// کد مطلب: ۱۰۵۸۸۱

برنامه اجرای مگاپروژه‌؛ در خارج از کشور

برنامه اجرای مگاپروژه‌؛ در خارج از کشور
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: مدیر عامل هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس با اشاره به شروط اجرای مگاپروژه پتروشیمی در خارج از کشور، گفت: در سال 99 میزان صادرات محصولات پتروشیمی 10 درصد رشد داشته است.

به گزارش طلانیوز: جعفر ربیعی با اعلام اینکه در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ میزان صادرات محصولات پتروشیمی حدود ۶ تا ۱۰ درصد افزایش داشته است، درباره موانع تحریم در حوزه این صنعت اظهار داشت: رفع تحریم‌ها گشایش ایجاد می‌کند اما به این معنا نخواهد بود که ما اتکا به داخل را رها کنیم و دوباره به خارجی‌ها وابسته شویم، اما رفع تحریم استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی و روند صادرات را تسهیل می‌کند.
وی افزود: ما خوشبختانه به لحاظ ساخت تجهیزات به حدی رسیده‌ایم که بی‌نیاز باشیم و به داخل وابسته هستیم، مگر در برخی تجهیزات خاص که اکنون هم در شرایط تحریم از کشورهای مختلف تامین می‌کنیم.
مدیر عامل هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس در ادامه با اشاره به روند شتابان توسعه صنعت پتروشیمی در ۴ دهه بعد از انقلاب گفت: قبل از انقلاب پتروشیمی معنایی نداشت، ۹۸ درصد آنچه به عنوان صنعت پتروشیمی در کشور وجود دارد، زاییده انقلاب است، قبل از انقلاب فقط یک تا دو مجتمع محدود در شیراز و بندر امام داشتیم که بیشتر در زمینه کود شیمیایی فعال بودند.
وی درباره برنامه ساخت مجتمع در سایر کشورها خاطرنشان کرد: اگر مسئله تحریم‌ها حل شود و مراودات با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی برقرار شود، ایران نیز در پروژه‌های بزرگ بین‌المللی سرمایه‌گذاری و ورود می‌کند، این امکان هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ مدیریتی در کشور وجود دارد و ما می‌توانیم پروژه‌های بزرگ را در سایر کشورها به اجرا برسانیم.
ربیعی تاکید کرد: اکنون پروژه‌های داخل کشور در سطح بین‌المللی و در مقیاس مگاپروژه است، بنابراین به راحتی می‌توانیم در سایر کشورها نیز اجرای پروژه داشته باشیم، البته این در صورتی است که گشایش بین‌المللی بوجود آید نقل و انتقال پول انجام شود.

برنامه اجرای مگاپروژه‌؛ در خارج از کشور

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه