// کد مطلب: ۶۷۸۶۸

اختصاصی/ تاثیر انتظار بازار برای نتیجه نشست باعث مقاومت و در ادامه افت طلا شد

اختصاصی/ تاثیر انتظار بازار برای نتیجه نشست باعث مقاومت و در ادامه افت طلا شد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: امروزچهارشنبه – 9ژانویه افزایش گرایش به کالاهای ریسکی  تحت تاثیر امید به حل تنش تجاری بین امریکا و چین و انتظار توقف روند افزایش نرخ بهره باعث شد طلا رشدی ثبت نکند و در سطح قیمت های دیروز درحال مقاومت است

قیمت پالادیوم در بازار نقدی رکورد جدید تری ثبت کرد و در روز چهارشنبه تحت تاثیر کمبود عرضه به قیمت 1330 دلار در هر اونس رسید. در حالیکه پالادیوم بعد از رکورد شکنی اول در ابتدای مبادلات با ثبت 1.28 درصد رشد در قیمت 1341 دلاری رکورد جدیدی ثبت کرد

به گزارش رویترز قیمت طلا در بازار طلای نقدی با اندکی تغییر در سطح 1285.62 دلاری قرار داشت که البته در زمان انتشار خبر در طلا نیوز با 0.12 درصد افت در سطح 1282.99 دلاری قرار داشت .

همچنین طلا در بازار اتی امریکا در زمان انتشار خبر در رویترز هم در سطح 1286.70 دلاری بود که در زمان انتشار خبر در طلا نیوز رقم قیمت طلا با افتی 0.22 درصدی 1283.10 دلار بود .

بر اساس اخبار منتشر شده چین و امریکا مذاکرات تجاری را یک روز دیگر تمدید کردند و قرار است امروز هم این مذاکرات ادامه داشته باشد.بر اساس اعلام مقاومات تجاری امریکا پیشرفت ها در مورد خرید بیشتر چین از بخش کشاورزی امریکا و انرزی و همچنین دسترسی بیشتر به بازار چین بهتر بوده است.

ترامپ در توئیتی اعلام کرده است که نشست تجاری به خوبی پیش می رود.

سه شنبه شاخص بازارهای سهام جهان برای سومین روز متوالی رشد ثبت کردند که دلیل ان امیدواری بازارها برای رسیدن به توافقی بین چین و امریکا بعد از ماه ها جنگ تجاری است.

جروم پاول رئیس فدرال رزرو هفته گذشته اعلام کرد که این بانک قرار ندارد بر اساس ادامه روند و سیاست های از قبل تعیین شده حرکت کند و به ریسک های بازار حساس خواهد بود.

طلا رشد بهتری در زمان هایی که احتمال افزایش نرخ بهره کم است دارد ،چراکه باعث کم شدن هزینه تگهداری طلا که سود ده نیست می شود و بر شاخص دلار که ارز قیمت گذاری طلا نیز هست فشار وارد می کند.

همزمان سرمایه گذاران بعد از اینکه امارها مشخص کرد رشد اقتصادی اروپا بیشتر از حد انتظار کند شده توجه ویژه ای به احتمال ریسک رکورد در منطقه یورو دارند .

خروجی بخش صنعتی المان در نوامبر به شکل غیر منتظره ای برای سومین ماه متوالی افت داشته است از کم شدن فعالیت های کارخانه های بزرگترین اقتصاد اروپا روند فعالیت های خود را به دلیل افزایش ریسک ها کمتر کرده اند.

ترزا می نخست وزیر بریتانیا در رای گیری روز سه شنبه شکست خورد که دلیل آن موفقیت در رای گیری سیاستمداران مخالف خروج از اتحادیه بدون توافق تجاری بود که یک چالش دیگر در مسیر سیاست های دولت ایجاد شد .

میزان ذخایر صندوق اس پس دی ار گلد تراست سه شنبه افت 0.03 درصد داشت و به 796.53 تن رسید .این رقم برای دوشنبه 796.78 تن بود .

تحلیل تکنیکال حاکی است که نخستین سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1280 دلار خواهد بود و البته در سطح 1250 دلاری هم حمایت قدرتمندی را شاهد خواهیم بود .هرچند به باور گروهی قیمت طلا از 1270 دلار پایین تر نخواهد رفت . سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه مدت نیز 1300 دلار است. این رقم یک سطح مقاومتی و روانی برای طلا به شمار می رود و شکسته شدن آن معانی زیادی برای فعالان بازار خواهد داشت.

شکسته شدن سطح مقاومتی 1300 دلاری می تواند موجب افزایش قیمت هر اونس طلا تا 1316 دلار شود.

در بازار سایر فلزات گرانبها بر اساس این گزارش شاهد افت بیش از 0.3درصدی بودیم و نقره در رقم 15.60 دلار قرار داشت .پلاتین 0.43 درصد رشد کرد و به 822.50 دلار رسید .

اختصاصی/ تاثیر انتظار بازار برای نتیجه نشست باعث مقاومت و در ادامه افت طلا شد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه