// کد مطلب: ۷۳۵۹۲

اختصاصی/ چرا طلا در هفته جاری ۱۹۰۰ دلاری نشد ؟

اختصاصی/ چرا طلا در هفته جاری 1900 دلاری نشد ؟
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:چرا روز دوشنبه زمانیکه بازده اوراق 10 ساله خزانه داری به کمترین رقم تمام تاریخ خود یعنی 0.318 واحد افت داشت ،قیمت طلا به 1900 دلار نرسید ؟

پتانسیل صعودی طلا روز دوشنبه به دلیل رشد سریع طی شب منتهی به مبادلات روز دوشنبه و گذر از سطح 1700 دلار در هر اونس ،محدود شد و در ادامه تا 1680 دلار در هر اونس نیز افت کرد ...طلای معاملات آتی بازار کومکس سه شنبه در زمان انتشار این گزارش با 1.46 درصد کاهش در رقم 1651.20 دلار در هر اونس قرار داشت .

بسیاری از اینکه طلا در روز دوشنبه رالی قیمت بیشتری نکرد تعجب کردند ، جاییکه بازارهای سهام بدترین عملکرد روزانه خود از بحران مالی 2008 را تجربه می کرد ..تعداد زیادی از افراد به این اشاره کردند که ( دلیل عدم رالی بیشتر) سرمایه گذاران برای جبران خسارت های خود در جاهایی دیگر مجبور به فروش و نقد کردن طلا شده اند .(مثلا مارجین کال)

بر اساس مطلب منتشر شده در کیتکو نیز ، اسکوشیا بانک هم در جدیدترین به گزارش به روزرسانی کالاهایی خود به این مسئله پرداخته است .

نیکی شیلز ، استراتژیست کالاهایی این بانک این سؤال را پرسید: "با وجود عقب نشین ها زیاد زیاد (چرا با توجه به تجدید قیمتی زیاد در بازده اسمی و واقعی بازده اوراق ایالات متحده ، طلا 1900 دلار نیست؟"

علی رغم اینکه فلز زرد دارایی مکان امن سرمایه ایی است که به فاکتور های کلان اقتصادی مانند نرخ بهره ، نوسانات ارزی و ریسک پذیری / ریسک گریزی واکنش نشان می دهد ، اما در نهایت، طلا نیز به ذات ( هسته خود )یک کالا است.

استراتژیست بانک در این گزارش افزود: طلا قبلاً به دلیل كاهش چشم انداز رشد جهانی و افزایش محرك های جهانی ، بهتر از سایر كالاها عمل كرده بود.

با این حال ،سقوط اخیر قیمت نفت باعث کاهش قیمت ها( کالاها) شده است و به نظر می رسد که باز هم طلا را عقب نگه می دارد.

"نمودار پایین واکنش طلا بعد از نه- 9 اپیزود از کاهش های بیش از 10 درصدی قیمت نفت را نشان می دهد. به طور متوسط ​​، کاهش 0.80 درصدی طلا بعد از هفت روز و 1.5 درصد در 50 روز بعد از افت قیمت نفت، این مورد را تایید می کند که در شرایط افت عموم برند کالاها به دلیل کاهش درخشش نفت ، رالی و صعود های رو به بالا برای طلا بسیار مشکل خواهد بود .

ScotiabankMarch2020

شیلز اضافه كرد كه دلیل دیگر كاهش قیمت،کال مارجین های مربوط به نقش کاهش ریسک های طلا است.

"اساساً ، ما روند فروش آنرا به کال مارجین ها و شاید جریانهای مربوط به CB( نیاز های اولیه شهروندان ) و / یا تولیدکننده ارتباط می دهیم و هنگامی که تحت تاثیر این شرایط روند فروش اتفاق بیفتد ،پشتیبانی فیزیکی بسیار کمی وجود دارد (تقاضای آسیا- مثلا در بازار هند و چین - خرید مواد غذایی ، ماسک و دارو است، نه جواهرات طلا) .

شیلز توضیح داد: "طلا یک پرچین تورم سهام( حفظ قدرت خرید ) برای سهام بالاتر است، بنابراین وقتی دیگر این شرایط وجود ندارد ، وقوع هزینه کرد در ETF یا باز کردن موقعیت جیدید انفعال بیشتری خواهد داشت ...در زمان آشفتگی هایی از این دست ، پادشاه معمولا پول نقد است و نه طلا."

مهمتر از آن ، در میان ترس های موجود از ویروس کرونا خریداران مکان های امن سرمایه در حال یافتن دارایی های دیگر برای سرمایه گذاری هستند ، مانند اوراق خزانه داری و زیرمجموعه های سهام مانند سهام شرکت های خدماتی و تولید ی.

در مسیر پیش رو ، احتمالاً تا زمانی که یک پاسخ "هماهنگ" از سوی بانکهای مرکزی در سراسر جهان یا کاهش تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در مقیاس جهانی وجود نداشته باشد ، عدم اطمینان بازار ادامه خواهد یافت.

شیلز نوشت: "بازارها بسیار تند و زننده( با نوسان شدید) باقی خواهند ماند و به شدت منتظر اجرای تصمیم های سیاستگذاری برنامه ریزی نشده هستند (بیشتر از آنکه در انتشار جلسات برنامه ریزی شده و انتشار اطلاعات باشند) ." ........"یک دهه رشد به علاوه تاثیر قیمت گذاری برای دارایی های با ریسک بالا بر اساس این دیدگاه که " اخبار بد خوب هستند " در حال حاضر خسته کننده شده است ، زیرا اول اینکه کاهش بازده روی داده ؛ در بعضی مواقع محرک ها کافی نیست و دوم این خودآگاهی ایجاد شده که معدودی از گلوله های اخیر فدرال رزرو ( منظور سیاست های پولی )که برای مبارزه با رویداد های پر خطر و ریسک دار استفاده شد،مناسب نبوده اند. "

اسکوشیا بانک همچنان دیدگاهی صعودی در مورد طلا دارد و خاطرنشان می کند که بازار نیاز به تغییر روند از " تعقیب رالی قیمت" به سمت " خرید در قیمت های پایین " دارد .

این بانک بالاترین قیمت طلای سال را رقم 1750 دلار در هر اونس می داند و میانگین سالانه را 1650 دلار پیش بینی می کند.( لینک خبر پیش بین قیمت بانک http://www.talanews.com/fa/k9wfa )

اختصاصی/ چرا طلا در هفته جاری 1900 دلاری نشد ؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه