حضور ذوب آهن اصفهان در سیستان ‌و بلوچستان راهگشای بنگاه های اقتصادی است

حضور ذوب آهن اصفهان در سیستان ‌و بلوچستان راهگشای بنگاه های اقتصادی است
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حضور و سرمایه‌گذاری ذوب آهن اصفهان در این استان راه را برای بنگاههای بزرگ اقتصادی باز می‌کندتا با سرمایه گذاری لازم از ظرفیت‌های معدنی منطقه در جهت توسعه و پیشرفت اقتصادی ایران اسلامی استفاده شود.

به گزارش طلانیوز: حسین مدرسی خیابانی در نشست بررسی راهکارهای سرمایه‌گذاری در بخش معدن سیستان و بلوچستان که با حضور مدیرعامل و سرمایه‌گذاران ذوب آهن اصفهان و برخی بنگاه های اقتصادی کشور برگزار شد اظهارداشت: خیلی از ظرفیت‌های معدنی این استان ناشناخته بوده و نیاز است با بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها زمینه ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی فراهم شود. وی افزود: باید از ظرفیت‌های بی شمار معدنی سیستان و بلوچستان در جهت توسعه و پیشرفت این استان استفاده کنیم زیرا ما قابلیت‌های خوبی در این زمینه داریم.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: این استان دارای تنها بندر اقیانوسی کشور و ظرفیت‌های بی شماری در حوزه اشتغال دریا محور است. وی با بیان این که سیستان و بلوچستان یک‌ هزار و ۶۰۰ کلیومتر مرز با ویژگی‌های خاص با سایر کشورها دارد تصریح کرد: طبیعت بکر این استان یکی از مهم ترین مزیت‌های گردشگری و کشاورزی است.
مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: وجود معادن طلا، مس و منیزیت در سیستان و بلوچستان بسیار اهمیت دارد و می‌تواند باعث توسعه و ایجاد اشغال پایدار برای جوانان جویای کار در این استان شود. وی ادامه داد: مسئولان و دولت به سیستان و بلوچستان بدهکار هستند و باید نگاه ویژه‌ای به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این استان در جهت ایجاد اشتغال و توسعه آن داشته باشند زیرا این یک تکلیف ملی است تا شاخص‌های توسعه‌ای افزایش یابد.
استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ذوب آهن اصفهان می‌تواند به عنوان پیشکسوت در حوزه معادن و سرمایه‌گذاری عمل کند و باعث انتقال تجربیات و جذب بنگاه های بزرگ اقتصادی کشور به این استان شود. وی افزود: ذوب آهن اصفهان همچنین می‌تواند یک سایت و پایانه صادراتی در یکی از مرزهای سیستان و بلوچستان ایجاد کند تا عبور مرور و تجارت تسریع شود.
مدرس خیابانی تصریح کرد: شرایط ویژه ای برای سرمایه‌گذاران بزرگ در سیستان و بلوچستان ایجاد شود تا سرمایه‌گذاران درگیر بوروکراسی اداری نشوند.

ذوب آهن برای توسعه سیستان و بلوچستان وارد میدان شد
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز گفت: این شرکت سعی دارد با کمک مردم و ظرفیت‌های موجود استان در میدان توسعه پایدار اقتصادی جنوب شرق کشور ایفای نقش کند. منصور یزدی زاده افزود : یکی از مصادیق و عوامل حضور ذوب آهن اصفهان در منطقه اجرای خط آهن چابهار - زاهدان است که در توسعه منطقه نقش مهمی دارد. وی با اشاره به این که سیستان و بلوچستان را منزل خودم می‌دانم و به این منطقه احساس تعلق می‌کنم خاطرنشان کرد: تمام تلاش و توان خود را در جهت توسعه این منطقه به کار می‌گیرم.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: با توجه به این که شرکت‌های زیرمجموعه ذوب آهن اصفهان در حوزه‌های مختلف به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند قرار است در حوزه معادن سیستان و بلوچستان نیز وارد کار و تلاش شده تا بتوانیم نقش خوبی در توسعه و امنیت پایدار این منطقه ایفا کنیم. وی گفت: ذوب آهن سالانه بیش از یک میلیون تن واردات مواد اولیه دارد که به‌صورت عمده شامل زغال‌سنگ و کُک است، در سفر به سیستان و بلوچستان قرار شد تمرکز بیشتری برای واردات مواداولیه از طریق بندر چابهار داشته باشیم.
یزدی زاده گفت: در حوزه صادرات نیز با توجه به این که اخیراً با امضای تفاهم نامه‌ای ارتباط ما با پاکستان برای سرمایه‌گذاری مشترک برقرار شده، استان سیستان و بلوچستان به سبب داشتن مرز‌های طولانی با این کشور مسیر بسیار خوبی برای افزایش این ارتباطات است که از آن بهره خواهیم گرفت. وی خاطر نشان ساخت: در همین زمینه سعی داریم با ایجاد یک سایت یا گمرک اختصاصی در یکی از سه مرز میرجاوه، خاش و چابهار فرایند صادرات محصول و واردات مواد اولیه را تسریع کنیم.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به پیشنهاد استاندار سیستان و بلوچستان مبنی بر حفر یک حلقه چاه ژرف از ۱۰ حلقه چاه تصویبی در سیستان برای تامین آب مورد نیاز واحد‌های وابسته به ذوب آهن در این استان بیان کرد: با توجه به حضور شرکت شستا وابسته به تامین اجتماعی در سیستان و بلوچستان در یک کنسرنسیوم مشترک با شرکت صدرتأمین در رابطه با ایجاد نیروگاه و حفر و بهره برداری از چاه ژرف در این استان هماهنگی و مذاکره خواهیم کرد تا انشاا... موضوع مطرح وبه صورت مشترک وارد این فاز شویم.
شایان ذکر است؛ منصور یزدی زاده و هیأت همراه با هدف آشنایی با پتانسیل ها و قابلیت های منطقه، به اتفاق داوود شهرکی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از پایانه و بازارچه مرزی میرجاوه بازدید کردند.

حضور ذوب آهن اصفهان در سیستان ‌و بلوچستان راهگشای بنگاه های اقتصادی است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه