// کد مطلب: ۱۲۶۲۷۹

پتروشیمی بوعلی به مجمع نشست

پتروشیمی بوعلی به مجمع نشست
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: در مجمع عمومی سالانه شرکت پتروشیمی بوعلی امروز(دوشنبه ۷ تیر) ۵۵۵۰ ریال سود نقدی به ازای هر سهم تصویب شد.

به گزارش طلانیوز به نقل از صدای بورس : در ابتدای مراسم محمد احمدزاده مدیرعامل این شرکت به قرائت گزارش عملکرد شرکت پرداخت و به سوالات اکثر سهامداران پاسخ داد.
احمدزاده بیان کرد: از اهداف شرکت تولید ثروت، افزایش درآمد، ورود به بازارهای جدید و استفاده از خوراک هایی با ارزش افزوده بالاتر است.
وی در خصوص صادرات شرکت گفت : صادرات زمینی شرکت ۴ برابر شده که دلیل آن کمتر بودن هزینه لجستیک نسبت به صادرات دریایی است.
احمدزاده اضافه کرد: سیاست خوراک پتروشیمی بوعلی سینا در زمینه نفتا یک سیاست متغیر است و قصد داریم خوراکی بیاوریم که تامین حداکثری داشته باشد و سبدی از محصولات تولید کند که ارزش بیشتری دارند.
صعودی بودن حاشیه سود خالص شرکت
احمدزاده اظهار کرد: در سال گذشته ۱۶ میلیون دلار افزایش درآمد و افزایش سود و ۲۵۰ هزارتن صادرات داشتیم.
همچنین ارزش فروش محصولات در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ افزایش دو برابری داشته است که ناشی از افزایش تولید و افزایش قیمت بوده است.حاشیه سود خالص شرکت نیز صعودی بوده و حدود آن بیش از دو برابر رشد کرده است.
مدیرعامل پتروشیمی بوعلی از برنامه های شرکت در سال جاری برای راه اندازی پروژه شیرین سازی خبر داد و گفت: پیش بینی می کنیم با راه اندازی واحد پارازایلین و دیگر پروژه های توسعه ای شرکت از سال بعد حدود ۴۰ الی ۵۰ میلیون دلار به سودسازی اضافه شود.
رشد سه برابری سود شرکت
احمدزاده تصریح کرد: از مهمترین دستاوردهای پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۹۹ سه برابر شدن سود شرکت نسبت به سال گذشته، افزایش ۲۵ درصدی مقدار فروش کل محصولات، ۴ برابر شدن مقدار فروش صادرات زمینی، افزایش ۵ درصدی تولید مجموع محصولات، تولید ۱۱۰ درصد محصولات بنزن نسبت به برنامه در بحران کرونا، بازسازی تجهیزات و پیاده سازی مدیریت ایمنی فرایند، پیاده سازی مدیریت ریسک مدیریت بحران،محیط زیست و ... است.
همچنین مهمترین اقدامات شرکت در سال ۱۴۰۰ استمرار و افزایش تولید (تحقق ۱۰۰ درصدی ظرفیت اسمی شرکت در سه ماهه نخست سال ) ، بهره برداری از مخزن Tk-20001C ( افزایش ذخیره سازی خوراک در مجتمع تا ۷۵ هزار تن)، راه اندازی واحد پارازایلین (افزایش تولید محصولات با ارزش بنزن و پارازایلین) ، تدوین استراتژی و طرح های توسعه ای برای سه سال آینده با محصولات برش سنگین و بنزن به منظور ایجاد ارزش افزوده و اشتغال است.
همچنین سعید محبی فرد، رئیس مجمع و نماینده هلدینگ خلیج فارس با بیان اینکه در صورت های مالی پتروشیمی بوعلی اشتباه محاسباتی رخ داده است اظهار کرد: با رای دیوان عدالت اداری شرکت مشمول مالیات نیست اما عدد مالیات در صورت های مالیاتی دیده شده است که هلدینگ این صورت ها را قبول ندارد و امیدواریم با کمک نماینده بورس و حسابرس صورت های مالی را اصلاح کنیم.
بیشتر بخوانید: مروری بر عملکرد ماهانه «شاراک» و «بوعلی»
او در پاسخ به پرسشی در مورد افزایش سرمایه شرکت گفت: هلدینگ خلیج فارس با توجه به شرایط شرکت ها و بازار سرمایه نسبت به نیاز آن به افزایش سرمایه تصمیم گیری می کند. در مورد پتروشیمی بوعلی هم در حال مذاکره هستیم و اگر بگویم افزایش سرمایه داریم یا نداریم خیلی درست نیست اما می توان گفت از محل آورده نقدی و مطالبات نیست چون قصد داریم همه سود را تقسیم کنیم.
در انتهای مراسم به ازای هر سهم ۵۵۵۰ ریال سود معادل ۹۰ درصد تقسیم شد، موسسه هوشیارممیز به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و بازرس علی البدل انتخاب و روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت تعیین شدند.
کد خبر 434858

پتروشیمی بوعلی به مجمع نشست

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه