// کد مطلب: ۷۱۰۷۱

لیگ ستارگان بورس، بستر اشتغال نخبگان

لیگ ستارگان  بورس، بستر اشتغال نخبگان
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس با اعلام توقف قطار سومین لیگ ستارگان بورس در ایستگاه پایانی، از برگزاری آیین اختتامیه و معرفی منتخبان این رویداد در روز سه شنبه (پنجم شهریور ماه) خبر داد.

یاسر فلاح، مدیر عامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس ضمن بیان مطلب فوق گفت: سومین لیگ ستارگان بورس استاندارد های کمی و کیفی برگزاری یک رقابت دانشجویی در کشور را جابجا کرد. در حدود ۵۰ روز، قریب به ۳۰۰ دانشجو در قالب ۶۵ تیم داخلی و خارجی دور هم جمع شدند و با هم به رقابت پرداختند.

یاسر فلاح با اشاره به اینکه حضور ۶۵ تیم در یک رویداد دانشجویی بین المللی تجربه با ارزشی محسوب می شود، ادامه داد: ۶۰ تیم دانشجویی داخلی و ۵ تیم دانشگاهی خارجی از ۴ کشور عمان، ترکیه، سوریه و عراق رقابت در بازار سرمایه ایران را تجربه کردند.

رییس کمیته برگزاری لیگ ستارگان بورس با بیان اینکه بازار سرمایه ایران شاهد رقابتی در سطح بین المللی بود، افزود: برگزاری رویدادی همچون لیگ ستارگان بورس در دنیا کم نظیر است. هرچند مسابقات خرید و فروش سهام در دنیا برگزار می شود اما ساز و کار سومین لیگ ستارگان بورس متفاوت از سایر رقابت های مشابه بود.

یاسر فلاح با اشاره به اینکه لیگ ستارگان بورس فرصت مهم آشنایی نسل جدید متخصص و دانشگاهی کشور و بازار سرمایه است، گفت: ۴۰ درصد از شرکت کنندگان در سومین لیگ ستارگان بورس تحصیلاتی غیر از رشته های مالی، حسابداری و اقتصادی داشتند و دانشجویان رشته های فنی مهندسی، علوم پزشکی و علوم انسانی در این رقابت حاضر شدند و این موضوع وجه شاخص این رویداد مهم بازار سرمایه بود.

رییس کمیته برگزاری لیگ ستارگان بورس افزود: حضور دانشجویان علاقمند رشته های مختلف تحصیلی نشان داد که تنها صِرف تحصیل در رشته اقتصاد، مالی یا حسابداری دلیلی بر تبدیل شدن فرد به یک معامله گر موفق نیست و هر فردی می تواند یک فعال حرفه ای در بازار سرمایه باشد.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس ادامه داد: دانشجویان شهرهای اصفهان، شیراز، خرمشهر، اهواز، گیلان، مازندران، سیستان و بلوچستان، خراسان، خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و حتی از استانی مانند ایلام که در آن حتی دفتر منطقه ای بورس تهران وجود ندارد به این رقابت آمدند.

یاسر فلاح به حضور تیم هایی از دانشگاه های نظامی کشور نیز اشاره کرد و گفت: بعد بین المللی، تعداد شرکت کنندگان، گستره کشوری و حضور دانشجویان همه رشته ها، شاخص های مهم سومین لیگ ستارگان بورس بود.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه را از دیگر دستاوردهای لیگ ستارگان بورس دانست و افزود: در هم تنیدگی و فضای مشترک بازار سرمایه و دانشگاه اتفاق مبارکی است که می تواند یاری بخش اقتصاد ملی باشد.

رئیس کمیته برگزاری سومین لیگ ستارگان بورس با بیان اینکه افراد و بازیگران امروز لیگ ستارگان بورس بی شک آینده داران و پرچمداران بازار سرمایه در آینده نه چندان دور هستند، افزود: هرچند معتقدیم افرادی که اصول سرمایه گذاری و سهامداری و معامله گری درست را بیاموزند تبدیل به یک فرد کارآفرین می شوند و با خرید و فروش سهام برای خود و دیگران فرصت های ثروت آفرینی ایجاد می کنند اما با این حال به پیشنهاد دکتر شاپور محمدی، رییس محترم سازمان بورس و اوراق بهادار، رزومه همه شرکت کنندگان سومین لیگ ستارگان بورس به نهادهای مالی فعال بازار سرمایه ارسال می شود و امیدواریم مسیر اشتغال نخبگان کشور در نهادهای مالی هموار شود.

یاسر فلاح از برگزیدگان دوره های اول و دوم لیگ ستارگان بورس به عنوان شاغلان و معامله گران موفق امروز بازار سرمایه یاد کرد و گفت: دوره سوم هنوز به سرانجام نرسیده اما مدیران بازار سرمایه بر جذب افراد نخبه این لیگ تاکید کردند.

متقاضیان لیگ چهارم آماده شوند

رئیس کمیته برگزاری سومین لیگ ستارگان بورس افزود: قبل از مراسم پایانی لیگ سوم بسیاری از دانشجویان به دنبال ثبت نام در چهارمین لیگ ستارگان بورس بودند. با توجه به این موضوع پیشنهاد می کنیم دانشگاه های سراسر کشور از ابتدای سال تحصلی جدید برای چهارمین لیگ ستارگان بورس آماده شوند. دانشگاه های می توانند از ابتدای سال تحصیلی مسابقات درون دانشگاهی را برگزار کنند و هر دانشگاه یک یا دو تیم را برای حضور در چهارمین لیگ ستارگان بورس معرفی کنند.

یاسر فلاح ادامه داد: چنانچه تعداد متقاضیان بیشتر از ظرفیت این رویداد باشد ابتدا این رقابت را به صورت منطقه ای در مناطق شمال، جنوب، غرب و شرق کشور برگزار می کنیم و بعد تیم های منتخبی که موفق به عبور از مرحله اول شوند می توانند در مرحله نهایی چهارمین لیگ ستارگان بورس حضور داشته باشند.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس یادآور شد: لیگ ستارگان بورس یک رویداد دانشگاهی است و از ابتدا نیز برای دانشجویان طراحی شده است. این رویداد یک رقابت دانشگاهی باقی می ماند. زمانی که این دانشجویان امروز مقامات و مدیران فردای کشور شدند می توانند با تکیه بر دانسته های بورسی در فرآیندهای اقتصادی اثر گذار باشند و از قابلیت های بازار سرمایه نیز در حوزه های مختلف اقتصادی بهره برداری کنند.

یاسر فلاح در پاسخ به این پرسش که حضور چهار کشور در سومین لیگ ستارگان بورس چه دستاوردی برای بازار سرمایه به همراه داشت؟ گفت: سومین لیگ ستارگان بورس بین المللی شد و این یک اتفاق واقعا نو و بی نظیر در فضای علمی-اقتصادی کشور است. در این لیگ فضای آشنایی دانشجویان ترکیه، عراق، عمان و سوریه با بازار سرمایه ایران ایجاد شد و خرید و فروش سهام در بورس تهران را آموختند. پیش بینی من این است که تعدادی از همین دانشجویان شرکت کننده در لیگ به زودی تبدیل به سرمایه گذارانی ماندگار در بورس ما خواهند شد. این اتفاقی مثبت و بسیار بزرگ است و امروز بر اساس این تجربه می توانیم به صراحت بگوییم که اکنون ما در شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس صادرکننده خدمات فنی و مالی هستیم.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس ادامه داد: برگزاری موفق دو دوره لیگ ستارگان بورس توجه (IOSCO) را به خود جلب کرد و عضویت سازمان بورس در کمیته ۸ فدراسیون IOSCO را در پی داشت.

رئیس کمیته برگزاری سومین لیگ ستارگان افزود: اثربخشی مثبت دو دوره لیگ ستارگان بورس سبب شد تا اکنون شاهد پیام مهم پُل اَندروز، دبیرکل (IOSCO) به این رویداد باشیم. دبیرکل (IOSCO) در تماسی تصویر ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین رقابتی در ایران اعلام کرد که بسیار مسرور هستند که یک کشور عضو IOSCO توانایی برگزاری چنین رویدادی را داشته و میزبان دیگر کشورها نیز بوده است و در عین حال به فعالین اقتصادی بازار سرمایه توصیه های بسیار خوبی داشت.

یاسر فلاح با اعلام این که پیام تصویری دبیر کل کمیسیون بین المللی اوراق بهادار ملل متحد یعنی «پُل اَندروز» در مراسم اختتامیه لیگ سوم ستارگان پخش خواهد شد گفت: این پیام نشان می دهد لیگ ستارگان بورس کانون توجه شخصیت های بزرگی است. پیام پُل اَندروز به عنوان یک چهره مالی مهم بین المللی نشان از اهمیت این رویداد در سطح بین المللی دارد و امید ما را برای ثبت لیگ ستارگان در تقویم IOSCO افزون کرده است.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس به برنامه های آتی این شرکت اشاره کرد و از برگزاری نمایشگاه ها و کارگاه های منطقه ای در نقاط مختلف کشور خبر داد و گفت: نمایشگاه ها و کارگاه های آموزشی منطقه ای با هدف توسعه بازار سرمایه و بسط مفاهیم بورسی در سطح کشور برگزار می شود. تلاش می کنیم با این برنامه ها نحوه سرمایه گذاری صحیح در بورس را به آحاد جامعه آموزش دهیم. ما باید ادبیات بازار سرمایه را در کشور جاری کنیم و برگزاری نمایشگاه ها و کارگاه های منطقه ای یکی از ابزارهای ما است.

لیگ ستارگان بورس، بستر اشتغال نخبگان

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه