// کد مطلب: ۱۰۵۹۳۷

ارزش معاملات هفته گذشته به بیش از ۳.۷۰۰ میلیارد ریال رسید

ارزش معاملات هفته گذشته به بیش از ۳.۷۰۰ میلیارد ریال رسید
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: در این هفته شاهد عرضه ۴۱ هزار تن تیرآهن و در قالب سبد‌های متنوع این محصول در اندازه‌های مختلف بودیم.

به گزارش طلانیوز: شرکت ذوب آهن در جریان معاملات هفته سپری شده در بورس کالا موفق به کسب درآمد عملیاتی ۳ هزار و ۷۶۶ میلیارد ریالی گردید. این مبلغ نسبت به هفته قبل از آن در حدود ۱۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
در این هفته شاهد عرضه ۴۱ هزار تن تیرآهن و در قالب سبد‌های متنوع این محصول در اندازه‌های مختلف بودیم. کل تقاضای ثبت شده به ۲۲ هزار و ۵۴۰ تن و اندک بیش از ۵۰ درصد حجم عرضه رسید.
کاهش تقاضای سرمایه‌ای و همچنین رفع نگرانی‌ها ناشی از تورم افسارگسیخته در حوزه فولاد، منجر به افت محسوس تقاضا برای برخی محصولات فولادی در هفته‌های اخیر شده است و در خصوص تیرآهن نیز شاید بتوان گفت که رکود ساخت و ساز در سطح کشور به این وضعیت شدت بیشتری بخشیده است.
نرخ متوسط هر تن تیرآهن در این هفته به ۱۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال در هر تن رسید که نسبت به هفته قبل رشد بیش از ۳.۶ درصدی را نشان می‌دهد. در واقع، این نرخ بالاترین نرخ ثبت شده تیرآهن از ابتدای سال جاری محسوب می‌گردد. در دو هفته گذشته رشد نرخ تیرآهن شرکت به بیش از ۱۱ درصد رسیده است.
ارزش معاملات این محصول به ۲ هزار و ۹۹۳ میلیارد ریال رسید.
همچنین در هفته گذشته عرضه ضعیف ۶.۳۰۰ تنی در محصول میلگرد را شاهد بودیم. این عرضه با تقاضای ۱۲ هزار تنی همراه بود و متوسط نرخ فروش هر تن میلگرد با ۲.۵ درصد افزایش نسبت به هفته سوم فروردین ماه به ۱۲۲ میلیون و ۷۶۰ هزار ریال رسید. ارزش معاملات این محصول به ۷۷۳ میلیارد و ۳۷۴ میلیون ریال رسید.
در جدول زیر روند معاملات دو محصول اصلی شرکت یعنی تیرآهن و میلگرد ارائه شده است:
عملکرد هفتگی ذوب آهن+بورس نیوز

ارزش معاملات هفته گذشته به بیش از ۳.۷۰۰ میلیارد ریال رسید

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه