// کد مطلب: ۷۲۵۴۱

اختصاصی/ روند کم نوسان قیمت های طلا به دلیل فقدان عوامل فاندامنتال نبود

اختصاصی/ روند کم نوسان قیمت های طلا به دلیل فقدان عوامل فاندامنتال نبود
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:در حالیکه هفته آینده آخرین هفته کاری قبل از کریسمس است برای اینکه یک ایده واقع بینانه از سطح آرام معاملات طلا و  میانگین مبادلاتی باریک آن به شما ارائه دهیم ، این موضوع را در نظر بگیرید که، پائین ترین قیمت طلای مبادلات آتی طلا در این هفته روز سه شنبه با قیمت 1449.30 دلار اتفاق افتاد ، در حالی که بالاترنی قیمت این بازار در روز پنجشنبه با 1490 دلار به ثبت رسید.

همچنین ، به استثنای معاملات پنجشنبه ، این اولین بار از 4 نوامبر بود که طلا بالای میانگین قیمت 50 روزه مبادله و بسته شد .

گری واگنر، تحلیلگر با سابقه بازار طلا در کیتکو اعتقاد دارد این روند کم نوسان و در محدود باریک قیتی در "فقدان "تاثیر عوامل فاندمنتالی که در زمان حضور تنش های ژئوپلتیکی و سیاسی روی می دهد نیست .

آنچه ما می توان گفت ای است که براساس مبانی تکنیکال، شاهد ایجاد یک الگوی منحصر به فرد که شامل الگوی " آویز- pennant " و الگوی پرچم به وجود آمده است . اگرچه هر دو الگوی متفاوت هستند ، اما در این بین شباهت ها بیشتر از تفاوت های انها است .

پنانت -آویز :الگوی استمرار یک روند حرکت تکنیکال قیمت در کالاها بعد از حرکتی بزرگ که به پرچم قطبی معروف است شکل می گیرید که شامل دوره ای از ادغام و اصلاح قیمت با روند قیمت هایی همگرا است . به این دلیل، قیمت معمولا تثبیت می شود و یک مثلث کوچک متقارن تشکیل می شود که آن را آویز می نامیم.

در حالی که قیمت هنوز ثابت است، خریداران یا فروشندگان بیشتری تصمیم می گیرند که با یک حرکت قوی وارد شوند و کاری می کنند که قیمت ها از شکل پرچم بیرون بزند.

الگوی پرچم یا همان: Flag این الگو جزو دسته الگوهای ادامه دهنده می باشد و این بدان معناست که انتظار داریم پس از تشکیل و تکمیل این الگو، قیمت در جهت قبلی خود به حرکتش ادامه دهد.

اولین و مهمترین مورد اینکه هر دو الگو از جاییکه تحلیلگران فنی قطب می نامند شروع می شوند . این نقطه زمانی است که در آن بازار با روندی تقریباً خطی به سمت بالا حرکت می کند تا زمانی که شروع به معامله و تجارت در روندی سایدوی و خنثی داشته باشد . در صورت تشکیل پرچم ، بازار شروع به حرکت در روند سایدوی می کند به شکلی که بالاترین و پایین ترین قیمت های روزانه با هم موازی خواهند بود.

روند همراستای(آویز) افزایشی ازهمان نقطه قطب شروع می شود ، اما به جای اینکه در یک سازه موازی مانند یک پرچم معامله شود ، بالا و پایین ها یک مثلث نامتقارن را تشکیل می دهند.

wagner_flag_1

دیدن هر دو الگوی خواهرخوانده در یک نقطه و زمان از قیمت یکسان بسیار نادر است. اما این دقیقاً موردی است که اگر نمونه های موجود در نمودار بالا را مشاهده کنید اخیراً در طلا اتفاق افتاده است .

wagner_flag_2

اگر به نمودار طلای فوق نگاه کنید ، خواهید دید که چگونه این اقدام اخیر قیمت را می توان به عنوان یک پرچم کامل و یک الگوی آویز افزایشی تعبیر کند.

اختصاصی/ روند کم نوسان قیمت های طلا به دلیل فقدان عوامل فاندامنتال نبود

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه