// کد مطلب: ۵۰۴۱۹

آموزش بورس - چگونه سود خود را در زمان ریزش بازار حفظ کنیم؟

آموزش بورس - چگونه سود خود را در زمان ریزش بازار حفظ کنیم؟
لینک کوتاه کپی شد

در این بخش از آموزش بورس می خواهیم درمورد این عنوان صحبت کنیم که: چگونه سود خود را در زمان ریزش بازار حفظ کنیم؟ پس حتما تا انتها با ما همراه باشید. شما عزیزان جهت دریافت آموزش بورس به صورت کامل میتوانید بر روی لینک زیر کلیک کنید:

http://boorskade.com/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%A8%D9%88%D8%B1%D8%B3/

آموزش بورس

آموزش بورس سیو سود کردن و راههای آن

اگر شما در بازار سرمایه فعال باشید یا از اطرافیان شما کسانی باشند که در بازار سرمایه داد و ستد می کنند حتما دیده یا شنیده اید که عده ای از آنها سود کرده اند و عده ای دیگر متضرر شده اند .

تا حالا با خود فکر کرده اید چه کسانی مدام در بازار سرمایه فعال هستند و سود می کنند و چه کسانی متضرر می شوند و علت این سود و ضررها چیست؟

فرق معامله گرانی که در بازار ، حرفه ای عمل می کنند و سودآوری مداوم دارند با کسانی که در بازار فقط ضرر می کنند در دو قانون خلاصه شده است یعنی اگر سهمی را مناسب خرید یافتید باید از دو قانون پیروی کنید تا همیشه سود کنید :

  1. پایبندی به استراتژی و قوانین معامله گری
  2. صبر

اولین و مهمترین قانونی که در بازارهای مختلف جهانی و بازار سرمایه ی داخلی باید به آن پایبند باشید رعایت حد سود و حد ضرر است قانونی که رعایت آن باعث سودآوری حرفه ای های بازار و عدم پایبندی به آن باعث متضرر شدن تازه واردان بازار می شود.

در مجموعه ای که در سایت بورسکده قرار داده شده است راههای پایبندی به این قانون را شرح داده شده است که یکی از این راهها سیو سود می باشد که در ادامه برای شما دوستان تشریح خواهیم کرد.

قیمت یک سهم در طول روز و ماه و سال تغییراتی می کند و اگر شما سهامدار آن نماد باشید تا زمانی که سهام خود را نفروخته اید عملا نه سودی برای شما تحقیق یافته است و نه دچار ضرر شده اید اما فرض کنید سهمی را به قیمت هزار تومان خریده اید و بعد از گذشت مدتی سهم سی درصد نزول داشته است .

درست است که تا زمانی که سهام خود را نفروخته اید متضرر نشده اید اما عدم رعایت حد ضرر باعث شده پول شما در سهمی قرار بگیرد که معلوم نیست چقدر زمان می برد که تازه سر به سر با زمان خرید شما شود و همچنین نمی توانید از سهم های سود ده ای که شناسایی کرده اید استفاده کنید چون پول شما آزاد نیست .

پس یک حدضرر حداکثر ده درصدی را برای هر خرید خود در نظر بگیرید و به آن پایبند باشید و از ضرر ده درصدی که داشته اید درس بگیرید و سراغ سایر نمادهای مناسب بروید.

اما سیو سود یعنی محقق کردن بخشی یا تمام سود کسب شده ی شما و در واقع یعنی پایبندی به حد سود است .

استراتژی سیو سود

سیو سود بستگی به استراتژی شخصی شما دارد اما چند راه در ادامه توضیح می دهیم که می توانید با توجه به رفتار مالی خود یکی از آنها را در استراتژی خود مدنظر قرار دهید :

  1. روش اول به این صورت است که شما سهمی را خرید کرده اید و بعد از گذشت مدتی پنجاه درصد سود کسب کرده اید حالا باید اصل سرمایه ی اولیه ی خود را بفروشید و همان پنجاه درصد سود کسب شده را در سهم نگهداری کنید تا اگر سهم دوباره به رشد خود ادامه داد که سود کسب می کنید و اگر نزول کرد به اصل سرمایه ی شما لطمه ای وارد نشود.
  2. در روش دوم اصل سرمایه و سود کسب شده را بیرون نیاورید و با رشد ادامه دار روند حدضرر خود را بالا بیاورید مثلا سهمی را در قیمت هزار تومان خرید کرده اید و قیمت آن به هزار و سیصد تومان رسیده است و حدضرر شما هزار و دویست تومان است اگر سهم به قیمت هزار و پانصد برسد شما باید حدضرر خود را در قیمت هزار و چهارصد و پنجاه قرار دهید یعنی حدضرر خود را بالا بیاورید.
  3. .روش سوم فروش پله ای نام دارد ؛ برای مثال در روش دوم فرض کنید قیمت از هزار تومان به هزار و سیصد تومان برسد در این صورت شما باید سی درصد از کل موجودی خود را بیرون بیاورید و اگر قیمت به هزار و چهارصد رسید سی درصد دیگه و به همین منوال تا زمانی که کل سهام خود را بفروشید ادامه دهید .
  4. .در روش چهارم که اکثر سرمایه گذاران به خصوص تازه واردان به بازار سرمایه به آن پایبند هستند (چه به صورت آگاهانه و چه ناخودآگاه) سیو سود در قیمتی مشخص با کل سرمایه است یعنی شما پنجاه میلیون از یک سهم را خریداری کرده اید و این تفکر را دارید وقتی پولتان به هفتاد و پنج میلیون رسید شناسایی سود یا همان سیو سود کنید .

نکته ی آخر

هر سرمایه گذار و معامله گری در بازار سرمایه دارای استراتژی شخصی است که به آن پایبند است و اگر سوال شما این است که کدام یک از روش های بالا در بازار سرمایه ی ما نتیجه بخش است باید بگویم که انتخاب هر کدام از این روش ها به رفتار اقتصادی شما و میزان ریسک پذیریتان بستگی دارد .

ما در مجموعه ی بورسکده راههای مختلفی برای سودآوری بیشتر و فرار از دام ضرر در بازار سرمایه معرفی کرده ایم که در صورت تمایل می توانید این مطالب را مشاهده نمایید. خوشحالیم که با این قسمت از آموزش بورس با ما همراه بودید.

آموزش بورس - چگونه سود خود را در زمان ریزش بازار حفظ کنیم؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه