// کد مطلب: ۶۹۳۶۳

اختصاصی/ در کوتاه مدت طلا نوسان قیمت چندانی نخواهد داشت/ افت به زیر ۱۲۸۷ دلار خطر سقوط به ۱۲۵۰ دلار را به همراه دارد

اختصاصی/ در کوتاه مدت طلا نوسان قیمت چندانی نخواهد داشت/ افت به زیر 1287 دلار خطر سقوط به 1250 دلار را به همراه دارد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: به باور گروهی از تحلیلگران به غیر از افت احتمالی دلار ، انتشار امارهای اطلاعاتی هفته اینده بر قیمت طلا تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت و این تحللگران اشاره می کنند عددهایی که در این آمارهای مشاهده خواهد شد توانایی اینرا دارند تا باعث حرکت بزرگتری طلا شوند.

فیلیپ استریبل ، استراتژیست ارشد کالایی در RJO گفت:" به نظر می رسد طلا به این فرضیه در حال واکنش است که فدرال رزرو امریکا برای انتخاب سیاست های بعدی خود در حالت اطلاعات محور قرار دارد و برخی از داده های اقتصادی افزایش دوباره نرخ بهره را توجیح می کنند."

هفته آینده ما شاهد انتشار داده های اقتصادی زیادی هستیم که از آن جمله می توان به آمار خرده فروشی ایالات متحده ،داده های مسکن ،آمارهای تولید ارایه شده توسط فدرال رزرو نیویورک ، تولیدات صنعتی و ... اشاره کرد .

استریبل اشاهر می کند که اگر سرمایه گذار در بازار طلا هستید ، آمارهای ساخت و ساخت و ساز مسکن ( خنه های شروع شده به ساخت و خانه های داری مجوز پایان ساخت ) مهم خواهند بود....." اگر در هفته آینده اطلاعت خانه ها ضعیف تر از حد انتظار باشند ،ما ممکن است مشاهده کنیم که فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره احتیاط بیشتری انجام دهد .آنهای نمی خواهند بازار مسکن را به طور کامل از بین ببرند.

آمارهای خرده فروشی نیز تاثیر بزرگی بر قیمت طلا خواهد داشت که برای شروع اینگونه است که اگر این آمارهای قوی تر از حد انتظار باشند باعث خواهد شد تا طلا توانایی فرار رو به بالا از میانگین قیمت های فعلی خود را نداشته باشد.

اما ، اگر بازارها بر اساس اطلاعات ، بخش خرده فورشی همراستا با نظر بازارها ترمیم نشده باشد ، آنزمان طلا سود خواهد برد و سرمایه گذاران ممکن است روند رشد قیمت فلز زرد به 1306 دلار و بعد از ان 1320 دلار در هر اونس را ببینند .

بارت ملک ، مدیر ارشد در تی دی سکیوریتی اعتقاد دارد که بعید است شاهد افت بیشتر طلا از سطوح قیمت فعلی باشیم ....." ما در کف قیمت هستیم .من واقعا هیچ دلیلی برای اف بیشتر طلا نمی بینم." ..." ما یک سطح حمایت قوی در محدوده میانگین قیمت 100 روزه - 1288 دلار داریم .در حالت صعود هم سطح مقاومت پیش روی طلا 1306 دلار در هر اونس است .

فیلیپ استریبل ، اعتقاد دارد که طلا باید میانگین قیمت 100 روزه خود را حفظ کند...." اگر ما به زیر 1290 تا 1284 دلار در هر اونس سقوط کینم ، آنزمان امکان شکسته شدن سطح حمایتی بعدی یعنی 1267 دلار وجود دارد که در صورت مشاهده این اتفاق مهمانی و بازار افزایش طلا پایان خواهد یافت ...در حالت رشد قیمت ، ما مجبور هستیم به بالای 1300 دلار صعود کنیم و بعد از آن به سمت 1330 دلار در هر اونس حرکتخواهیم کرد .

جورج گرو، مدیر ارشد در آر بی سی گفت که در کوتاه مدت بعدی است که طلا به بالای سطح 1325 دلاری صعود کند ، مگر اینکه در این بین ما با مورد سیاسی و اقتصادی بزرگتری رو به رو شویم ( بحران سیاسی و اقتصادی ) .

گرو گفت :" مبادله گران همچنان طلا را در قیمت های پایین و کف میانگین قیمت خریداری می کنند و در رقم های بالاتر فروشنده هستند. تا زمانیکه ما شاهد تنش های سیاسی و اقتصادی بیشتری باشیم ،برای مدتی میانگین قیمت همچنان بین 1275 دلار تا 1325 دلار خواهد بود .

ام کی اس رمپ گروپ اعتقاد دارد طلا در کوتاه مدت در محدوده قیمت 1287 دلار در هر اونس نوسان خواهد داشت ،در حالیکه هشدار داد افت از این سطح منجر به رسیدن قیمت طلا به 1250 دلار در هر اونس می شود.

بدون در نظر گرفتن کمبود تقاضای طلا در کوتاه مدت ، بر اساس اعتقاد تحلیلگران کاپیتال اکونومیست چشم انداز بلند مدت طلا جذاب تر است و انتظار این تحلیلگران حرکت طلا به سمت 1400 دلار در هر اونس خواهد بود .

کاپیتال اکونومیست د لیل این اعتقاد خود برای رشد طلا تا انتهای سال را کندی رشد اقتصادی امریکا در آینده پیش رو و روند فروش در بازارهای سهام می داند .

اولیور آلن ، اقتصاد دان در کاپیتال اکونومیست گفت :" با توجه به اعتقاد ما در مورد افت شاخص سهام بازارهای امریکا در سال جاری ،ما فکر می کنیم که تقاضا برای طلا در امریکا و اروپا به شکل متوالی افایش یابد ، مخصوصا شاهد افزایش خرید ها در بخش ای تی افت خواهیم بود ....در نتیجه ما انتظار داریم رالی طلا و رسیدن قیمت آن از سطح فعلی 1300 دلاری به سطح 1400 دلاری در انتهای سال برسد.

اختصاصی/ در کوتاه مدت طلا نوسان قیمت چندانی نخواهد داشت/ افت به زیر 1287 دلار خطر سقوط به 1250 دلار را به همراه دارد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه