// کد مطلب: ۷۰۴۵۰

بهبود ۲.۵ برابری نسبت خسارت بیمه البرز ظرف سه سال

بهبود 2.5 برابری نسبت خسارت بیمه البرز ظرف سه سال
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: شرکت بیمه البرز در سه سال گذشته با کنترل بر خسارت‌های پرداختی وضعیت بنیادی خوبی در حوزه خسارت پیدا کره و نسبت خسارت خود را تا دو و نیم برابر بهبود بخشیده است.

نسبت خسارت بیمه البرز در سه سال گذشته شاهد روند بهبود چشمگیری بوده و از نسبت خسارت 1.36 درصد در سال 96 به نسبت خسارت 0.60 درصد در سال 98 رسید، این وضعیت به کنترل شرکت در پرداخت خسارت به سرفصل بیمه شخص ثالث مرتبط است؛ چرا که در سال 96 خسارت پرداختی بیمه البرز بالغ بر 735 میلیارد ریال بوده که در سال 98 به کمتر از 700 میلیارد ریال رسید.

بر اساس این گزارش، بیمه البرز در سه ماهه نخست امسال بالغ بر پنج هزار و 977 میلیارد ریال حق بیمه صادر کرده که در مقابل این حق بیمه سه هزار و 613 میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده که بر اساس آن نسبت خسارت شکت بیمه البرز به رقم 0.60 واحد رسیده است.

اما در در سه ماهه نخست سال 97 لی شرکت بالغ بر چهار هزار و 644 میلیارد ریال حق بیمه صادر کرده بود که بابت آن سه هزار و 316 میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده بود و به همین روی نسبت خسارت 0.714 واحد شده و در سال 96 نیز در سه ماهه نخست بالغ بر سه هزار و 739 میلیارد ریال حق بیمه تولید کرد که در قبال آن دو هزار و 738 میلیارد ریال خسارت داد که نسبت خسارت 1.36 درصدی داشته و یکی از بدترین نسبت های خسارت را در سال 96 رقم زده بود که در نهایت این روند اصلاح دوونیم برابری در سه سال گذشته داشته است.

هرچند در سه ماهه نخست سال 98 خسارت پرداختی در رشته بیمه درمان وضعیت نامتعادلی داشته است چرا که حق بیمه تولیدی بیمه درمان در این دوره یک هزار و 83 میلیارد ریال بوده اما خسارت پرداختی یک هزار و 865 میلیارد ریال بود، بنابراین نسبت خسارت 1.19 درصد شده است که باید نگران این وضعیت شد و در بلندمدت می تواند نسبت هسارت کلی شرکت را تحت‌الشعاع قرار دهد.

بهبود 2.5 برابری نسبت خسارت بیمه البرز ظرف سه سال

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه