// کد مطلب: ۱۰۵۸۵۲

مهندس تقی‌زاده تاکید کرد:

چادرملو آماده سرمایه گذاری گسترده در زمینه اکتشاف در پهنه های جدید است

چادرملو آماده سرمایه گذاری گسترده در زمینه اکتشاف در پهنه های جدید است
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: مهندس ناصر تقی‌ زاده، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اظهار داشت : معادن اکتشاف ‌نشده بسیاری خصوصاً در کویر مرکزی ایران وجود دارد و چادرملو با خرید تجهیزات پیشرفته ، آمادگی این را دارد که به‌ صورت نامحدود در اکتشاف معادن سرمایه ‌گذاری کند.

به گزارش طلانیوز: مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملوگفت : معادن اکتشاف ‌نشده بسیاری خصوصاً در کویر مرکزی ایران وجود دارد و چادرملو با خرید تجهیزات پیشرفته ، آمادگی این را دارد که به‌ صورت نامحدود در اکتشاف معادن سرمایه ‌گذاری کند.
ایران در بخش معدن دارای یک مزیت است و اکتشاف، آغازی برای این است که مواد اولیه محبوس در زمین آزاد شود و به مقدمه‌ای برای رونق و جهش تولید تبدیل شود.
در حال حاضر شرکت چادرملو ۱۰ دستگاه حفاری خریداری کرده‌ و اگر ۵۰ تا ۶۰ هزار کیلومتر مربع پهنه معدنی در اختیار این شرکت قرار داده شود، به‌ راحتی می‌توانیم در حوزه اکتشاف، دست به سرمایه ‌گذاری گسترده بزنیم.
الگوی سرمایه‌گذاری از طریق تشکیل تشکیل کنسرسیوم‌های معدنی
مهندس تقی‌زاده بیان کرد:به منظور رسیدن به اهداف صنعت فولاد کشور در افق ۱۴۰۴ باید ۶۰ میلیون تن به تولید سنگ‌ آهن اضافه شود. این امر نیازمند تمرکز بیشتر بر اکتشاف است و شرکت چادرملو در حال تجهیز خود برای انجام اکتشاف گسترده است. در کل، برای تامین مواد اولیه به اکتشاف نیاز داریم و چادرملو تجهیزات و ماشین‌آلات موردنیاز را برای حفاری تا عمق بیش از سه هزار متر تامین کرده است.
بروکراسی اداری چالش بزرگ معدن ‌کاری
مهندس تقی زاده خاطرنشان ساخت : متاسفانه برخی پهنه‌ ها بدون اکتشاف واگذار شده‌اند که در این رابطه باید در واگذاری پهنه‌ها تجدیدنظر صورت گیرد. پهنه‌ های معدنی زیادی در کشور واگذار شده، بدون این‌که بر روی این پهنه‌ها عملیات خاصی صورت گیرد. مجوزهای اکتشاف و پروانه‌های بهره‌برداری متعددی در کشور، در حال خاک خوردن است و این امر به محبوس شدن معادن منجر شده است. دستور وزیر صمت برای آزادسازی معادن محبوس، نکته بسیار مثبتی است که می‌تواند آغازگر تحولی جدید یا حتی انقلابی در بخش معدن باشد.
مدیرعامل چادرملو ادامه داد :صرف داشتن یک کاغذ برای اکتشاف یا بهره‌برداری از معدن، حقی برای کسی ایجاد نمی‌ کند و دارنده باید تخصص و سرمایه مورد نیاز در بخش معدن را داشته باشد. برای ایجاد تحول بزرگ در بخش معدن، باید بروکراسی اداری موجود رفع شود تا مجوزهای اکتشاف و پروانه‌های بهره‌برداری در اختیار شرکت‌ هایی قرار گیرد که در این زمینه از تخصص و سرمایه لازم برخودارند.
مزیت ایران در بخش معدن
مدیرعامل و عضو هیئت مدیره چادرملو تأکید کرد : کشور ما در بخش کشاورزی مزیت زیادی ندارد، اما در بخش معدن دارای مزیت‌های بزرگ است و باید جهت توسعه کشور و ایجاد مشاغل پایدار از این مزیت استفاده کنیم. اگر با حل مشکل بروکراسی اداری، معادن محبوس به سرعت به شرکت‌های کارآمد واگذار شود، پتانسیل‌ های بخش معدن، زودتر بالفعل خواهد شد.
مهندس تقی‌زاده اظهارداشت: در حال حاضر شرکت چادرملو ۱۰ دستگاه حفاری خریداری کرده‌ و اگر ۵۰ تا ۶۰ هزار کیلومتر مربع پهنه معدنی در اختیار این شرکت قرار داده شود، به‌ راحتی می ‌توانیم در حوزه اکتشاف، دست به سرمایه‌ گذاری گسترده بزنیم. وی افزود: در حوزه اکتشاف، لزومی به این نیست که حتماً آهن کشف شود و کشف عناصر دیگر نیز به رونق تولید کمک خواهد کرد. وی توضیح داد: چادرملو به دنبال دستیابی به تکنولوژی حفاری عمیق است و در حال خریداری ماشین‌آلات مورد نیاز در این حوزه هستیم.
آخرین وضعیت پهنه معدنی D19
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در مورد پهنه معدنی D19 گفت : ما تاکنون ۸ تا ۹ هزار متر در این پهنه معدنی حفاری کرده‌ایم. اسناد مناقصه باطله‌ برداری نیز آماده شده است و امیدوارم به زودی بتوانیم مجوز لازم برای عملیات باطله ‌ّبرداری را دریافت کنیم. مسائل محیط‌ زیستی مربوط به پهنه D19 در حال برطرف شدن است و ما حد فاصل عقدا تا اردکان، ۳۵ کیلومتر فضای سبز ایجاد کرده‌ایم. بنده عمیقاً به حفاظت از محیط زیست اعتقاد دارم و باید با راه‌ کاریی نظیر جنگل ‌کاری‌ های جدید، به شرکت‌ها اجازه داده شود تا به استخراج معادن بپردازند.
یک الگوی جدید برای سرمایه‌ گذاری در کشور
مهندس تقی ‌زاده خاطرنشان کرد : راه توسعه اقتصاد کشور از هدایت شرکت‌ ها به سرمایه‌ گذاری در مناطق مختلف می‌ گذرد. در این رابطه طرح انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران، با کمک سه شرکت بزرگ معدنی بدون هزینه دولت انجام شد. شرکت‌هایی که مازاد نقدینگی دارند، می‌توانند در پروژه‌های بزرگ سرمایه‌ گذاری کنند و در این رابطه لازم است که دولت از شرکت‌ها و سرمایه‌ گذاری‌ها حمایت کند.

چادرملو آماده سرمایه گذاری گسترده در زمینه اکتشاف در پهنه های جدید است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه