// کد مطلب: ۱۲۶۴۷۷

گسترش همکاری های ایمیدرو و شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات/ سرمایه گذاری های سنگین «ومعادن» در طرح های توسعه

گسترش همکاری های ایمیدرو و شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات/ سرمایه گذاری های سنگین «ومعادن» در طرح های توسعه
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: نشست مشترک مدیران ایمیدرو و شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات روز سه شنبه ۲۲ تیرماه به منظور بحث و تبادل نظر، تشریک مساعی و هماهنگی های لازم در فعالیت های جاری برگزار گردید.

به گزارش طلانیوز: در ابتدای این نشست، دکتر امیرحسین نادری مدیرعامل هلدینگ «ومعادن» توضیحات مبسوطی درباره وضعیت فعلی شرکت و طرح ها و برنامه های پیش رو ارائه نمود.
دکتر نادری چشم انداز شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات را تبدیل شدن به یکی از ۳ شرکت سرمایه گذاری تخصصی تا افق ۱۴۰۴ در کشور از منظر ارزش بازار اعلام کرد و افزود: ارزش کل پرتفوی بورسی و غیربورسی شرکت در حال حاضر بالغ بر ۱۲۳ هزارمیلیارد تومان بوده و سهم شرکتهای گروه در زنجیره فولاد کشور، بیش از ۶۵ درصد از تولید کنسانتره، ۴۰ درصد از تولید گندله، ۲۴ درصد از تولید آهن اسفنجی، ۱۲ درصد از فولاد خام و ۵ درصد از تولید محصولات فولادی است.
وی افزود: سرمایه گذاری شرکتهای گروه در طرح های توسعه در بخش ارزی بالغ بر ۳ میلیارد یورو و در بخش ریالی ۱۹ هزار میلیارد تومان بوده است که نشان از توسعه محوری و پویایی مجموعه دارد. همچنین در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی طرح های بزرگ دیگری را در دست برنامه ریزی داریم که از میان آنان می توان ۲۵ پروژه در شرکت گل گهر مجموعا به ارزش ۲/۴ میلیارد یورو، ۱۴ پروژه در شرکت گهر زمین مجموعا به ارزش ۹/۲ میلیارد یورو و ۲۲ پروژه در شرکت چادرملو مجموعا به ارزش۸۰ هزار میلیارد تومان را برشمرد.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در ادامه به مهمترین برنامه های این هلدینگ بزرگ معدنی و فولادی از جمله تملک داراییها و شرکتهای ارزنده در حال واگذاری از سوی دولت و نهادهای عمومی، تنوع بخشی به سبد محصولات متناسب با نیازها و الزامات بازارهای بین المللی و ورود شرکت سهامی عام پروژه محور (تجلی توسعه معادن و فلزات) به بازار سرمایه و جمع آوری منابع پروژه ها از این بازار خبر داد.
دکتر نادری همچنین گفت: در حوزه معدنی، توسعه فعالیتهای اکتشافی به منظور کشف معادن جدید و ارزشمند سنگ آهن و پلی متالها ، ایجاد ۴ شرکت معدنی، فلزی و غیرفلزی جهت تولید مواد معدنی با استفاده از روش های نوین ، تاسیس یک شرکت اکتشافی با مشارکت شرکتهای گروه، راه اندازی مابقی باتریهای شرکت کک طبس و تامین مواد اولیه آن و توسعه دانش فنی و تکنولوژیک گروه از طریق بهره گیری از توان دانشگاهها و مراکز پژوهشی، توسعه زیرساختها در بخش انرژی و حمل و نقل از برنامه های مهم مجموعه «ومعادن» است.
مدیرعامل «ومعادن» در پایان سخنان خود شماری از موارد درخواستی این مجموعه در حوزه های مختلف از جمله تامین مواد اولیه شرکت کک طبس، واگذاری اسکه بارکو، همکاری بیشتر ایمیدرو در واگذاری پهنه های اکتشافی و … را مطرح نمود.
رئیس هیأت عامل ایمیدرو و معاون وزیر صمت در ادامه این نشست ضمن تقدیر از تلاشهای صورت گرفته در شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات از آن به عنوان مجموعه ای توانمند و چابک یاد کرد و تدوین استراتژی مبتنی بر برنامه و زمانبندی را لازمه ادامه روند رو به رشد این شرکت دانست.
مهندس وجیه اله جعفری گفت: در حوزه اکتشاف با همکاری سازمانها و مراکز ذیربط حرکت وسیعی را شروع کرده ایم لیکن رسیدن به نتیجه مطلوب تنها با حضور دولت امکان پذیر نیست و لازم است در این خصوص همراهی و همکاری بخش های مختلف را داشته باشیم و حضور بیشتر شرکتهای بزرگ و موثری چون شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات را در حوزه اکتشاف ضروری می دانیم. این شرکتها نهایتا در قبال سرمایه گذاری و مشارکت خود از نتیجه اکتشافات سهم خواهند برد.
وی افزود: مناسب است هلدینگ «ومعادن» در زمینه سرمایه گذاری در معادن خارج از کشور و تأمین مواد اولیه از آن سوی مرزها وارد عمل شود. بعنوان مثال در موضوع سنگ آهن و طلای ونزوئلا پتانسیل خوبی برای ورود این مجموعه وجود دارد.
مهندس جعفری همچنین برای تأمین مواد اولیه کک طبس تا رسیدن به ظرفیت کامل تولید این کارخانه قول مساعدت داد.
در این نشست، شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات برای افزایش سهم خود در پروژه فولاد کردستان اعلام آمادگی کرد، مشروط بر آنکه مساعدت لازم در واگذاری پهنه ها برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز آن از سوی دولت فراهم شود.

گسترش همکاری های ایمیدرو و شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات/ سرمایه گذاری های سنگین «ومعادن» در طرح های توسعه

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه