// کد مطلب: ۱۰۵۸۲۷

چری تیگو ۷ کارکرده یا ام‌وی‌ام X۳۳s نیو صفر؟

چری تیگو ۷ کارکرده یا ام‌وی‌ام X33s نیو صفر؟
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: چری تیگو ۷ را می‌توان پرچمدار چری در بازارهای جهانی دانست. خودرویی که اوج توانایی‌های سازنده‌اش را به رخ می‌کشد تا توجه همگان را به مدل‌های ساده‌تر و پایه‌ای کمپانی نیز جلب نماید. این خودرو که در سال ۹۶ وارد بازار ایران شد، در بین گران‌قیمت‌ترن کراس‌اوورهای چینی موجود در بازار ایران است و با وجود تمامی توانایی‌هایی که به نمایش می‌گذارد، بحث‌های بسیاری بر سر ارزش خرید آن بین کارشناسان و کاربران وجود دارد. به‌خصوص که در مقابل این خودروی جالب توجه، نمونه‌‌های دیگری از کمپانی چری با برند ام‌وی‌ام قرار می‌گیرد.

به گزارش طلانیوز:
شاسی بلندهای سری X ام‌وی‌ام، که در ابعاد مختلف و با توانایی‌های متفاوت عرضه می‌شوند، بدون شک تاب مقاومت با چری تیگو ۷ را ندارند، اما قیمت به شدت پایین‌تر آن‌ها باعث می‌شود تا خریداران در تصمیم قطعی دچار تردید شوند. بماند که بسیاری مواقع چری تیگو ۷ تیپ LE که تنها نمونه صفر کیلومتر موجود در بازار است از توان خرید اقشار متوسط خارج است.
اختلاف قیمت
چری تیگو ۷، از زمان عرضه با چهره‌ای متفاوت و جذاب وارد بازار کشور شد. چهره‌ای که آن را از تمام دیگر هم‌وطنانش متمایز می‌گرد. گرد کپی‌کار از بدنه‌اش پاشیده شده و رنگ ابتکار، خلاقیت و شخصی‌سازی بر آن نشسته بود.
چری تیگو ۷ که ابتدا با تیپ اکسلنت عرضه می‌شد پس از یک سال، تیپ LE را نیز رونمایی کرد. این دو تیپ در ظاهر هیچ تفاوتی با یکدیگر نداشتند و با برخی تفاوت‌های جزئی عرضه شدند. ام‌وی‌ام X 33 اما که امروز تنها با فیس‌لیفت دومش به عنوان X33s به صورت صفر در بازار حضور دارد، از سال ۹۱ در بازار کشور خرید و فروش می‌شود. البته این خودرو در گذشته چندان مورد توجه نبود و تنها به عنوان یک کراس‌اوور اقتصادی شناخته می‌شد، اما امروز با ورود فیس‌لیفت جدید آن شاهد تفاوت‌های جدی در ظاهر و البته در میزان توجهات به آن هستیم.
ام‌وی‌ام X33s در نسخه صفر تقریبا هم‌قیمت با تیگو ۷ مدل ۹۶ عرضه می‌شود. البته کمی اختلاف قیمت بین نمونه‌های موجود در بازار و نسخه‌های شرکتی نیز دیده می‌شود. حالا باید دید با این قیمت برابر، خرید یک تیگو ۷ مدل ۹۶ منطقی‌تر است یا یک ام‌وی‌ام X33s نونوار و تازه از تنور درآمده؟ این دو خودرو در ابعاد اختلاف بسیار ناچیزی دارند. به این ترتیب که چری تیگو ۷ در ارتفاع ۱۸ میلیمتر، در طول ۲۱۰ میلیمتر، ۷۲ میلیمتر در عرض و۱۴۰ میلیمتر در فاصله محوری بزرگتر از ام‌وی‌ام X33s است. بنابراین تیگو ۷ بدنه بزرگتری دارد اما ارتفاع چندان بیشتری نه.
در بخش طراحی، ام‌وی‌ام X33s زبان کاملا جدیدی از چری را در طراحی به نمایش می‌گذارد. چهره آن با المان‌های اسپرت، به کراس‌اوورهای کوچک و اسپرت شهری بسیار نزدیک شده است. سپر حجیم، جلو پنجره بزرگ توری، هواکش‌های دوگانه مزین به دی‌لایت در نمای روبرویی، چراغ‌های کشیده و باریک هرکدام بخشی از این جذابیت‌ها هستند. در نهایت اینکه بدنه دو رنگ نسخه‌های اسپرت این جذابیت را بیشتر نیز کرده است (تماشای تصاویر بدنه و کابین در انواع خودرو ام‌وی‌ام دیوار ).

برتری‌های تیگو ۷
اما چری تیگو ۷، با چهره موقرتر و متشخص‌تر عرضه شد. فرم جذاب و زاویه‌دار جلوپنجره کرکره‌ای، چراغ‌های زاویه‌دار نمای روبرو که در امتداد جلو پنجره قرار گرفته‌اند و خطوط حجمی روی نمای کناری و کاپوت بخشی از ظرافت‌های به کار رفته در طراحی این خودرو محسوب می‌شوند (مشاهده تصاویر کامل کابین و بدنه در انواع چری دیوار ) ظرافت‌هایی که همچنان جای خالی آن‌ها در ام‌وی‌ام X33s دیده می‌شود. ضمن اینکه چری تیگو ۷، در کنار امکانات رفاهی بیشتر حتی در نسخه پیش از فیس لیفت (حتی بیشتر از نسخه‌های پس از فیس لیفت X 33) اتاق جادارتر و صندوق‌بار بزرگتری را در اختیار راننده و سرنشینان خود قرار می‌دهد. آنچه در مورد کراس‌اوورهای شهری اهمیت بالایی پیدا می‌کند؛ چرا که بسیاری از خودروهای این کلاس معمولا با وجود بدنه بزرگ، فضای تنگ و خفه‌ای دارند و در ردیف عقب سرنشینان را با کمبود فضا مواجه می‌کنند.
بنابراین می‌توان گفت، خرید یک نسخه چری تیگو ۷ کم‌کارکرد و سلامت، چندان غیر منطقی نیست. ضمن اینکه این خودرو با مشکلات تامین قطعات و خدمات پس از فروش به نعمت خدمات خوب مدیران خودرو مواجه نیست. بر اساس معاملات انجام شده در divar.ir ، به نظر نمونه‌های کارکرده این خودرو بازار خوبی هم دارند و با معضل خرید و فروش کم‌رمق نمونه‌های کارکرده مواجه نیستند.

چری تیگو ۷ کارکرده یا ام‌وی‌ام X33s نیو صفر؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه