// کد مطلب: ۲۳۴۱۴

اختصاصی/ الگوی حرکت کم نوسان قیمت طلا تحت تاثیر جزئیات محدود توافق تجاری

اختصاصی/ الگوی حرکت کم نوسان قیمت طلا تحت تاثیر جزئیات محدود توافق تجاری
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: در مبادلات امروز چهارشنبه – 18 دسامبر تحت تاثیر انتظا سرمایه گذاران برای روشن شدن جزئیاتی بیشتر از توافق تجاری امریکا و چین و همچنین برخی داده های اقتصادی مثبت از امریکا قیمت های طلا تغییر عمده ای ثبت نکردند و در این بین پالادیوم هم از زرقم رکوردی جدید روز گشذته خود عقب نشینی کرد .

به گزارش از رویترز، قیمت طلای نقدی در زمان انتشار این خبر ( نزدیک به یکساعت پیش ) در سطح 1476.55 دلار در هر اونس روندی تخت داشت ..طلای بازار اتی امریکا هم با اندیک تغییر در سطح 1480.80 دلار در هر اونس قرار داشت .

وارن پترسون ، تحلیلگر در آی- ان- جی گفت :" طلا در نوعیی الگوی توقف حرکتی قرار دارد و یکی از عوامل کلیدی برای این اتفاق این است که تصویر کلان اقتصادی جهان بعد از توافق تجاری مثبت شده و این مورد باعث محدود شدن قیمت های طلا می شود.".." اما مورد اصلی این است که آنها ( چین و امریکا ) هیچ نوع جزئیاتی از شکل و نحوه توافق خود ارایه نمی دهند و توافق تجاری کمبود هایی دارد و این یعنی عدم قطعیت در مورد ان ."

رابرت لایتیزر ،نماینده تجارت ایالات متحده روز سه شنبه گفت جزئیات خریدهای چینی از بخش های مختلف در ایالات متحده در توافق "مرحله یک" به تفصیل توضیح داده خواهد شد ، اما هیچ جزئیات بیشتری در مورد زمان نوشتار ارائه نکرد.

توافق منتشر می شود

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد تولیدات صنعتی آمریکا در ماه نوامبر با افزایش چشمگیری روبرو شده است و تعداد مجوزهای ساخت و ساز مسکن در آمریکا نیز تحت تاثیر نرخ بهره های پایین به بالاترین سطح خود در 12 سال و نیم اخیر رسیده است و این آمارهای مثبت باعث محدود شدن میزان رشد طلا و از طرف دیگر حمایت از شاخص دلار و بازارهای سهام شد .

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای مهم در نزدیک بهترین سطح یک هفته ایی قرار گرفت و شاخص بازار سهام اسیا در بالاترین سطح 18 ماهه قرار گرفت و برای پنجمین روز متوالی رشد ثبت کرد .

در این بین 2 تن از روسا و سیاستگذاران ارشد فدرال رزرو روز سه شنبه سیاست عدم تغییر نرخ بهره را تایید کردند .

استفان اینس ، تحلیلگر در اکسی تریدر گفت :" با توجه به اینکه فدرال رزرو به شکل متوالی به ما یاداوری می کند که نرخ بهره را تغییری نخواهد داد ،این موردی حمایتی از طلا خواهد بود ، اما لزوما مانند یک منجنیق برای پرتاب قیمت های طلا عمل نخواهد کرد ."

منعکس کننده احساسات سرمایه گذاران ، یعنی حجم ذخایر طلای صندوق اس پی در آر گلد تراست در روز سه شنبه اتفی 0.6 درصدی ثبت کرد .

به باور برخی از تحلیلگران در صورت صعود (که با توجه به شرایط فعلی و عدم حضور کاتالیزورهای قوی بعدی است ) و شکست سطح 1500 دلار در هر اونس و قرار گرفتن قیمت بالاتر از آن انتظار ادامه صعود قیمت تا 1520 دلار وجود دارد .

ترامپ رئیس جمهور آمریکا در نامه ای خشم آلود به نانسی پلوسی رئیس دمکرات مجلس نمایندگان رای قریب الوقوع استیضاح علیه خود را محکوم کرده و خانم نانسی پلوسی را به "اعلان جنگ علنی علیه دمکراسی در آمریکا" متهم کرده است.

در طرح استیضاح ترامپ دو اتهام مطرح شده: اول کارشکنی در کار کنگره، به دلیل خودداری از همکاری با تحقیقات استیضاح، ممانعت از شهادت دادن کارمندان کاخ سفید و امتناع از ارائه شواهد و اسناد و دیگری تلاش برای استفاده از مقام خود برای فشار بر اوکراین برای تحقیقات درباره رقیب دمکراتش جو بایدن.

در خبری دیگر از بازار جهانی شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا گفته است که از ماه آینده میلادی تولید هواپیمای نوع 737 مکس را به حالت تعلیق در خواهد آورد. این بزرگترین تعلیق خط تولید در این شرکت طی بیست سال گذشته است.

این تصمیم در حالی اعلام می شود که سقوط پر تلفات دو فروند از هواپیماهای 737مکس ساخت این شرکت باعث شد تا هواپیماهای تحویل شده قبلی برای بررسی فنی از برنامه پرواز در سراسر جهان خارج شوند. از سال 2017 تا کنون بیش از 370 فروند از این نوع هواپیما تحویل شرکت های هواپیمایی در سراسر جهان شده است.

در جایی دیگر از بازارها ، پالادیوم 0.8 درصد افت قیمت داشت و به 1939.91 دلار در هر اونس رسید ...این فلز در بازار نقدی روز گذشته به بهرتین رقم تمام تاریخ خود ، یعنی 1998.43 دلار در هر اونس صعود کرده بود .

پترسون گفت :" بازارهای در انتظار رسیدن پالادیوم به یک نقطه قیمتی مشخص بوده اند و به همین دلیل است که بعد از رسیدن این فلز به ان نقطه مشخص شاهد سودگیری از رقم های بالای ان بودیم ."

اونس نقره 0.1 درصد رشد داشت و به 17.02 دلار در هر اونس رسید ، در حالیکه پلاتین با 0.1 درصد کاهش به رقم 929.65 دلار در هر اونس مبادله می شد .

اختصاصی/ الگوی حرکت کم نوسان قیمت طلا تحت تاثیر جزئیات محدود توافق تجاری

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه