// کد مطلب: ۱۰۵۸۹۳

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران مطرح کرد:

تکمیل و تامین مالی پروژه های نیمه کاره در دستور کار ۱۴۰۰

تکمیل و تامین مالی پروژه های نیمه کاره در دستور کار 1400
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران تکمیل پروژه های نیمه تمام را از اولویت های این بانک توسعه ای در سال جدید عنوان کرد و گفت: منابع کافی برای تکمیل هر چه سریعتر پروژه های نیمه تمام در کشور در دسترس بانک قرار دارد.

به گزارش طلانیوز: دکتر علی صالح آبادی اظهار داشت: پیش بینی می شود با سیاست های اتخاذ شده در بانک توسعه صادرات ایران، پروژه هایی چون پتروشیمی گچساران، فولاد جهان آرا، آریا بنادر( توسعه بندر چابهار) و خط انتقال برق ایران و ارمنستان تا قبل از پایان 1400 به بهره برداری برسد.
وی افزود: با تامین مالی 130 میلیون یورویی بانک توسعه صادرات ایران، پروژه فولاد کاوه جنوب کیش در دو بخش توسعه تولید شمش فولاد و آب شیرین کن به اتمام رسید همچنین پروژه فولاد اردکان نیز با تامین مالی بالغ بر 46 میلیون یورو سال گذشته به بهره برداری رسید.
صالح آبادی اظهار داشت: فولاد جهان آرا با 159 میلیون یورو، پروژه خط انتقال برق ایران و ارمنستان با 90 میلیون یورو، پتروشیمی سلمان با 120 میلیون یورو، فولاد آلیاژی با 118 میلیون یورو بخشی از پروژه هایی هستند که بانک توسعه صادرات ایران تامین مالی کرده است.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با اعلام اینکه این بانک در حوزه منابع و مصارف تعادل مطلوبی دارد، گفت: خوشبختانه به هیچ عنوان در منابع ارزی و ریالی با کسری مواجه نیستیم و آمادگی داریم صادرکنندگان را در دو بخش ارزی و ریالی در حوزه های طرح و سرمایه در گردش با نرخ های ترجیحی تامین مالی کنیم.
صالح آبادی با ذکر این مهم که در تامین مالی مشتریان محدودیتی نداریم، اذعان داشت: هر صادرکننده ای با ارائه صورت های مالی و میزان صادرات خود می تواند بدون هیچ محدودیتی از تسهیلات بانک توسعه صادرات ایران برخوردار شود.
وی با اعلام تداوم سیاست حمایت از شرکت های دانش بنیان بدون محدودیت توسط بانک توسعه صادرات ایران، گفت: شرکت های دانش بنیان با تسهیلات 12 درصدی بانک توسعه صادرات ایران تامین مالی می شوند؛ البته الزامی به صادراتی بودن شرکت های دانش بنیان برای دریافت تسهیلات وجود ندارد و تنها با معرفی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این تسهیلات در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به ارائه خدمات توسط این بانک، ادامه داد: امسال نیزدر کناراعطای تسهیلات، این بانک مجموعه ای از خدمات اعم از اعتبار اسنادی ریالی، ضمانت نامه های ریالی را به مشتریان ارائه می دهد.
صالح آبادی در مورد شرکت هایی که به دنبال ارائه اوراق در بازار سرمایه و تامین مالی از این بازار هستند، گفت: بانک توسعه صادرات ایران آمادگی دارد ضمانت اوراق شرکت ها را بر عهده گرفته و از طریق شرکت تامین سرمایه تمدن اوراق این شرکت ها را در بازار سرمایه عرضه کند؛ در این زمینه نیز محدودیتی وجود ندارد و هر شرکت صادراتی که فعالیت توجیه پذیر داشته باشد، مشمول این خدمت قرار خواهد گرفت.
وی در مورد ارائه خدمات ارزی به مشتریان بانک توسعه صادرات ایران از طریق صرافی توضیح داد که صرافی توسعه صادرات ایران آمادگی دارد نقل و انتقال ارزی مشتریان را از مبادی مختلف به مقاصد مد نظرآنها بدون در نظر گرفتن شرایط تحریم با حداقل هزینه به راحتی انجام دهد.
به گفته صالح آبادی بر اساس تفاهمی که با بانک مرکزی شده، اگر صادرکننده ای اسکناس ارزی به صرافی توسعه صادرات ارائه کند، به نرخ روز معادل ریالی اسکناس ارائه شده خریداری و در اسرع وقت به حساب مشتری واریز می شود؛ در این زمینه نیز محدودیتی در ارائه حجم اسکناس وجود ندارد؛ این سیاست از سال گذشته دنبال می شد و امسال نیز ادامه خواهد داشت.
صالح آبادی درمورد اخذ و جابه جایی ارزهای مشتریان، اظهار داشت: در زمینه جا به جایی ارزهای مشتریان چه در قامت صادرکننده و چه وارد کننده مشکلی وجود ندارد؛ این خدمت نیز از طریق صرافی توسعه صادرات به مشتریان ارائه می شود.
توسعه خدمت بانکداری باز از دیگر خدماتی است که بانک توسعه صادرات ایران طی سال های اخیربه آن پرداخته است؛ صالح آبادی در این زمینه گفت: شرکت های زیر مجموعه اعم از صندوق اندوخته آرمانی تا 15 اسفند 99 بالغ بر 238 هزار و 294 تراکنش معادل 609 میلیارد تومان و تا 20 فروردین 1400 بالغ بر 364 هزار و 404 تراکنش معادل 1265 میلیارد تومان را در بستر بانکداری باز انجام داده که نشان از موفقیت عملیات بانکداری باز در شرکت ها بوده است.
وی درمورد پایش تعهدات ارزی و رفع تعهد صادراتی و وارداتی مشتریان گفت: در حال حاضر رفع تعهد واردات از اهمیت ویژه ای برخوردار است وارد کننده باید در ازای ارزی که دریافت کرده، کالا به کشور وارد کند؛ خوشبختانه بانک توسعه صادرات ایران پایین ترین نرخ عدم رفع تعهد ارزی را در شبکه بانکی داراست و تقریبا این عدد صفر است.
صالح آبادی اعلام کرد: بانک توسعه صادرات ایران آمادگی دارد همچون سال گذشته، ارز حاصل از صادرات صادرکنندگان را اخذ و در سامانه نیما عرضه و از صادرکننده رفع تعهد ارزی کند.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران به حضور این بانک و صرافی توسعه صادرات در بازار متشکل ارزی اشاره کرد و گفت: بانک توسعه صادرات از این طریق به وضعیت بازار کمک می کند.
وی در مورد اجرای حاکمیت شرکتی در بانک توسعه صادرات ایران گفت: خوشبختانه مقررات مربوط به حاکمیت شرکتی و دستورالعمل های مرتبط با آن در بانک توسعه صادرات اجرا می شود.
به گفته صالح آبادی، بانک توسعه صادرات اموال مازاد اعم از سهام، املاک و اموال غیر منقول در بانک ندارد و در بخش معوقات نیز وضعیت مناسبی دارد.

تکمیل و تامین مالی پروژه های نیمه کاره در دستور کار 1400

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه