// کد مطلب: ۱۲۸۶۰۵

اجرای نخستین ممیزی جامع فنی سیستمی انرژی شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس

اجرای نخستین ممیزی جامع فنی سیستمی انرژی شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: با حضور تیم ممیزی انرژی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، نخستین ممیزی جامع فنی سیستمی انرژی شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس انجام پذیرفت.

به گزارش طلانیوز: تیم ممیزی انرژی که متشکل از متخصصان پالایشگاه‌های کشور به سرپرستی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران است، در 6 گروه تخصصی فرآیند، کوره‌ها، یوتیلیتی، تله‌های بخار، برق و سیستم‌های مدیریتی در 5 روز به ممیزی انرژی در تمامی واحدهای عملیاتی و ستادی مؤثر در فرآیند مدیریت انرژی شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس پرداختند.

محمدعلی دادور، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس ضمن تأکید بر انجام ممیزی و بیان اهمیت بهینه‌سازی انرژی در جلسه افتتاحیه، شرایط استراتژیک بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان، تغییر وضعیت خوراک دریافتی نسبت به حالت طراحی و اهمیت استمرار تولید پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را از چالش‌های موجود در این زمینه عنوان کرد که علیرغم محدودیت‌های ذکر شده، پروژه‌های بهینه‌سازی انرژی و حمایت از انرژی‌های تجدید پذیر در این شرکت در حال اجرا و پیاده‌سازی است.

در مراسم اختتامیه نتایج اولیه ممیزی توسط سرپرست تیم ممیزی و سرپرستان هر گروه با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد ارائه شد. بنا بر اعلام واحد ممیزی و بهینه‌سازی انرژی شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس، گزارش کامل، پس از جمع‌بندی نهایی در اختیار واحدهای ممیزی شده با هدف آگاهی از نقاط قوت و بهبود عملکرد در حوزه انرژی قرار خواهد گرفت. برنامه‌ریزی دقیق و اجرای با کیفیت برنامه­ها، علیرغم شرایط جوی نامساعد استان هرمزگان از نکات حائز اهمیت در این دوره از ممیزی بود. علاوه بر اجرای ممیزی با بالاترین سطح استاندارد، هم‌افزایی نیروی جوان در کنار پرسنل با تجربه، وجود سامانه‌های کنترل فرآیندی و اندازه‌گیری مناسب و بروز، وضعیت مناسب اجرای 5S، توجه ویژه به بهینه‌سازی انرژی در طراحی پالایشگاه و در دسترس بودن تجهیزات ایمنی فردی، از سوی تیم ممیزی مورد توجه قرار گرفت.

همچنین قابلیت پایش مستمر حامل‌های انرژی، اجرای پروژه‌های بهبود مصرف انرژی، ثبت وقایع در قالب مدیریت دانش، سطح بالای علمی نفرات شاغل در مجموعه، آموزش مستمر نیروی انسانی و راندمان بالای شبکه کندانس برگشتی از دیگر نقاط قوت شناسایی شده توسط تیم ممیزی است.

سیستم مدیریت انرژی بر مبنای استاندارد ایزو 50001 در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در حال پیاده‌سازی است و انجام این ممیزی، فرصت مناسبی برای استقرار هرچه بهتر سیستم مدیریت انرژی فراهم ساخت.

روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس

اجرای نخستین ممیزی جامع فنی سیستمی انرژی شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه