// کد مطلب: ۷۲۲۰۵

رشد آرام شاخص بورس

رشد آرام شاخص بورس
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: شاخص کل در بازار بورس امروز (سه شنبه) یک هزار و ۱۱۶ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۰۹ هزار و ۶۴۳ واحد رسید.

براساس معاملات امروز بیش از سه میلیارد و ۴۹۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۶ هزار و ۸۴۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۹۰۴ واحد افزایش به ۹۲ هزار و ۳۷۳ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۶۰۴ واحد رشد به ۶۱ هزار و ۷۵۲ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با یک هزار و ۸۵۷ واحد افزایش به رقم ۳۶۲ هزار و ۸۹ واحد رسید، شاخص بازار اول ۹۰۹ واحد افزایش و شاخص بازار دوم، دو هزار و ۹۵ واحد افزایش داشت.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، بانک ملت (وبملت) با ۲۰۹ واحد، لابراتور داروسازی دکتر عبید (دعبید) با ۸۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۸۵ واحد و بانک پارسیان (وپارس) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

پتروشیمی پارس (پارس) با ۱۸۴ واحد، پتروشیمی خارک (شخارک) با ۶۱ واحد و پالایش نفت تهران (شتران) با ۶۰ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۵۰ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۵۰ واحد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۴۲ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک ملت، گروه صنایع بهشهر ایران، بانک تجارت، بانک اقتصاد نوین، سایپا، ماشین سازی اراک و ایران خودرو در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه بانک ها در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۹۲۰ میلیون و ۴۰۶ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۵۶۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز نزدیک به ۴۶ واحد رشد داشت و بر روی کانال چهار هزار و ۴۴ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۲۷۶ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۳ هزار و ۷۸۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، بیمه کوثر (کوثر)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی مارون (مارون) و سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، گروه صنایع کاغذ پارس (چکاپا) و شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

صنایع ماشین‌های اداری ایران (مادیرا)، آتیه داده پرداز (اپرداز)، پالایش نفت لاوان (شاوان) توسعه خدمات دریایی و بندری سیتا (حسیتا) هم مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.منبع:ایرنا

رشد آرام شاخص بورس

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه