// کد مطلب: ۷۱۴۷۹

اختصاصی/ سیتی گروپ: طلای ۲۰۰۰ هزار دلاری خبر خوبی برای الماس نیست

اختصاصی/ سیتی گروپ: طلای 2000 هزار دلاری خبر خوبی برای الماس نیست
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:به گفته یکی از تحلیلگران این بانک ، سناریوی افزایشی " سیتی گروپ"  مبنی بر اینکه طلا در طی دو سال به 2000  دلار افزایش می یابد ، برای بازار الماس بد است.

به گزارش از کیتکو ، در اواخر ماه اگوست ، ستی گروپ - Citigroup یک یادداشت پژوهشی منتشر کرد که در ان اعلام کرد نسبت( رتیو) طلا و S&P 500 در حال آزمایش یک نقطه محوری است و فراری رو به بالا( صعودی ) می تواند موجبات رالی قیمت را فراهم کند که این اتفاق قیمت طلا را به 25 درصد بالاتر سوق دهد....برآورد جدید سیتی گروپ قیمت طلا را به حدود2000 دلار در هر اونس سوق می دهد.

شیام دیوانی ، استراتژیست ارشد فنی در این بانک نوشت: "بازارهای سهام همچنان آسیب پذیر به نظر می رسند ، به ویژه با توجه به وارونگی عمیق منحنی بازده اوراق ایالات متحده." ..."گاهی اوقات نسبت ارزش بین طبقات دارایی خیلی داغ است ، گاهی اوقات خیلی سرد ، اما گاهی اوقات نمودارها دقیقا سیگنال درست را مخابره می کنند."

برای تحقق این چشم انداز ،نیاز است بازارها از جانب رکود جهانی ، تنش های ژئوپلیتیکی پایدار و نرخ بهره فدرال رزرو نزدیک به صفر تاثیر بیشتری بگیرند.

بری اریلیچ ، تحلیلگر سیتی گروپ ، در اوایل ماه سپتامبر گفته بود که تمام موارد فوق بر تقاضای کلی الماس اهمیت دارد.....اریلیچ گفت: "یک بازار الماس سالم نیاز به مصرف کننده طبقه متوسط ایالات متحده (و چین ، هند) دارد."..." الماس ببه احتمال زیاد در میان عجله سرمایه گذاران برای کسب امنیت ، افزایش تقاضا را شاهد نخواهد بود. مهمتر از آن ، وقتی قیمت طلا به طور قابل توجهی افزایش می یابد ، بازیافت محبوب تر می شود و الماس نیز همان مسیر را پیگیر خواهد شد.

این تحلیلگر خاطرنشان کرد: وقتی طلا در طول رالی قیمتی خود بین 2011 تا 2012 به رکورد 1،921.17 دلار رسید ، بازیافت نیز رونق گرفت."...."در کنار این طلای بازیافت شده ، بازیافت الماس نیز افزایش یافته است." "اگر شرایط اقتصادی رو به زوال باشد ، نه تنها باید انتظار داشته باشیم که تقاضا کاهش یابد ، بلکه عرضه اضافی را از الماس بازیافت شده داریم.".

اختصاصی/ سیتی گروپ: طلای 2000 هزار دلاری خبر خوبی برای الماس نیست

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه