// کد مطلب: ۷۱۱۸۵

اختصاصی/ افت امروز طلا ادامه دار شد / انتهای سال رشد به بالای۱۶۰۰ دلار تعجب برانگیز نیست

اختصاصی/ افت امروز طلا ادامه دار شد / انتهای سال رشد به بالای1600 دلار تعجب برانگیز نیست
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: در ادامه مبادلات امروز تحت تاثیر تقویت شاخص دلار روند افت قیمت های ادامه داشت ، اما تشدید تشن تجاری بین چین و امریکا با توجه به شکایت چین از ایالات متحده به سازمان تجارت جهانی، نگرانی های برگزیتی بعد از تهدید نخست وزیر این کشور به انتخابات زود رس و افزایش ترس های نسبت به کندی رشد اقتصادی جهان همچنان قیمت ها ار در سطوح نزدیک به بهترین قیمت های چند ساله حفظ کرد .

به گزارش رویترز، قیمت طلا در بازارهای نقدی در زمان انتشار خبر با افتی 0.3 درصدی 1526.35 دلار مبادله می شد ...طلای امریکا اما رشدی 0.4 درصدی به 1535.3 دلار در هر اونس رسید .

بنجامین لو، تحلیلگر ارشد در فیلیپ فیوچرز گفت :" دلار قوی بر طلا فشار وارد می کند سرمایه گذاران در انتظار انتشار امارهای نظرسنجی موسسه مدیریت تأمین(ISM) در مورد تولیدات امریکا هستند تا سر نخ های بیشتری را در مورد شرایط اقتصادی امریکا به دست آورند ."...." نتیجه ایی بهتر از انتظار در این نظر سنجی می تواند تاثیر منفی در روند روزانه قیمت های طلا داشته باشد ."

در ادامه مبادلت دلار امریکا رشدی 0.4 درصدی را در برابر دیگر ارزها ثبت کرد و با گرانتر کردن دلار برای دارندگان دیگر ارزهای بین المللی باعث کاهش تقاضای طلا شد .

به طور کلی احساسات ریسک بازارهای ضعیف هستند و جمگ تجاری به احتمال زیاد نوسان های بیشتری را ایجاد خواهد کرد . وزارت بازرگانی چین روز دوشنبه اعلام کرد، این کشور از آمریکا بابت تعرفه های وضع شده جدید نزد سازمان تجارت جهانی مطرح کرده است و این موضوع باعث ایجاد تردید در مورد ملاقات تجاری برنامه ریزی شده بین سران دو کشور در اوزاکای ژاپن شده است .

بعد از وضع تعرفه های پینگ پونگی از طرف چین و امریکا بر محصولات دو طرف ، دونالد ترامپ اعلام کرده بود که این ملاقات انجام خواهد شد .

همچنین تهدید بوریس جانسون ، نخست وزیر بریتانیا برای برگزاری انتخابات زود رس هم بر نگرتنی ها در مورد روند اقتصادی جهان افزوده است .....هویی لیی، اقتصاد دان در او سی بی بانک گفت:"من فرک می کنم ساختار بازار به طور کلی افزایشی است و در این بین برخی خبر های روزانه کاهشی رشد طلا را محدود کرده است ."

" من تعجب نخواهم کرد که طلا تا انتهای سال جاری به بالای 1600 دلار در هر اونس صعود کند ."

طلا در ماه آگوست تحت تاثیر جنگ تجاری، ترس ها از کندی رشد اقتصادی جهان ، سود منفی اوراق قرضه و انتظارات جهانی برای کاهش های بیشتر نرخ بهره توانسته است بیش از 100 دلار رشد داشته باشد .

در بازار امروز ، نقره رشدی 0.2 درصدی داشت وبه 18.48 دلار در هر اونس رسید ..پلاتین رشدی 0.6 درصدی داشت و به 935.28 دلار در هر اونس رسید ..پالادیوم هم در سطح 1530.50 دلار روند تختی داشت .

اختصاصی/ افت امروز طلا ادامه دار شد / انتهای سال رشد به بالای1600 دلار تعجب برانگیز نیست

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه