل می شود.
دکتر سهراب نژاد با اشاره به اشتغال مستقیم بیش از ۶۵۰۰ جوان و هزاران نفر به صورت غیرمستقیم، ناشی از اجرای این پروژه، گفت: اجرای این پروژه حاصل ۱۰ میلیون مترمکعب خاکبرداری و خاکریزی، ۳۱۰ هزار مترمکعب بتن ریزی، ۱۳۵ هزار تن تجهیزات، ۸۰۰ هزار قطر اینچ پایپینگ و ۲۵۳۰ کیلومتر کابل کشی بود.
دکتر سهراب نژاد در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از مسئولان مربوطه گفت: در تمام این سال ها مسئولان با رعایت تمام قوانین، از ما حمایت کرده اند و من قدردان این بزرگواران هستم.
در پایان این مراسم، امام جمعه محترم، نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی و فرماندار زرند در سخنانی جداگانه از تلاش های میدکو و زیسکو‌ در اجرای این پروژه، اشتغال جوانان و پیشرفت اقتصادی شهرستان قدردانی کردند.

آغاز بهره برداری از بزرگ ترین پروژه فولادی پس از انقلاب

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه