// کد مطلب: ۷۲۹۵۰

جهش شاخص بورس به کانال ۴۰۹ هزار واحد

جهش شاخص بورس به کانال ۴۰۹ هزار واحد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه) ۱۰ هزار و ۵۱۶ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۴۰۹ هزار و ۹۶۲ واحد رسید.

براساس معاملات امروز بیش از ۹ میلیارد و ۲۶۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۹ هزار و ۸۵۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با سه هزار و ۹۹۸ واحد افزایش به ۱۲۶ هزار و ۱۴ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با دو هزار و ۶۶۸ واحد رشد به ۸۴ هزار و ۹۹ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۱۳ هزار و ۴۳۲ واحد افزایش به رقم ۴۸۳ هزار و ۴۳۰ واحد رسید، شاخص بازار اول هفت هزار و ۳۹۱ واحد و شاخص بازار دوم ۲۲ هزار و ۵۱۷ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۶۴۷ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۴۳۹ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۴۲۹ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۳۵۹ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۳۳۱ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۲۳۴ واحد و فولاد آلیاژی ایران (فولاژ) با ۲۰۶ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل نماد شیشه و گاز (کگاز) با ۶ واحد، دشت مرغاب (غدشت) با ۵ واحد و فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش (افق) با ۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر معاملات امروز بورس داشتند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، ماشین سازی اراک، سایپا، بانک اقتصاد نوین، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت اصفهان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۱۹۳ هزار برگه سهم به ارزش بیش از چهار هزار و ۷۷۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز ۱۶۵ واحد رشد داشت و بر روی کانال پنج هزار ۲۷۶ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۹۶۶ هزار برگه سهم به ارزش بیش از ۳۰ هزار و ۱۲۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز در بین تمامی نمادها، نماد پتروشیمی مارون (مارون)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) و صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

همچنین دارویی ره آورد تامین (درهاور)، شیر پگاه آذربایجان شرقی (غپاذر) و مواد اولیه دارویی البرز بالک (دبالک) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.منبع:ایرنا

جهش شاخص بورس به کانال ۴۰۹ هزار واحد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه