// کد مطلب: ۲۴۸۰۶

اختصاصی/جی پی مورگان : تورم بمبی است که در نهایت منفجر خواهد شد

اختصاصی/جی پی مورگان : تورم بمبی است که در نهایت منفجر خواهد شد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:به گفته دیوید کلی ، رئیس بخش استراتژی جهانی در J.P. مورگان ، سالها انباشت بدهی دولت و محرک های پولی و مالی ، یک "بمب تورمی" را ایجاد کرده است که ممکن است در نهایت توسط رکود فعلی آغاز شود.

به گزارش از کیتکو،وی گفت: "پس از بحران بزرگ مالی ، به نظر می رسید كه ما خودمان یك بمب تورمی ساخته ایم. "افزایش فزاینده بدهی دولت ، که از طریق سیاست های فدرال رزرو ایجاد شده و همچنین بهبود شرایط اقتصادی باید باعث افزایش تورم شود."

در این گزارش آمده است: نتیجه افزایش تورم بازگشت به سمت سخت شدن سیاست های پولی توسط بانک مرکزی فدرال رزرو و همچنین بالقوه افزایش مالیات بر خانوارها به منظور کاهش بدهی عظیم انباشته شده را به همراه دارد.

وی گفت: "برای سرمایه گذاران امروز ، در حالیکه با بازده اوراق قرضه بلند مدت در پایین ترین نرخ ها تاریخی قرار دارند، این موارد یادآوری می کند که دارایی های واقعی ، از جمله سهام ، املاک و مستغلات و فلزات گرانبها می توانند نقش مهمی در محافظت از سبد دارایی ها در برابر ریسک تورمی دارتد.

در این گزارش آمده است: احتراق و جرقه انفجار این بمب خفته سوءاستفاده دولت در قالب محرک های پولی و مالی بیش از حد خواهد بود.

دیوید کلی گفت: "ذر کل ، دولت فدرال اکنون 4 بخش جداگانه از قانون را برای رسیدگی به تاثیرات بیماری تصویب کرده است. دفتر بودجه کنگره تخمین می زند که این سیاست ها مبلغ 2.7 تریلیون دلار به بدهی فدرال طی 18 ماه آینده اضافه می کند. "

وی افزود: در حالی که برنامه اعطای کمک مالی به مشاغل کوچک تنها تا پایان تابستان در نظر گرفته شده است ، دولت می تواند در صورت ادامه خاموشی فعالیت ها طولانی تر از آنچه انتظار می رود ، یک تریلیون دلار کمک دیگر تصویب کند.

وی گفت در صورت وقوع این اتفاق ، بدهی فدرال می تواند به سطوح تاریخی افزایش یابد.

وی گفت: "این مورد در ترکیب با هزینه های بهره و تاثیر خودکار رکود عمیق در درآمد و هزینه ها ، می تواند منجر به کسری بودجه حیرت انگیز 3.8 تریلیون دلاری در این سال مالی و 2.9 تریلیون دلار در سال مالی بعدی شود و بدهی را از 79 درصد تولید ناخالص داخلی در پایان سال مالی گذشته به 109 درصد تولید ناخالص داخلی در پایان سال مالی 2021 برساند که بدین ترتیب رکورد تمام وقت ها یعنی 108 درصد تولید ناخالص داخلی تعیین شده در سال 1946 با توجه به اضافه شدن هزینه های عظیم ایالات متحده در جنگ جهانی دوم شکسته می شود.

اظهارات کلی در حالی اعلام شد که فدرال رزرو روز چهارشنبه اعلام کرد نرخ بهره را بدون تغییر در محدوده صفر محدود نگه داشته است.

وی گفت: این سؤال که چه زمانی تورم بالاتر ، مالیات بالاتر و نرخ بهره بالاتر می توانند دوباره ظاهر شود ، به نیروهایی که تورم و نرخ بهره را در آخرین گسترش اقتصادی بستگی دارد و همچنین سیاست های پولی ایی که در طول بهبود بعدی خواهیم دید.

نگرانی ها در مورد تورم در طول آخرین گسترش اقتصادی جابجا شد زیرا با اینکه عرضه پول بیشتر شد ، با همان سرعت ذخیره بانکی رشد نکرد. ...فقدان وام بانکی این مسئله را تشدید کرد.

با این حال ، این بار ، چشم انداز کلان با رکود قبلی بسیار متفاوت است.

"اول اینکه، فدرال رزرو و دولت فدرال ،هر دو احتمالاً در حالت انبساطی تری قرار خواهند گرفت. از سمت فدرال رزرو ، این واقعیت که این رکود ناشی از حباب مالی ایجاد نشده ، احتمالاً منجر به موضع گیری نظارتی افراطی تر خواهد شد و بانک را وام دهی بیشتذ ترغیب می کند.

علاوه بر این ، سرعت بهبودی این بار می تواند بسیار متفاوت باشد.

وی گفت: "دوم ، احتمالاً اقتصاد پس از همه گیری ( پاندمی ) با سرعت بیشتری در روند بهبود قرار می گیردسریع تر تا زمان بهبود در نتیجه بحران مالی.... به عبارت ساده ، پس از توزیع گسترده واكسن ، باید تقاضای بسیار گشترده ای برای ا خدمات و كالاها را در بین مردم آمریكا ببینیم و در حالی كه عرضه باید به سرعت افزایش یابد ، سرعت رشد نیز می تواند تورم را اثبات كند. "

اختصاصی/جی پی مورگان : تورم بمبی است که در نهایت منفجر خواهد شد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه