// کد مطلب: ۷۲۵۸۳

واکنش گندمکاران به درخواست دولت برای تحویل گندم/۱۷۰۰ نمی فروشیم!

واکنش گندمکاران به درخواست دولت برای تحویل گندم/۱۷۰۰ نمی فروشیم!
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران در واکنش به درخواست دولت از تولیدکنندگان برای تحویل گندم، گفت: اگر قرار بود گندم را کیلویی ۱۷۰۰ تومان به دولت بفروشیم، همان ۶ ماه قبل می‌فروختیم.

عطاالله هاشمی در واکنش به درخواست دولت از تولیدکنندگان برای تحویل گندم، گفت: این خبر خوبی برای تولیدکنندگان نبود چرا که قیمت خرید همان ۱,۷۰۰ تومان قبلی است.

وی ادامه داد: ما اعلام کرده بودیم براساس قیمت توافقی حداقل ۲,۵۰۰ تومان برای هرکیلوگرم باید این خرید انجام شود؛ این نرخ از قیمتی که قرار است دولت برای واردات هرکیلوگرم گندم صرف کند خیلی کمتر است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور تصریح کرد: اگر قرار بود کشاورزان گندم خود را کیلویی ۱,۷۰۰ تومان به دولت بفروشند که همان ۵ ماه قبل این کار را می‌کردند. بنابراین تا زمانی که قیمت تغییر نکند کشاورزان تمایلی به فروش گندم‌های خود به دولت ندارند.

هاشمی درباره اینکه برخی تشکل‌های تولیدی عنوان می‌کنند که تولید گندم در کشور کاهش یافته و گندم چندانی در اختیار کشاورزان نیست که بخواهند به دولت بفروشند، افزود: تشکل تخصصی گندم در کشور بنیاد ملی گندمکاران است و تشکل‌های دیگر احتمالاً اطلاعات کافی در این زمینه ندارند. آماری که ما اعلام می‌کنیم براساس اطلاعاتی است که از همکاران مان در دهستان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور جمع آوری می‌کنیم بنابراین این آمار کارشناسی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همکاری مطلوب سازمان بازرسی کل کشور با گندمکاران در بحث شکایت آنان از دولت به دلیل تخلف در اجرای قانون خرید تضمینی گقت: آن طور که ما خبردار شدیم حدود یک هفته قبل سازمان بازرسی نامه‌ای درباره تغییر قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری به رئیس جمهور نوشته و منتظر پاسخ رئیس جمهور است.

شرکت بازرگانی دولتی ایران یکشنبه هفته جاری در واکنش به پیگیری‌های خبرگزاری مهر، از آمادگی برای خرید بدون محدودیت گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به نرخ خرید تضمینی خبر داد و اعلام کرد: وجوه خرید گندم را نقدا و فوری پرداخت خواهیم کرد.منبع:مهر

واکنش گندمکاران به درخواست دولت برای تحویل گندم/۱۷۰۰ نمی فروشیم!

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه