// کد مطلب: ۱۰۵۹۳۸

پشتیبانی و مانع‌زدایی برای رشد تولید در موسسه ملل

پشتیبانی و مانع‌زدایی برای رشد تولید در موسسه ملل
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: موسسه اعتباری ملل در راستای بهبود کسب و کار و رونق تولید، انواع ضمانت‌نامه‌های بانکی را صادر می‌کند.

به گزارش طلانیوز: موسسه ملل همگام با فرمایش مقام معظم رهبری در مورد شعار سال ۱۴۰۰ یعنی تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها و در جهت تسهیل و تسریع در فعالیت تولید، بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی، اقدام به صدور انواع ضمانت‌نامه‌ها می‌کند.
براساس این گزارش، تجار و فعالان اقتصادی می توانند با جایگزین کردن ضمانت نامه در قبال نقدینگی نسبت به کاهش بلوکه شدن سرمایه و استفاده بهینه از آن، بازده بیشتری کسب کنند. لذا شناخت بهتر و بیشتر این خدمات توسط بنگاه‌های تجاری مسلماً سهولت و روانی بیشتری در چرخه امور اقتصادی و بازرگانی آنها ایجاد خواهد کرد.
این گزارش حاکی است، موسسه ملل در راستای گسترش خدمات بانکداری الکترونیک و تسهیل در ارائه خدمات به مشتریان، سامانه استعلام ضمانت نامه بانکی را در وب سایت این موسسه و شبکه درون سازمانی ملل راه اندازی کرده است که طبق آن دریافت کنندگان ضمانت نامه های بانکی (ذینفعان ضمانت نامه ها) می توانند با ثبت شماره ضمانت نامه و کد شعبه صادر کننده ضمانت نامه نسبت به دریافت تاییدیه آن بر اساس مستندات بانک مرکزی (سامانه سپام) اقدام و از اصالت آن اطمینان یابند.
همچنین با توجه به شیوع کرونا و لزوم ارائه خدمات الکترونیکی توسط بانکها و موسسات اعتباری، سامانه استعلام ضمانت نامه بانکی نیز راه اندازی شده است که طبق آن مشتریان می‌توانند با ورود به سامانه اطلاع رسانی این موسسه https://melalbank.ir/ اصالت ضمانت نامه‌های صادر شده توسط موسسه اعتباری ملل را از طریق کد سپام (سامانه پیام رسانی الکترونیکی مالی) و درج شماره سپام، ضمانت نامه و کد/ شناسه ملی، به صورت آنلاین استعلام کنند.
این گزارش می‌افزاید، به گفته جوادی مدیرعامل موسسه اعتباری ملل، عرضه ضمانت‌نامه در این موسسه به منظور تسهیل و تسریع در فعالیت بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی، در زمان انعقاد معاملات و قراردادها، بوده و با جدیت نیز دنبال می‌شود.
گفتنی است، یکی از خدمات مهم بانک‌ها به مشتریان خود صدور و ارائه انواع ضمانتنامه است که طی آن مبادلات اقتصادی تسهیل می‌شود. برهمین اساس، ضمانت‌نامه سندی است که با صدور آن برای اشخاص حقیقی و حقوقی تضمینی برای انعقاد قراردادها و پشتوانه‌ای مهم برای اجرای قراردادهای بازرگانی و معاملات تجاری فراهم می شود.
شایان ذکر است که دارابودن حساب یا افتتاح حساب به نام ضمانت خواه، تمکن کافی ضمانت خواه برای پوشش تعهدات و واقعی بودن قرارداد پایه بین ضمانت خواه و ذینفع شرایط عمومی دریافت ضمانت‌نامه است.
در همین راستا، موسسه اعتباری ملل با صدور ضمانت‌نامه تعهد می‌کند درصورتیکه متقاضی، تعهدات پیش‌بینی شده را در موعد معین نپردازد و یا اینکه از انجام صحیح و به موقع تعهدات خود به هر علت خودداری کند، به مجرد اعلام ذینفع قبل از انقضای سررسید، وجه الضمان یا مبلغ قید شده در ضمانتنامه را در وجه ذینفع بپردازد.

پشتیبانی و مانع‌زدایی برای رشد تولید در موسسه ملل

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه