// کد مطلب: ۷۲۷۳۰

اختصاصی / بازار طلا عصبی است ؛آیا ایران تلافی می کند؟

اختصاصی / بازار طلا عصبی است ؛آیا ایران تلافی می کند؟
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:معامله گران طلا در هفته آینده منتظزر هستند تا ببینند که آیا تنش های آمریکا و ایران در حال افزایش است یا نه.

در صورت افزایش تنش ، این اتفاق می تواند به نگه داشتن قیمت های بالای بازار طلا کمک کند یا حداقل از اصلاحات بزرگ پس از افزایش قیمت های اخیر جلوگیری کند ، زیرا این فلز گرانبها اغلب در زمان تنش های ژئوپلیتیکی به عنوان یک دارایی امن خریداری می شود.

اما اگر تنش ها کاهش یابد ،امکان سودگیری از رقم های بالای اخیر وجود دارد ..معامله گران همچنین در انتظار داده های اقتصادی مهم ایالات متحده ، از جمله گزارش اشتغال ماهانه هستند.

رایان مککی، استراتژیست کالایی در TD Securities گفت: فعالان بازار "توجه جدی به عناوین خبری مربوط به ایالات متحده-ایران دارند و می خواهند ببینند چه خروجی ایی خواهد داشت ."

یک حمله هوایی در اواخر هفته توسط ایالات متحده در بغداد ، باعث کشته شدن قاسم سلیمانی ، فرمانده نیروی نخبه قدس ایران شد .دولت آمریكا ادعا کرده كه این عمل برای جلوگیری از یك "حمله قریب الوقوع" به شهروندان آمریكایی در خاورمیانه انجام شده . در همین حال ، ایران قول انتقام از "جنایتکارانی" را داده است که ژنرال ایرانی را به قتل رسانده است. این حادثه پس از حمله اعضای سابق شبه نظامیان طرفدار ایران به سفارت آمریكا در عراق و پس از یك حمله آمریكا به شبه نظامیان كتائب حزب الله انجام گرفت.

پیتر هوگ ، مدیر بازرگانی بخش فلزات کیتکو گفت: "هفته آینده بازار بر روی پاسخ ایران متمرکز خواهد شد."... "این مورد می تواند بازار را تا حدودی عصبی و نا آرام نگه دارد ...

"ایران قول انتقام سخت داده است. من نمی دانم این به چه معنی است و نمی دانم چقدر سریع روی خواهد گرفت ، اما آنها وقتی اظهاراتی مانند این را ارایه می کنند معمولا به این معنی است که اتفاقی خواهد افتاد. "

در برابر این پیش زمینه ، هاگ گفت که او انتظار روند فروش قابل توجهی را پیش بینی نمی کند ، مگر اینکه "همه چیز آرام شود " و عناوین نگران کننده دیگری وجود نداشته باشد.

مک کی خاطرنشان کرد: "ترس از جنگ با ایران" باعث شد که سهام ها روز جمعه با رکود مواجه شوند و طلا را بالاتر بفرستند. در ساعت 12:05 بعد از ظهر به وقت شرقی ( EST ، میانگین صنعتی داو جونز 165 واحد کاهش یافت ، در حالی که طلای نقدی تقریبا 20 دلار بالاتر رفت و به 1.548.50 دلار در هر اونسرسید.

مک کی گفت: "هر گونه انتقام جویی و چگونگی اجرای آن ، اصلی ترین ذهن مشغولی بازار خواهد بود ."

هوگ گفت :در غیر این صورت ، او گمان می كند كه بازار طلا پس از یك دوره اخیر ، ممکن است "بیش از حد گسترش یافته باشد".... اگر تشدید وضعیت روابط ایران و آمریکا ایجاد نشود ، طلا با روند فروشی برای سودگیری رو به رو خواهد شد .

هوگ گفت: "اولین چیزی که من نگران آن هستم ، تشدید تنش با ایران است."... "من فکر می کنم این دیدگاه بازاری در سطح بالا را حفظ کند. من نمی توانم پیش بینی کنم که افرادی در این شرایط اقدام به فروش کنند و از این بازار خارج می شوند البته تا زمانی که مسئله با ایران حل نشود. "

هوگ گفت ، از نظر فنی ، منطقه 1555 دلاری برای طلا یک نقطه محوری خواهد بود.

هوگ گفت: "اگر ما بتوانیم از این نقطه عبور کنیم ، تحت تاثیر چشم انداز تکنیکال افراد زیادی به بازار وارد خواهند شد و ما شاهد رشد های پی در پی قیمت ها و پتانسیل امتحان 1600 دلار در هر اونس را داریم .

وی ادامه داد ، در صورت بروز چنین اتفاقی ، تنش های آمریکا و ایران به احتمال زیاد کاتالیزور خواهد بود. در غیر این صورت ، هوگ گفت ، او نمی بیند که دلار آمریکا تحت "فشار شدید" قرار بگیرد تا از طلا حمایت کند .

در همین حال ، مک کی خاطرنشان کرد که هفته آینده آمار سنگینی از داده های اقتصادی ایالات متحده وجود دارد. شاید بزرگترین گزارش، داده های ماهانه در مورد حقوق و دستمزد بخش خصوصی ایالات متحده باشد که در روز جمعه منتشر می شود. پیش بینی اجماع گردآوری شده توسط بلومبرگ به دنبال رقم استخدام کاهش 160 هزار شغل جدید است که نسبت به رقم 266 هزار مورد در نوامبر کاهش چشمگیری خواهد داشت.

سایر گزارش های مهم شامل سفارشات کارخانه و شاخص غیر تولیدی موسسه مدیریت تأمین در روز سه شنبه ، گزارش مشاغل بخش خصوصی ADP در روز چهارشنبه و سپس مطالبات بیکار در هفته در روز پنجشنبه

مک کی گفت ، اگر داده های اقتصادی ضعیف تر باشند ، احتمالاً طلا به نمایش مطلوب خود ادامه خواهد داد. این امر بیشتر احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را کاهش می دهد و حتی می تواند به معنای پتانسیل کاهش آن باشد و طلا در یک محیط با نرخ بهره های کم تمایل به نمایشی بهتر دارد.

مک کی گفت: "اما من فکر نمی کنم شما تحت تاثیر داده های قوی تری یک روند فروش چشمگیر در بازار طلا را داشته باشید ، عمدتاً به این دلیل که بانک مرکزی فدرال مایل است اجازه دهد رشدی داغ تر و تورم سریعتر داشته باشد ، نه اینکه در این سناریو اقدام به افزایش نرخ بهره کند." .

این استراتژیست اظهار داشت: هفته آینده اولین هفته منظم معاملات در سال جدید خواهد بود ، به احتمال زیاد حجم مبادلات آن بیشتر می شود زیرا بسیاری از فعالان بازار هنوز در فصل تعطیلات هستند.

هوگ گفت ، استیضاح ایالات متحده " داستانی"بدون تاثیر برای بازار طلا است. حتی اگر مجلس نمایندگان ایالات متحده درخواست استیضاح علیه رئیس جمهور دونالد ترامپ را به مجلس سنا ارسال کند ، اکثریت جمهوری خواهان در مجلس سنا اعلام کرده اند که آنها مخالف استیضاح هستند.

هوگ گفت: "من فکر نمی کنم موضوع استیضاح در مورد بازار طلا موردی قابل توجه باشد."

اختصاصی / بازار طلا عصبی است ؛آیا ایران تلافی می کند؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه