// کد مطلب: ۶۸۰۵۰

خودروسازهای برتر جهان خواستار پایان آشفتگی تجاری ایجاد شده توسط دولت ترامپ شدند

خودروسازهای برتر جهان خواستار پایان آشفتگی تجاری ایجاد شده توسط دولت ترامپ شدند
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: روز دوشنبه مدیران غول های صنایع خودروسازی در نشست دیترویت از دولت ترامپ و کنگره خواستند که اختلافات تجاری را حل وفصل کرده و تعطیلی دولت را پایان دهند. آنها می گویند وضعیت نامشخص سیاسی برای صنعت آنها هزینه در بر دارد.



به گزارش رویترز،مدیرعامل فیات کرایسلر، مایک مانلی در نمایشگاه خودروی دیترویت، به خبرنگاران گفت: تعرفه های فلزات آمریکا، هزینه های 2019خودروسازان را 300 تا 350 میلیون دلار افزایش داده است، که این به معنای 135 تا 160 دلار در هر خودرو است.

باب کارتر، مدیر فروش تویوتا در آمریکای شمالی نیز گفت: به علت تعرفه های فلزات، این شرکت مجبور شده است قیمت های خود را 3 مرتبه افزایش دهد. این درحالیست که 96 درصد فلزات استفاده شده در خودروهای تویوتا از کارخانه های آمریکا تامین می شود. این تعرفه ها قیمت هر خودرو را 600 دلار بالا برده است.

جنرال موتورز و فورد موتور هم از تعرفه های فلزات آسیب دیده اند. رییس جنرال موتورز برنامه این شرکت برای بستن5 کارخانه در آمریکای شمالی و حذف 15000 شغل را تایید کرد.


اختلافات تجاری بین دولت آمریکا و چین، تاثیر منفی‌ بر صنعت خودروسازی آلمان، که 4 کارخانه بزرگ با 118000 کارمند در ایالات‌متحده دارد، داشته است. سال گذشته صادرات خودروی آلمانی از آمریکا به چین، 37 درصد سقوط کرد.

اتحادیه خودروی آلمان اعلام کرد سال گذشته خودروسازان آلمانی 95000 خودروی سبک از چین به آمریکا صادرکرده‌اند که نسبت به سال 2017 با 150000 خودرو، کاهش چشمگیری داشته است.

خودروسازهای برتر جهان خواستار پایان آشفتگی تجاری ایجاد شده توسط دولت ترامپ شدند

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه