// کد مطلب: ۶۹۶۳۴

راهنمای پیاده گردی در شیراز

راهنمای پیاده گردی در شیراز
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:قدم زدن زیباست. می‌توانید ببینید، بایستید یا بنشینید، فکر کنید و لذت ببرید و دوباره بدون از دست دادن حتی یک تصویر به مسیر خود ادامه دهید. شیراز شهری پر از فرهنگ و تاریخ است و آن‌قدر این فرهنگ و هنر و تاریخ در تار و پود شهر گره خورده که می‌توانید با پای پیاده، گردشی به یاد ماندنی را تجربه کنید. پیاده گردی در شیراز درک روح و روان این شهر و به قول حافظ همزاد پنداری با وضع بی مثال و به دور از زوال آن است. برای پیاده گردی در شیراز پایتخت شعر و ادب، با ما قدم بزنید.

مسیر سنگ سیاه به شاه چراغ!

حذف نرخ ۴۲۰۰ تومانی یعنی تورم افسارگسیخته/ گماشتگان مسئولان چهل کلاغ را یک کلاغ می‌کنند/ صنعت خودروسازی بلای جان دولت و مردم است/ نسخه‌های میلتون فریدمن برای اقتصاد آمریکا مناسب است نه ایران

مسجد نصیر الملک

صبح زود از خواب بیدار شوید، صبحانه‌ را میل کنید و دوربین عکاسی خود را بردارید و کفش‌های خود را بپوشید و به خیابان سنگ سیاه بروید. در این خیابان پدر زبان شناسی جهان، سیبویه آرام گرفته است. سیبویه اولین کتاب زبان شناسی جهان را نوشت و مخترع فتحه، کسره، ضمه و تنوین است. در گام دوم وارد خیابان لطفعلی خان زند شوید، تا به مسجد صورتی(مسجد نصیر الملک) برسید. در اول صبح نور خورشید با عبور از شیشه‌های رنگی مسجد، نقوشی خیال برانگیز را خلق می‌کند. بعد به خانه شخصی نصیر الملک که روبه‌روی مسجد قرار دارد بروید.

بازدید از امام زاده زنجیری! را در کنار مسجد فراموش نکنید. داستان جالب امام زاده زنجیری، حکایت از مجازات زندانیان توسط نصیرالملک دارد، او زندانیان را در آنجا یک شب زنجیر می‌کرد و اگر زنجیر زندانیان در طول شب پاره می‌شد، آن‌ها را آزاد می‌کرد.

گام سوم حرکت در خلاف جهت ماشین‌ها، در خیابان لطفعلی خان زند است، که شما را به بازار سنتی وکیل می‌رساند، پیاده از بازار مسگر‌ها عبور کنید و به سرای مشیر برسید. حالا آدرس مجموعه زندیه را بپرسید، زیرا در نزدیکی حمام وکیل و مسجد آن قرار دارید. ارگ پر عظمت کریم خان حالا در نزدیکی شماست، یکی از برج‌های این مجموعه به علت نشست زمین کج شده است و مسافران مانند برج پیزا با آن عکس می‌گیرند! در گام بعدی با چند دقیقه پیاده روی به موزه پارس خواهید رسید. دوباره به سرای مشیر برگردید حضرت شاه چراغ پای پیاده در چند قدمی شماست.

این مسیر با خرید در بازار وکیل و دیدن آثار باستانی موجود تقریبا نیمی از روز شما را پر خواهد کرد.

حذف نرخ ۴۲۰۰ تومانی یعنی تورم افسارگسیخته/ گماشتگان مسئولان چهل کلاغ را یک کلاغ می‌کنند/ صنعت خودروسازی بلای جان دولت و مردم است/ نسخه‌های میلتون فریدمن برای اقتصاد آمریکا مناسب است نه ایران

مسیر باغ ارم به خواجوی کرمانی

دیگر وقت آن است که با تاکسی خود را به باغ ارم برسانید، باغ ارم باغی تاریخی مربوط به دوران سلجوقی است، بعد از دیدن بنای اصلی این عمارت و تحسین معماری زیبای آن، به سمت درخت نهصد ساله سروناز بروید، تا درخت چهل متری را که در شعرهای حافظ از آن یاد شده است را ببینید. باغ ارم با آرامگاه استاد سخن، شیخ اجل فاصله زیادی ندارد. بعد از خلوتی کوتاه با این شاعر عقل به دیدار شاعر عشق در حافظیه بروید، غزلی را در کنار حافظ بخوانید. اگر هنوز هوا تاریک نشده است، به دروازه قرآن رفته و گهواره دیو(آتشکده چهار طاقی) را ببینید. این بنای مربوط به دوران ساسانی بیش از 15 قرن عمر دارد. مقبره خواجوی کرمانی شاعر بزرگ قرن هفتم هم در نزدیکی دروازه قرآن است و چند دقیقه پیاده با آن فاصله دارد.

عرقیات و فالوده شیراز علاوه بر اینکه شهرتی جهانی دارند، خستگی این پیاده روی طولانی را از تن شما دور خواهند کرد، پس در این پیاده روی زیبا، خوردن شربت‌های گیاهی و فالوده شیرازی را فراموش نکنید.

خرید بلیط هواپیما تهران شیراز

برای اینکه زیبایی و تاریخ شیراز را ببینید هنوز راه درازی در پیش دارید. هر چه وقت بیشتری داشته باشید، زیبایی‌های شیراز را بیشتر درک خواهید کرد، پس راه‌های کند رسیدن به شیراز را فراموش کنید و با خرید بلیط پرواز تهران شیراز خود را به این شهر زیبا برسانید. بلیط تهران شیراز با هواپیما بهترین انتخاب برای داشتن فرصت بیشتر برای دیدن زیبایی‌های شیراز است. برای سفری ارزانتر به شیراز می‌توانید از سایت‌های معتبر بلیط لحظه آخری تهران شیراز را تهیه کنید.

خرید بلیط هواپیما شیراز تهران

مدت زمان برگشت از شیراز هم مهم است. چون وقت بیشتری برای لذت بردن از طبیعت و سایر جاذبه‌های گردشگری شیراز خواهید داشت.تهیه بلیط شیراز تهران به صورت آنلاین، نه تنها امکان پیدا کردن ارزانترین نرخ بلیط هواپیما شیراز تهران را در اختیار شما قرار ‌می‌دهد، بلکه وقت بیشتری را در سفر به این شهر را در اختیار شما خواهد گذاشت. خوشبختانه پرواز شیراز تهران در ساعت‌های مختلف شبانه روز توسط هواپیمایی‌های متفاوت ارائه می‌شود و تهیه بلیط برگشت به تهران بسیار ساده است. پس بدون نگرانی زمانی، می‌توانید، مقبره کوروش، تخت جمشید، پاسارگاد، مسیر ساسانی فارس را هم بازدید کنید.

takht_jamshid

در پایان می توان گفت، شما می توانید برای خرید بلیط سفر به سایت علی بابا مراجعه فرمایید. خرید اینترنتی بلیط قطار

- اتوبوس و هواپیما و حتی رزرو هتل و تور نیز از سایت علی بابا امکان پذیر می باشد.

برای مثال برای خرید تور شیراز از سایت علی بابا به این صفحه https://www.alibaba.ir/tour/iran-shiraz مراجعه کنید.

راهنمای پیاده گردی در شیراز

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه