// کد مطلب: ۱۰۵۸۷۱

عضو هیئت‌رئیسه مجلس: بانک توسعه تعاون نمونه موفق یک بانک توسعه‌ای است

عضو هیئت‌رئیسه مجلس: بانک توسعه تعاون نمونه موفق یک بانک توسعه‌ای است
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: بانک توسعه تعاون با کارنامه موفقی که طی سال‌های فعالیت از خود به‌جا گذاشته، می‌تواند به نمونه قابل اتکایی از نسل بانک‌های توسعه‌ای در ایران تبدیل شود.

به گزارش طلانیوز: عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد موفق و دستاوردهای بانک توسعه تعاون در اشتغال‌زایی و حمایت از تعاونی‌ها، افزایش سرمایه این بانک را به یکی از اولویت‌های مجلس تبدیل کرده است و نمایندگان بر ضرورت تحقق این مهم در قالب تصویب اختصاص 1000 میلیارد تومان برای افزایش سرمایه تصریح کردند.
علیرضا سلیمی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری توسعه تعاون با تأکید بر ضرورت اجرای افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون افزود: ازآنجایی‌که نمایندگان مجلس برای این افزایش سرمایه دست دولت را ازنظر زمانی طبق یک برنامه زمانی مشخص باز گذاشته‌اند، قاعدتاً نباید مشکلی در مسیر اجرای آن باشد و مجلس قطعاً بر حسن اجرای مصوبه افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون نظارت خواهد کرد.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که این افزایش سرمایه به چه شکلی می‌تواند بانک توسعه تعاون را در ایفای مسئولیت‌هایش یاری کند، گفت: عملکرد مثبت بانک توسعه تعاون طی سال‌های فعالیت با در نظر گرفتن سرمایه و تأکیدی که بر رعایت نسبت‌های مقرراتی بانک مرکزی وجود دارد، مثبت و مؤثر بوده است.
این موفقیت، انتظارات را از بانک بالا برده است تا با انجام سلسله اقداماتی مانند حضور پررنگ‌تر در حوزه سرمایه‌گذاری توسعه‌ای البته با پرهیز از بنگاه‌داری، اولویت‌بندی حوزه‌های نیازمند تأمین مالی مانند معادن، تسریع بیشتر در بانکداری نوین نقش بسیار مفیدتری در کمک به بخش‌های مولد اقتصاد کشور ایفا کند و به نمونه‌ای موفق از نسل بانک‌های توسعه‌ای تبدیل شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس: بانک توسعه تعاون نمونه موفق یک بانک توسعه‌ای است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه