// کد مطلب: ۷۳۲۳۰

شاخص بورس ۹۴۸ واحد رشد کرد

شاخص بورس ۹۴۸ واحد رشد کرد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه) ۶ هزار و ۹۴۸ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۴۵۲ هزار و ۴۸۲ واحد رسید.

براساس معاملات امروز بیش از ۹ میلیارد و ۹۶۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۸ هزار و ۱۹۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۵۴۵ واحد افزایش به ۱۴۷ هزار و ۱۱۶ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۳۶۳ واحد رشد به ۹۸ هزار و ۱۲۹ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با هفت هزار و ۴۰۲ واحد افزایش به رقم ۵۴۷ هزار و ۷۲۷ واحد رسید، شاخص بازار اول پنج هزار و ۲۴۲ واحد افزایش و شاخص بازار دوم ۱۳ هزار و ۲۶۶ واحد افزایش داشت.

علاوه براین در بین تمامی نمادها، نماد نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۴۸۱ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۴۶۸ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۴۲۹ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۴۲۵ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۴۱۲ واحد و سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۴۰۳ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل نماد مخابرات ایران (اخابر) با ۵۱۷ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۲۴۸ واحد، سایپا (خساپا) با ۱۶۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۱۲۴ واحد و بانک صادرات ایران با ۱۰۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر معاملات امروز بورس داشتند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، بانک صادرات ایران، ملی مس صنایع ایران، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت اصفهان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه بانک ها در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه چهار میلیارد و ۵۷۸ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از پنج هزار و ۳۹۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۹۲ واحد افزایش داشت و بر روی کانال پنج هزار ۷۴۷ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۲ میلیارد و ۲۴۰ هزار برگه سهم به ارزش بیش از ۲۷ هزار و ۲۰۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز در بین تمامی نمادها، نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) و و فرابورس ایران (فرابورس) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند

همچنین نماد توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، قاسم ایران (قاسم)، بهمن دیزل (خدیزل)، بیمه دی (ودی)، بیمه کوثر (کوثر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و شیر پاستوریزه پگاه گلستان (غگلستا) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

شاخص بورس ۹۴۸ واحد رشد کرد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه