ذوب آهن اصفهان قلب صنعت فولاد ایران، نگینی در دشت طبس

ذوب آهن اصفهان قلب صنعت فولاد ایران، نگینی در دشت طبس
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: ذوب آهن اصفهان، قلب صنعت فولاد ایران، نگینی در دشت طبس و نامی که حتی برای یک بار هم که شده به گوش اکثر مردم ایران خورده است و از منظر بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران اقتصاد و صنعت کشور، حرکت ایران به سمت صنعتی شدن را پی ریزی کرد ...

به گزارش طلانیوز: ذوب آهن اصفهان، قلب صنعت فولاد ایران، نگینی در دشت طبس و نامی که حتی برای یک بار هم که شده به گوش اکثر مردم ایران خورده است و از منظر بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران اقتصاد و صنعت کشور، حرکت ایران به سمت صنعتی شدن را پی ریزی کرد . این مجتمع عظیم صنعتی نه تنها رویای ایرانیان برای دست‌یابی به صنعت فولاد را محقق ساخت، بلکه زمینه ساز شکل گیری سایر واحدهای فولادی شد و در تولد و رشد دیگر صنایع نیز موثر بود. تربیت ۱۰۰ هزار مدیر، مهندس و کارگر ماهر در این دوران، چالش کمبود نیروی انسانی ماهر در دهه ۴۰ و ۵۰ را پوشش داد تا صنایع پس از ذوب آهن به لحاظ منابع انسانی با مشکل عمده‌ای مواجه نباشند. تاثیر ذوب‌آهن در راه اندازی معادن و توسعه زیرساخت های صنعت فولاد، کم اهمیت تر از تربیت نیروی انسانی نبود و عملاً امکان شکل گیری واحدهای فولادی جدید را فراهم آورد، کارخانه هایی که در تاسیس، توسعه و حتی مدیریت امروز آن‌ها شاهد حضور پر رنگ ذوب آهنی‌ها هستیم.

ذوب آهن اصفهان هم اکنون با شرکت های زیر مجموعه میزبان حدود ۱۷ هزار نفر پرسنل است و معیشت کارگران معادن زغال سنگ ایران نیز از این کارخانه عظیم تأمین می شود. کارخانه‌ای که همچون مادری بخشنده هر آنچه در توان داشت برای طراحی، ساخت و توسعه صنایع مختلف مانند مجتمع فولاد مبارکه، خوزستان، خراسان، قروه، یزد و… در سراسر این مرز پر گهر به کار گرفت تا همه در کنار همدیگر طعم شیرین رشد و بالندگی را بچشند و معیشت ایران و ایرانی را رونق بخشند.

ذوب آهن اصفهان که تلاشگران آن در پیروزی انقلاب اسلامی دوشادوش مردم علیه رژیم ستم شاهی فعالیت نمودند، در سالهای دفاع مقدس نیز با اعزام نیرو به جبهه، پشتیبانی از جنگ با ساخت قطعات و تجهیزات و همچنین تقدیم ۲۸۷ شهید، حضور جانانه ای در این پیکار حق علیه باطل داشت و تا همیشه نماد ایثارگری در خانواده صنعت کشور شد.

در کنار این دستاوردها، ذوب آهن اصفهان در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی، خدمات بسیاری را همچون احداث بزرگراه ذوب آهن، تاسیس فولادشهر، ایجاد ۱۶ هزار و پانصد هکتار فضای سبز دست کاشت، ساخت ورزشگاه بزرگ فولادشهر، بیمارستان شهید مطهری و… را به جامعه ارائه نموده است لذا به جرأت می توان گفت هیچ صنعتی مانند ذوب آهن اصفهان در اجتماع ریشه دار نیست.

ذوب آهن اصفهان در تاریخ سراسر افتخار خود، علاوه بر نقشی که در شکل گیری فرهنگ صنعتی کشور و راه اندازی سایر صنایع داشته، دستاوردهای چشمگیری حاصل کرده است که از جمله مهمترین آن ها می‌توان به تولید ریل اشاره کرد. در این راستا تولید شمش ریل و انواع ریل مورد نیاز کشور مطابق استانداردهای جهانی با گرید ۶۰E۱ که تنها شش کشور دنیا قادر به تولید آن هستند صورت گرفت که نقش مهمی در توسعه زیرساخت حمل و نقل کشور دارد. تولید محصولات جدید نظیر آرک معدن، ورق سازه های فولادی، تیرآهن بال پهن، ریل مترو، ریل زبانه سوزن و….، کسب عنوان صادر کننده ممتاز، نمونه ملی و استانی طی هشت سال، دریافت مدال افتخار ملی صادرت، واحد نمونه استاندارد طی سال‌های متمادی، دریافت لوح حمایت از حقوق مصرف کنندگان طی سال‌های مختلف، کسب گواهینامه صادرات محصولات به اروپا، کسب استاندارد ملی تولید ریل و … بخشی از دیگر دستاوردهای این شرکت محسوب می‌شود.

در پایان از همه تلاشگرانی که طی گذشت بیش از نیم قرن از عمر این صنعت نقش آفرین بودند چه آنانی که اکنون در بین ما نیستند (روح‌شان قرین رحمت پروردگار)، چه آنانی که در جای جای ایران زمین منشأ تولید و توسعه سایر صنایع هستند و تلاشگرانی که امروز در این صنعت عظیم برای رونق تولید و شکوفایی بیش از پیش آن تلاش می کنند تشکر و قدردانی می‌نمایم. امید است که با هم افزایی و همدلی و بهره‌گیری از دانش و تکنولوژی روز بتوانیم میراث دار خوبی برای آیندگان باشیم و صنعت کشور را بر ریل تولید و توسعه قرار دهیم

ذوب آهن اصفهان قلب صنعت فولاد ایران، نگینی در دشت طبس

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه