// کد مطلب: ۷۳۱۷۹

نقره در زمان حضور کرونا بدترین عملکرد را داشته

نقره در زمان حضور کرونا بدترین عملکرد را داشته
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:بنا به ادعای برخی تحلیل گران بازار، ویروس کرونا ضربه محکمی بر  نقره و دیگر کالا ها وارد کرده و کاهش فعالیت های اقتصادی به کالایی مانند نقره که بخش قابل توجهی از تقاضای آن صنعتی است در نتیجه همنی رویداد بوده .

به گزارش کیتکو ،بارت مالک، رئیس بخش استراتژی کالایی در تی دی سکوریتیزگفت : گسترش ویورس کرونا باعث شده تا بسیاری از اقتصاددانان در خصوص تحلیل های رشد اقتصادی و افزایش قیمت کالاها در سال جاری تجدید نظر نمایند.

وی افزود: "این مسئله شامل تمامی کالاها می شود نفت، مس، روی و همه اینها نیز بر قیمت های نقره نیز تاثیر خواهند داشت."

نیل شیرینگ، اقتصاددان برجسته کاپیتال اکونومیست اعلام نمود که شیوع این ویروس این قدرت را دارد تا تاثیرات منفی جدی تری بر بازار جهانی وارد نماید.

ولی میزان این تاثیرات منفی ارتباط مستقیمی با میزان و نحوه رشد و گسترش این ویروس خواهد داشت که عملا پیش بینی آن غیر ممکن است.

هرچه این بیماری بیشتر در چین گسترش یابد، گسترش جهانی آن نیز افزایش خواهد یافت. با همه اینها باید گفت که حدود 10 سال است که وضعیت بازار جهانی در حال گسترش است و این ویروس این پتانسیل اصلاح قیمت ها را دارد و این اصلاح به مراتب سنگین تر از دوران اپدیمی های دیگر (سارس )خواهد بود.

درمیان تمامی فلزات ارزشمند، نقره تا کنون بدترین عملکرد را داشته است هر انس نقره با 2 درصد کاهش به 17.62.7 دلار رسیده است و هر بشکه نفت خام نیز با 2.17 درصد کاهش به 50.55 دلار رسید.

مایک مکگلون، استراتژیست ارشد بلومبرگ نیز طی ایمیلی به خبرگزاری کیتکو اعلام نمود که انتظار دارد کاهش تولید ناخلص داخلی چین تاثیر زیادی بر قیمت نقره بگذارد.

دولت چین همین حالا هم دست به کار شده است تا اقتصاد خود را حفظ نماید و تاثیرات ویورس کرونا را در زمان تعطیلات سال نو چینی کمتر نمایند.

بانک مردم چین به میزان 173.81 بیلیون دلار به بازار تزریق نموده است که بیشترین میزان از سال 2004 تا کنون می باشد.

بنابر گزارش رسانه ها بیش از 17000 نفر در چین به این بیماری مبتلا شده اند و دست کم 300 نفر جان خود را از دست داده اند.

نقره در زمان حضور کرونا بدترین عملکرد را داشته

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه