// کد مطلب: ۷۳۵۰۲

اختصاصی/ افزایش انتظارات برای کاهش نرخ های بهره باعث رشد قیمت طلا شد

اختصاصی/ افزایش انتظارات برای کاهش نرخ های بهره باعث رشد قیمت طلا شد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: سه شنبه – 3 مارس قیمت های طلا برای دومین روز متوالی رشد داشت ، چراکه انتظارات برای اجرای سیاست های پولی تسهیلی از جانب بانک های مرکزی مهم جهان برای مقابله با تاثیر اقتصادی گسترش سریع ویروی کرونا افزایش یافته است .

به گزارش رویترز، قیمت طلای نقدی با رشد 0.5 درصدی به 1597.66 دلار در هر اونس رسید ،بعد از انکه در مبادلات روز دوشبنه رشدی 0.4 درصدی ثبت کرد ...طلای اتی امریکا هم با 0.3 درصد رشد به 1599.10 دلار در هر اونس رسید( بیش از یک ساعت پیش )

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازارها در اوآندا بانک گفت :" انتظارات در مورد کاهش شدید نرخ های بهره توسط بانک های مرکزی اصلی جهان ،که احساس غالب در شرایط فعلی است گسترش سریع ویروس کرونا از طلا حمایت می کنند ."

مبادله گران در روز دوشنبه به این شرط قاطع رسیده اند که این ماه فدرال رزرو یک برنامه های محرک گسترده و بزرگی را به دلیل نگرانی اقتصادی ناشی از فراگیری ویروس اجرا خواهد کرد .

انتظار می رود که فدرال رزرو در نشست این ماه نرخ بهره را به میزان 50 واحد پایه کاهش دهد ...بانکر مرگزی اروپا هم به گروه بانک های مرکزی ای پیوست که سیگنال آمادگی برای مقابله با شیوع ویروس را مخابره کرده اند .

البته به باور گروهی از تحلیلگران ، قرار داشتند نرخ های بهره حوزه اروپا در پایین صفر درصد( منطقه منفی) و تزریق محرک هایی به ارزش 2.6 تریلیون یورو( 2.89 تریلیون دلار) و همچنین خرید دارایی های توسط بانک مرکزی اروپا، مهمات چندانی را برای این بانک در واکنش به تاثیر اقتصادی ویروس باقی نگذاشته است .

همچنین سرمایه گذاران امیدوارند که نتایج نشست گروه 7 به نفع اقتصاد جهانی باشد و تقاضا برای طلا و سایر دارایی ها را افزایش دهد.منابع آگاه گفته اند که وزرای دارایی گروه 7 قرار است امروز سه شنبه به صورت ویدئو کنفرانس با یکدیگر مذاکره کنند. این نشست با هدف بررسی تدابیر و اقدامات لازم برای مقابله با تبعات ویروس کرونا برای اقتصاد جهانی خواهد بود.

نرخ بهره پایین باعث کاهش هزینه فرصت نگهداری طلا شده و همزان بر شاخص دلار فشار وارد می کند ..این اتفاق باعث ارزانتر شدن طلا برای دارندگان دیگر ارزهای بین المللی می شود .

انتظارات برای مشاهده سیاست های تسهیلی پولی شدید همچنین برای بازارهای سهام نیز عاملی حمایتی بوده است و شاخص بازار سهام آسیا - پاسفیک ،به غیر از نیک ژاپن رشدی 0.8 درصدی را ثبت کرد .

جفری هالی گفت :" شاخص بازارهای سهام و طلا به طور همزمان در حال رشد هستند ، زیرا سرمایه گذاران در حال باز یابی دوباره موقعیت گیری های خود بعد از اجبار به نقد کردن و خروج از بازارها (هفته گذشته )به دلیل مارجین کال در دیگر دارایی ها بودند .

بازده اوراق 10 ساله خزانه داری امریکا در نزدیک کمترین سطح خود که روز گذشته ثبت کرد قرار دارد .

همچنین شاخص تایین احساسات بازار ، یعنی حجم ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر گلد تراست ، بزرگترین صندوق ذخیره و سرمایه گذاری با پشتوانه طلای جان در روز دوشنبه افتی 0.3 درصدی را نشان داد و به 931.01 تن رسید

در این بین آمارهای منتشر شده در روز دوشنبه مشخص کرد که فعالیت های کارخانه های ماه گذشته امریکا کند تر شده است ..افت سفارشات جدید ،منعکس کننده نگرانی ها در مورد اختلال در زنجیره عرضه جهانی تحت تاثیر ویروس قرار گرفته و نیاز به کاهش نرخ های بهره بیشتر احساس می شود .

در بی دیگر فلزات گرانبها ، پالادیوم به رشدی 1 درصدی به 2548.36 دلار در هر اونس رسید در حالیکه پلاتین با 1.5 درصد رشد در رفم 872.95 دلار در هر اونس قرار گرفت و نقره ها با 1.3 درصد صعود به 16.94 دلار در هر اونس معامله می شد .

اختصاصی/ افزایش انتظارات برای کاهش نرخ های بهره باعث رشد قیمت طلا شد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه