// کد مطلب: ۱۲۷۵۶۲

برگزاری پنل تخصصی بیمه و نقش تشکل ها در رونق اقتصادی آن

برگزاری پنل تخصصی بیمه و نقش تشکل ها در رونق اقتصادی آن
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: پنل تخصصی بیمه و نقش تشکل ها در رونق اقتصادی آن در بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه به صورت آنلاین و حضوری در سالن نور دانشگاه الزهرا برگزار شد.

به گزارش طلانیوز: پنل بیمه و نقش تشکل ها در رونق اقتصادی آن با ریاست دکتر سید محمد کریمی دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران و حضور دکتر محمد باقر مجتبایی دبیرکل اتاق اصناف کشور، دکتر محمد خزاعی دبیرکل کمیته ایرانی ICC، مظفر علیخانی معاون استان ها و تشکل ها اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران، دکتر بهمن سوری دبیر شورای مشورتی شبکه فروش سندیکای بیمه گران ایران، مجتبی آخوندی رئیس شورای هماهنگی شرکتهای بیمه در استان اصفهان و مهندس محمد محسن طباخها مدیر طرح و توسعه سندیکای بیمه گران ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
محور های مورد بررسی در این پنل اعم از تبیین ظرفیت ها و فرصت های موجود در صنعت بیمه برای پشتیبانی و تقویت تشکل ها و نهاد های صنفی، مروری بر تجارب نمونه در واگذاری برخی از وظایف تصدی گری دولت به بخش خصوصی، راهکارهای تسهیل ارتباط و تعامل صنعت بیمه با تشکل ها با رویکرد تحول دیجیتال، ایجاد ظرفیت های مناسب جهت سیاست گذاری مشترک صنعت بیمه و تشکل ها و بررسی راهکارهای گسترش رقابت پذیری در جهت انحصار زدایی در اقتصاد بیمه بود.
دکتر کریمی با اشاره به اینکه به منظور ارائه محصولات خوب نیاز به زیر ساخت های مناسب است، گفت: باید زیرساخت های لازم ارائه شود تا در حوزه تحول دیجیتال به رونق اقتصادی برسیم.
دبیرکل سندیکای بیمه گران ادامه داد: خلاقیت و نوآوری تمامی بازیگران این صحنه باید مورد توجه قرار گیرد. تحول از حالت کرم ابریشم به پروانه تبدیل شود و تا این تحول شکل نگیرد، پروازی نخواهیم داشت.
محمد باقر مجتبایی، دبیرکل اتاق اصناف ایران، گفت: سازمان دهی بخش تولید افزایش یابد و به تقاضا پاسخ داده شود. جای خالی خدمات فنی و پس از فروش در صنعت بیمه احساس می شود.
در ادامه محمد خزایی، دبیرکل کمیته ایرانی ICC، افزود: صنعت بیمه علی رغم ضریب نفوذ، یک نقش مهم ایفا می کند و آن هم امنیت و آرامش به سرمایه گذار می دهد. در صنعت بیمه باید به نیازهای جدید توجه شود. همچنین در تجارت بین الملل توجه به تغییرات اقلیمی از اهمیت بالایی برخوردار است. در تحولات جدید، صنعت بیمه باید به اقتصاد دیجیتال، شناسایی ریسک های جدید، آموزش و ارتباط با سایر بیمه ها توجه ویژه ای نماید.
همچنین علیخانی نیز به اهمیت ارتباط صنعت بیمه با بازرگانان در زمینه های سرمایه گذاری و موضوع با اهمیت صادرات و واردات و نقش بااهمیت بیمه ها در این زمینه و پشتیبانی از اینگونه مشاغل بیانات مبسوطی ارائه نمودند.
گفتنی است پنل های تخصصی سندیکای بیمه گران ایران در بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه در 13 و 14 آذر ماه در دانشگاه الزهرا تهران برگزار شد.

برگزاری پنل تخصصی بیمه و نقش تشکل ها در رونق اقتصادی آن

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه