// کد مطلب: ۱۲۷۰۰۱

مدیرعامل موسسه اعتباری ملل خبرداد؛

افزایش ۴۰ هزار میلیارد ریالی سرمایه موسسه ملل تا اواسط سال آتی/گام نهایی موسسه ملل در مسیر تبدیل شدن به بانک

افزایش ۴۰ هزار میلیارد ریالی سرمایه موسسه ملل تا اواسط سال آتی/گام نهایی موسسه ملل در مسیر تبدیل شدن به بانک
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: حجت‌الاسلام سید امین جوادی مدیرعامل موسسه اعتباری ملل با بیان اینکه مهم‌ترین تلاش موسسه ملل در این روز‌ها تبدیل شدن به بانک خصوصی است، گفت: تاکنون بانک مرکزی در هیات عامل خود، درخواست این موسسه را مبنی بر تبدیل شدن به بانک خصوصی تصویب کرده و چنانچه چهار شرط مورد نظر بانک مرکزی اجرایی شود، ارتقا وضعیت موسسه در جلسه هیات عامل و شورای پول و اعتبار به شور گذاشته می شود.

به گزارش طلانیوز: حجت‌الاسلام سید امین جوادی مدیرعامل موسسه اعتباری ملل، همزمان با سی و پنجمین سالگرد تاسیس موسسه ملل در نشست خبری که با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد، مهم‌ترین تلاش موسسه ملل را تبدیل شدن به یک بانک خصوصی عنوان کرد و گفت: تاکنون بانک مرکزی در هیات عامل خود، درخواست این موسسه را مبنی بر تبدیل شدن به بانک خصوصی مصوب کرده و چنانچه چهار شرط مورد نظر بانک مرکزی اجرایی شود، ارتقا وضعیت موسسه در جلسه هیات عامل و شورای پول و اعتبار به شور گذاشته می شود.
جوادی افزود: در حال حاضر مصوبه بانک مرکزی بر روی کدال موسسه ملل قرار گرفته است و برهمین اساس با شدت و سرعت در حال برآورده کردن چهار شرط مورد نظر هستیم.
وی با اعلام اینکه افزایش 2 برابری سرمایه موسسه ملل در حال پیگیری است، گفت: همچنین درباره شرط فروش دارایی‌ها هم پیگیر هستیم. دو شرط دیگر شروط مراقبتی و مواظبتی است که سعی می‌کنیم آن را انجام دهیم.
مدیرعامل موسسه اعتباری ملل درخصوص افزایش سرمایه این موسسه گفت: افزایش سرمایه موسسه اعتباری ملل در گام اول از ۱۰هزار میلیارد ریال به ۲۰ هزار میلیارد ریال از محل آورده های نقدی انجام می شود و در گام بعدی هم افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها انجام خواهد شد که بین ۲۰ تا ۲۵ هزار میلیارد خواهد بود. براین اساس تا نیمه نخست سال ۱۴۰۱ با تایید بانک مرکزی و سازمان بورس، سرمایه موسسه ملل به ۴۰ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.
جوادی در پاسخ به سوال خبرنگار «شمانیوز» درباره سهم ملل از پرداخت ودیعه مسکن ابراز داشت: موسسه ملل در حوزه پرداخت وام ودیعه مسکن به دهک‌های درآمدی پایین جامعه هر چه سهمیه داشته پرداخت کرده است، در این زمینه ۸۷ درصد یعنی ۸۲۰۰ فقره از سهمیه‌ای که به ما محول شده بود، پرداخت کرده‌ایم.
وی همچنین در خصوص ورود اختصاصی به صنعت بیمه گفت:ما در حوزه سهامداری بیمه‌ها نیز شرکت داریم و درحال حاضر ما و بانک توسعه تعاون در بیمه تعاون سهامدار عمده هستیم و سهم ما در آنجا مدیریتی است.
مدیرعامل موسسه ملل در ادامه صحبت های خود درباره اقدامات این موسسه در حوزه مسئولیت های اجتماعی بیان داشت: این موسسه در حوزه مسئولیت اجتماعی ۱۵ خانه بهداشت ساخته‌ است و در اقدامات قابل توجهی را در زمینه کمک رساندن به دانش آموزان و تهیه برخی ملزومات تحصیل آنلاین صورت داده است.
به گفته وی، این موسسه در سال‌های اخیر نیز فعالیت های دیگری را در عرصه مسئولیت اجتماعی صورت داده است که از جمله می توان به کمک‌های بلاعوض به برخی از موسسات خیریه اشاره کرد. البته در روزهای کرونایی نیز بر تامین ماسک، کپسول اکسیژن و ... اهتمام شده است.
جوادی با اشاره به تلاش موسسه ملل در ارائه با کیفیت خدمات بانکی ادامه داد: هیچ پروژه و صنعتی، از کارخانجات و کشاورزی تا صنعت ساختمان در کشور نیست که نظام بانکی در آن سرمایه‌گذاری نکرده باشد. خوشبختانه نظام بانکی به روز و به موقع کار خود را انجام می‌دهد. در طی دوران کرونا نیز تاکنون سه بار تسهیلات بسیار سنگین را در اختیار صنعتگران و آحاد مردم قرار داده است.
به گفته مدیرعامل موسسه ملل، تسهیلاتی که در حوزه‌های مختلف گردشگری، ودیعه مسکن، مشاغل کوچک و بزرگ و.. بوده است. تاکنون سه بار مطابق توصیه‌های دولت ما برای بازگشت تسهیلات استمهال داشته‌ایم.
جوادی با ابراز خرسندی از اینکه اکنون سپرده‌ها برای تجهیز منابع کافی است، اضافه کرد: بانک‌ها با تمام وجود در مراحل مختلف در خدمت دولت بوده‌اند و در دولت جدید هم به همین روند ادامه خواهند داد. در دولت جدید رایزنی‌های خوبی نیز بین دولت و نظام بانکی در حال انجام است.
وی با اعلام اینکه موسسه ملل در صندوق ضمانت سپرده‌ها و سامانه‌های بانکی عام و خاص عضو است، گفت: تنها وظیفه بانکی که امروز انجام نمی‌دهیم، صدور چک است؛ چراکه موسسات مالی قانونا نمی‌توانند صدور چک داشته باشند. امیدواریم با لطف بانک مرکزی و بعد از انجام شروط تبدیل وضعیت ما به بانک خصوصی عملی شود.
مدیرعامل موسسه ملل در ادامه در پاسخ به این پرسش که کدام موسسات مالی ورشکسته به موسسه ملل سپرده شده، گفت: در حال حاضر مدیریت موسسه وحدت را به ما سپرده اند. همچنین مدیریت 7 موسسه و قرض الحسنه را به ما سپردند که بدهی طلبکاران آن‌ها را نیز پرداخت کرده ایم.
جوادی با اشاره به همکاری این موسسه برای خدمت رسانی در همه عرصه ها، تاکید کرد: هر کجا از ما کمک خواستند حاضر شدیم و سعی کردیم به بهترین نحو آن را انجام دهیم. در مورد موسسه وحدت بعد از اینکه مقام معظم رهبری مسئولیت مدیریت آن‌ها را به سران قوا واگذار کردند، به ما دستور می‌دادند چگونه و چه مبلغی را تسویه کنیم. تاکنون نیز طلب ۹۷ درصد جمعیت را پرداخت کرده ا‌یم و تنها حدود ۲۰۰ نفر هستند که باقی مانده است.
مدیرعامل موسسه اعتباری ملل در ادامه با تاکید بر اینکه افزایش سرمایه موجب می‌شود تا مردم اعتماد بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاری در موسسه ما داشته باشند. موسسه ملل در حال حاضر در رتبه‌بندی بانک‌های خصوصی در رده دهم یا یازدهم قرار دارد اما در بین کل بانک‌ها ممکن است این عدد تغییر کند و احتمالا در رتبه ۱۶ یا ۱۷ در بین کل بانک ها قرار دادیم.
جوادی همچنین درباره اقدامات موسسه ملل در راستای کمک به صنعت گردشگری در طی شیوع کرونا گفت: بانک‌های ما باید بتوانند خدمات به روز را به گردشگران بین‌المللی و داخلی ارائه کنند تا این صنعت پا بگیرد. حوزه توریسم سلامت یکی از حوزه‌های مهم توریسم است که در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. کار بزرگ بین شهری و مجتمع بین راهی در کهنوج از سوی موسسه ملل پیگیری می‌شود. همچنین موسسه ملل در گلستان، اردبیل، خراسان و..‌ اقداماتی را در راستای توسعه توریسم انجام داده است.
وی با اشاره به اینکه ما بسیاری از تکالیف دولت در حوزه کرونا را انجام داده‌ایم، بیان کرد: ما در آمارهای بانک مرکزی نیز از لحاظ انجام تکالیف خود پیشرو بودیم.
مدیرعامل موسسه ملل با بیان اینکه موسسه ملل پیشروترین بانک در حوزه بانکداری الکترونیکی است، گفت: بعد از ما، موسسات و بانک‌های دیگری الکترونیکی شدند. بانکداری الکترونیکی فواید زیادی دارد و منجر می‌شود که هزینه پول پایین بیاید؛ سفر‌های بین شهری کمتر شود؛ آلاینده‌ها کاهش یابد و سوخت کمتری مصرف می‌شود. قابل تصور است که اگر در دوره کرونا بانکداری الکترونیکی نبود، چه مشکلات زیادی داشتیم. اطمینان مردم در زمینه بانکداری الکترونیک به موسسات مالی و بانک‌ها افزایش یافته است. با اینحال نباید فراموش کرد که بانکداری الکترونیکی در کشور ما به شدت پرهزینه است.
جوادی با اشاره به اینکه در حال حاضر به جای یک دیتاسنتر باید ۳ دیتاسنتر داشته باشیم و هر ۳ دیتا سنتر هم فعال هستند و هر لحظه که یکی از کار بایستد، دومی باید بتواند در مدار قرار گیرد، گفت: یکی از مشکلات در حوزه بانکداری الکترونیکی این است که با وجود زیر ساخت گرانقیمت، درآمدش کمی دارد. تجهیزات الکترونیکی بسیار گران هستند. با اینحال با تمام کوشش همکاران ما آن را انجام می‌دهند تا حتی یک روز سامانه نخوابد.
وی درباره تاثیر تحریم ها بر فعالیت این موسسه ابراز داشت: امروز با وجود تحمیل جنگ، گروهک‌ها و تحریم‌های ناجوانمردانه علیه کشور، مردم عزیز ایران روی پای خود ایستاده‌اند. تمام سعی و کوشش نظام بانکی نیز این است که بتواند خدمات لازم را در این شرایط به مردم ارائه کند.
وی خاطرنشان کرد: موسسات مالی و بانک‌ها پس از تغییراتی که در دولت انجام شد تا به امروزعملکرد مثبتی از خود نشان داده‌اند و امیدواریم در این دولت بتوانیم ظرفیت‌های کشور را بالفعل کنیم.

افزایش ۴۰ هزار میلیارد ریالی سرمایه موسسه ملل تا اواسط سال آتی/گام نهایی موسسه ملل در مسیر تبدیل شدن به بانک

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه