// کد مطلب: ۱۲۶۶۵۷

پرداخت سود قطعی مشارکت در منافع بیمه‌های زندگی بیمه ایران وبرنامه ها وفرصت های پیش رو

پرداخت سود قطعی مشارکت در منافع بیمه‌های زندگی بیمه ایران وبرنامه ها وفرصت های پیش رو
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: در میزگردی که در خصوص بیمه نامه های زندگی وسود مشارکت در منافع آنها با حضور احمد صفرزاده معاون فنی، اسماعیل داورپناه معاون توسعه مدیرت ومنابع ، فاطمه برهمن سرپرست اداره کل بیمه های اشخاص وعباس زیارانی مدیر سرمایه گذاری ها ومجامع تشکیل شد ،نرخ سود قطعی مشارکت در منافع بیمه های زندگی این شرکت، از سال 1393تا سال 1399 ، به مدت 7سال ، اعلام گردید.

به گزارش طلانیوز: به نقل از روابط عمومی بیمه ایران ،احمد صفرزاده معاون فنی ،در این میزگردگفت : شرکت سهامی بیمه ایران به عنوان بزرگترین و تنها شرکت بیمه دولتی کشور، خود را موظف می داند در شرایط اقتصادی موجود کشور ، ضمن انتخاب سرمایه گذاری های مناسب و مطمئن ، بالاترین میزان سود قطعی ممکنه را نیز از محل این سرمایه گذاری برای بیمه گذاران بیمه نامه های زندگی تامین نماید.
با همین هدف بیمه ایران توانست ، برای اندوخته پس اندازی بیمه نامه های زندگی بیمه گذاران خود در سال 1398 به نرخ سود قطعی 1‌/27 % دست یابد که باتوجه به حجم وسیع سرمایه گذاری های انجام شده در نوع خود در صنعت بیمه کم نظیر است و 85 درصد مابه التفاوت سودهای قطعی به دست آمده با سود تضمین شده هر بیمه نامه ، به آن دسته از بیمه گذاران بیمه نامه های زندگی که دارای یکی از انواع بیمه نامه های زندگی پس اندازی نزد شرکت سهامی بیمه ایران باشند ، تعلق گرفته و به حساب ذخیره پس اندازی آنان منظور خواهد شد.
وی با اشاره به بازنگری سود قطعی از سال 1393تا سال 1397 نیز گفت :با تلاش های مدیریت های ذیربط و همراهی و موافقت هیات مدیره ، سود قطعی سرمایه گذاری بیمه‌نامه های زندگی شرکت سهامی بیمه ایران برای سنوات قبل با هدف رسیدن به حداکثر سود قطعی ، مجددا بازنگری و محاسبه گردید و با توجه به اخذ موافقت بیمه مرکزی ج.ا.ایران ، طی ماه جاری ، سهم مشارکت در منافع بیمه گذاران بیمه نامه های زندگی این شرکت به حساب اندوخته پس‌اندازی بیمه نامه آنان منظور می گردد.
اسماعیل داور پناه معاون توسعه مدیریت ومنابع ، دراین میز گرد در خصوص اهمیت این سود ها ، اظهار داشت : اهمیت سودهای قطعی حاصل شده از آنجا نمود بیشتری می یابد که در سال های بعد بیمه نامه نیز منظور شده و باعث جهش قابل توجه در میزان اندوخته پس اندازی بیمه نامه های زندگی و تعلق بیشتر سود مشارکت در منافع سنوات آتی به بیمه گذار خواهد شد و بیمه گذاران می‌توانند ذخیره‌های پس اندازی جدید خود ، به همراه میزان مشارکت در منافع اختصاص یافته هر سال را ، از طریق سامانه معرفی شده ، مشاهده نمایند.
بار مالی این تصمیم بالغ بر 7هزارمیلیارد ریال می باشد که هیات مدیره بیمه ایران با شجاعت تمام در شرائط سخت اقتصادی ،حقوق متعلق به میلیون ها بیمه گذار را مصوب کرد تا به حساب آنها اعمال گردد.
وی در ادامه افزود : ما در حال جدا سازی کامل منابع بیمه های عمر هستیم ،برای اینکار سبد جداگانه ای تخصیص خواهیم داد وکلیه منابع بیمه های عمر را با رعایت آیین نامه 97 در آن سرمایه گذاری نموده وسود آن را بصورت روزانه محاسبه وبه اطلاع بیمه گذاران خواهیم رساند.
اسماعیل داور پناه در ادامه میزگرد ، یکی دیگر از موانع توسعه بیمه های عمر، کاهش حق بیمه بخش پس اندازی بیمه نامه نسبت به وجوه پرداختی بیمه گذار بدلیل وجود حق بیمه های پوشش های اضافی می باشد، که لازمست یک نوع بیمه عمر جدید با حداقل پوشش های اضافی (مناسب برای بیمه گذاران با اهداف سرمایه گذاری)ویا بیمه های بشرط حیات طراحی وارائه گردد.
در هر حال در آینده امکان پیش بینی سبد های سرمایه گذاری کم ریسک ،میان ریسک وپرریسک برای بیمه های عمر به جهت برآورده کردن انتظارات وذائقه های مختلف وجود دارد.
عباس مهرابی زیارانی مدیر سرمایه گذاری ها ومجامع در این میزگرد به نرخ بازدهی هر سال و عدم رشد وموانع بیمه نامه های زندگی پرداخت وگفت : یکی ازموانع توسعه بیمه های عمر پایین بودن میزان بازدهی منابع این بیمه نامه ها به دلیل اختلاط آن با ، سایر منابع شرکت می باشد ،برای رفع این موضوع ،تلاش خواهیم کرد ، نرخ بازدهی بیمه های عمر تا حدودی بتواند تورم را پوشش داده وباعث افزایش انگیزه لازم برای خرید آن شود.
فاطمه برهمن سرپرست اداره کل بیمه های اشخاص نیز در این میزگرد ،یکی از تسهیلات ایجاد شده برای بیمه گذاران در شرائط کرونایی را ، عدم نیاز به مراجعه آنان عنوان کرد وگفت :به منظور رفاه حال بیمه گذاران بیمه نامه های زندگی و عدم نیاز به مراجعه آنان به شعب و واحدهای اجرایی شرکت سهامی بیمه ایران در شرایط فراگیری کرونا ، پس از اتمام عملیات در ماه آتی و منظور شدن مشارکت در منافع سال های مربوط به حساب بیمه نامه آنان ، مراتب از طریق پیامک به بیمه‌گذاران محترم اطلاع رسانی خواهد گردید و مبالغ مابه التفاوت سود قطعی حاصل شده ، به صورت هوشمند به حساب ذخیره پس انداز بیمه نامه های آنان منظور می شود.
سرپرست بیمه های اشخاص، در خصوص سود مشارکت در منافع بیمه نامه های خاتمه یافته به هردلیل نیز گفت: سود مشارکت در منافع بیمه نامه های خاتمه یافته درصورتی که بیمه نامه هریک از بیمه گذاران در سالی که مشارکت در منافع محاسبه شده ، جاری بوده و درحال حاضر به هر دلیل خاتمه یافته باشد ، مبلغ مشارکت در منافع اختصاص یافته به بیمه نامه، به همان حسابی که مبالغ قبلی هریک از ذینفعان بیمه نامه پرداخت شده ، واریز می گردد. بدیهی است مراتب از طریق پیامک به آنان نیز اطلاع رسانی می شود.
وی در پایان تأکید نمود: با عنایت به نقش و اهمیت بیمه های زندگی خصوصاً در جنبه تأمین سرمایه بعد از فوت و حصول استمرار رفاه بازماندگان و استفاده کنندگان از سرمایه بیمه ، ابتیاع این نوع پوشش بیمه ای برای تمامی افراد ضروری می باشد ، توسعه بیمه های عمر یکی از نشانه‌ها و مصادیق گسترش رفاه اجتماعی جامعه است واین بیمه نامه ها ،علاوه بر تأمین پوشش های بیمه‌ای مدنظر بیمه گذاران ،با تجمیع حق بیمه اندک بیمه نامه های زندگی و بکارگیری آن در توسعه فعالیت‌های تولیدی جامعه، ظرفیت های بیشتری بر انجام سرمایه گذاری و تحقق توسعه اقتصادی جامعه و کشور فراهم می نماید .
گفتنی است : در راستای شفاف سازی عملیات مالی و مطابق مفاد آیین نامه شماره 68 مصوب شورایعالی بیمه ، شرکت های بیمه موظف می باشند در پایان هر سال و با تصویب صورت های مالی در مجامع عمومی خود، سود قطعی حاصل از سرمایه گذاری بیمه های زندگی را تعیین نموده و پس از اخذ تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، 85 درصد از مابه التفاوت سود قطعی حاصله تا سود علی الحساب تضمین شده مورد عمل در همان سال مالی را به حساب اندوخته پس اندازی بیمه گذاران منظور نمایند.

پرداخت سود قطعی مشارکت در منافع بیمه‌های زندگی بیمه ایران وبرنامه ها وفرصت های پیش رو

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه