// کد مطلب: ۱۲۶۲۲۱

افزایش ۶۲ درصدی تولید بنزن پتروشیمی بندرامام

افزایش ۶۲ درصدی تولید بنزن پتروشیمی بندرامام
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:مجمع سالانه فرآورش پتروشیمی بندرامام برگزار و در آن اقدامات و دستاوردهای مختلف تولیدی و اقتصادی که در سال گذشته به وقوع پیوسته بود تشریح شد.

به گزارش طلانیوز: مجمع سالانه ۱۳۹۹ فرآورش این شرکت با حضور مدیران و روسای ارشد پتروشیمی بندرامام برگزار شد و در آن گزارشی از اقدامات انجام شده موثر بر تولید، تعمیرات و داخلی‌سازی ارائه شد.این شرکت موفق شد بخش عمده‌ای از تحریم‌های ظالمانه را بی‌اثر کند و بخش زیادی از فعالیت‌ها در حوزه دریافت خوراک و تولید حداکثری در واحدهای تولیدی فرآورش بود.
در مدیریت فرآورش واحدهای تولیدی همچون NF (1.2, 3)، الفین و آروماتیک وجود دارد که بخش عمده تولید و اقتصاد پتروشیمی بندرامام را به خود اختصاص داده‌اند. یکی از مشکلات اصلی پتروشیمی بندرامام در این واحدهای تولیدی دریافت خوراک بود که با تمهیدات اندیشیده شده آمار تولید رشد چشمگیری داشت.
اقدامات تاثیرگذار و کارشناسی صورت گرفته توسط متخصصان پتروشیمی بندرامام سبب تولید حداکثری برخی از محصولات شد.
از این اقدامات می‌توان به تزریق DPG به خوراک واحد آروماتیک و افزایش ۶۲ درصدی تولید بنزن، اصلاح سیستم BOG مخزن اتیلن واحد الفین (جلوگیری از ارسال اتیلن به مشعل که از ابتدا راه اندازی بندرامام وجود داشت)، تولید اقتصادی در واحد الفین با حداکثر مصرف خوراک اتان و کاهش ضایعات آن اشاره کرد.
در کنار این اقدامات با یک برنامه ریزی از پیش مشخص شده تعمیرات اضطراری و به موقعی در واحد‌های NF1، NF2، الفین و پارازایلین و همچنین تعمیرات اساسی مشعل واحد NF پس از گذشت سال‌های متمادی انجام شد و تعویض خطوط مشعل واحدهای بسپاران در این مجتمع پتروشیمیایی نیز نقش موثری در عملکرد این شرکت داشت.
گفتنی است پتروشیمی بندرامام در راستای دریافت خوراک و تولید با حداکثر ظرفیت، مقدمات و پروژه‌های لازم را جهت دریافت اتان و LPG از پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس را با نهایت دقت و سرعت انجام داد و توانست تمامی تنگناهای تولیدی مربوطه را به خوبی پشت سر گذارد. همچنین تعمیرات اساسی گسترده‌ای در نواحی ۳۰۰ و ۴۰۰ واحد آروماتیک صورت گرفت.
می‌توان افزود در راستای صیانت از محیط زیست ناحیه آمین در واحد NF3 راه اندازی شد. همچنین به رعایت دستورالعمل‌های ایمنی و حفاظت از امر تولید، خطوط و دستگاه‌های با ریسک بالای واحدهای NF (1.2, 3)، CF، الفین و آروماتیک شناسایی شدند و بخش عمده‌ای از اشکالات آن‌ها با فعال سازی گروه مدیریت دارایی‌های فیزیکی شرکت (Asset management) از جمله بازسازی ۱۲ مخزن در حال انجام می‌باشد.
همچنین بازسازی بخش‌های آسیب دیده واحد آروماتیک در کوتاه‌ترین زمان در دستور کار خود قرار داد و در اولین اقدام ناحیه ۱۰۰ این واحد را در مدار تولید قرار گرفته و سایر واحدها نیز در حال راه اندازی است. شایان ذکر است یکی از نیاز‌های اصلی پتروشیمی بندرامام در راستای دریافت حداکثری گازهای همراه با نفت (NGL3200)، طراحی و راه اندازی واحد بازیافت اتان می‌باشد و بزودی شاهد راه اندازی این واحد در مجتمع پتروشیمی بندرامام خواهیم بود.

افزایش ۶۲ درصدی تولید بنزن پتروشیمی بندرامام

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه