// کد مطلب: ۷۳۶۱۰

اختصاصی/ بعد از افت های سنگین دیروز و امروز، طلا و پالادیوم کمی تریم شدند ، اما .....

اختصاصی/ بعد از افت های سنگین دیروز و امروز، طلا و پالادیوم کمی تریم شدند ، اما .....
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: طلا بعد از نوسان و افت  سنگین روز گذشته و از دست دادن سطح 1600 دلاری، در مبادلات امروز هم وضعیتی آشفته داشت و در مبادلات ابتدایی بازار روز جمعه – 13 مارس در حال کاهش قیمتی یکسره بود ، اما در ادامه مبادلات با توجه به نگرانی های سرمایه گذاران از تاثیرات اقتصادی ویروس کرونا و همچنین تثبیت بازارهای مالی بعد از افت ها و عقب نشین های سنگین ، طلا توانست اندیک افزایش قیمت داشته باشد ،ولی  همچنان در مسیر ثبت بدترین عملکرد هفتگرید هفتگی خود در بیش از 3 سال است .

فلز کاتالیزور خودروها ، پالادیوم نیز بعد از افت سنگین 28 درصدی تحت تاثیر روند فروش جهانی روز گذشته ،تا به اینجای مبادلات رشدی به میزان 8 درصد ثبت کرده است ...با اینحال این فلز هم در مسیر ثبت بیشترین افت هفتگی تاریخ در قیمت خود است .

به گزارش از رویترز،( 35 دقیقه پیش ) بعد از افتی بیش از 1 درصد در مبادلات ابتدایی بازار ،قیمت طلا در ادامه بازار نقدی با رشدی 0.8 درصدی در رقم 1588.83 دلار در هر اونس قرار گرفت ...قیمت طلا تا به اینجای مبادلات برای هفته 5.1 ردصد افت قیمت ثبت کرده که بیشترین افت قیمت هفتگی از نوامبر 2016 است که البته افت قیمت 4.5 درصدی روز گذشته نیز شامل همین رکورد افت است .

(توضیح اینکه : به طور کلی روند نوسان بازارطلا به دلیل جذابیت سودگیری مبادله گران از قیمت های بالا و همچنین کال مارجین ها در جاهایی دیگر بسیار پر نوسان است و در بین انتشار خبر رویترز تا انتشار خبر در طلا نیوز به طور مثال قیمت طلا نقدی دوباره 4 دلار افت ثبت کرده بود .)

طلای بازار آتی امریکل هم با 0.1 درصد افت در رقم 1589.20 دلار در هر اونس قرار گرفت .

جیگار تریودی ، استراتژیست کالایی در آناند راتی شیر گفت :" ترمیم بعد از روند فروش ناشی از ترس در گستره تمام کلاس دارایی های از فلز زرد هم حمایت کرده است ."....وی اضافه کرد که افزایش ترس ها در مورد گسترش شیوع ویروس کرونا در سرتاسر جهان هم عامل حمایتی دیگری برای طلا بوده .

شاخص بازارهای سهامی آتی اروپا و آسیا فعلا در منطقه مثبت داد و ستد مبادله می شوند و برخی از شاخص های بازارهای آسیایی نیز بعد از افت های سنگین به دلیل آشفتگی در بازار های مالی در انتهای روز ترمیم شدند ، جاییکه نقدینگی باعث تشدید حرکت ها شد .

صندوق بی الملیی پول روز پنجشنبه از کشورها خواست برای کنترل و واکنش مناسب به همه گیر شدن ویروس کرونا با یکدیگر همکاری کنند و کمک های بیشتری را به کشورهای فقیر در گیر با ویروس انجام دهند .

بانک مرکزی اروپا روز گذشته برای انجام سیاست های محرک بیشتر برای کمک به اقتصاد درگیر خوزه اروپا با ویروس کرونا را تایید کرد ، اما نرخ های بهره را بدون تغییر باقی گذاشت .

ایلیا اسپیواک ف تحلیلگر ارشد در دیلی اف ایکس گفت :" در گستره تمام بازارها ما شاهد سطحی از ریسک پذیری هستیم و این احساس متنقاض ضد شهودی ایی را ایجاد می کند که طلا ریسک پذیر است ،اما اگر به روند 48 ساعت گذشته نگاه کنید می بینید که طلا و سهام هر دو سقوط کرده اند .

بانک های مرکزی و کشورهای جهان برای جلوگیری از تاثیرات اقتصادی همه گیر شدن ویروس کرونا اقدامات گسترده ایی را عملی کرده اند ...ویروس کرونا تا به امروز بیش از 127 هزار نفر را آلودده کرده است .

فدرال رزو که هفته گذشته نرخ بهره های خود را کاهش داده بود ، روز گذشته نقدینگی عظیمی را به بازار امریکا تزریق کرد .


نانسی پولسی، رییس کنگره امریکا پنجشنبه اعلام کرد که قانونگذاران و کاخ سفید برای عملی شدن قانونی در واکنش به تاثیرات ویروس کرونا به توافق رسیده اند و ابراز امیدواری کرد که این جزئیات این اقدام روز جمعه اعلام شود.

به نظر می رسد خطوط هوایی اولیت کمک و حمایت ها قانون جدید امریکا را داشته باشند ، چراکه دولت امریکا پرواز ها به منطقه اروپا را محدود کرده است .

پالادیوم بعد از افت سنگین در مبادلات روز پنجشنبه ،در مبادلات امروز رشدی 7.2 درصدی داشت و به 1962.97 دلار در هر اونس رسید ، اما همچنان در مسیر ثبت افت قیمت هفتگی ایی به میزان 24 درصد است .

اسپیواک ادامه داد :"پالادیوم و پلاتین نوسان قیمت های بسیار بیشتر با نقدینگی کمتری دارند..پس حرکت های آنها نیز اغراق آمیز تر می شود .....اما دلایل پایه نوسان یکسان است ."

پلاتین رشدی 4.1 درصدی داشت و به 794.28 دلار در هر اونس رسید و برای هفته در مسیر افت قیمتی 11.5 درصدی ، عمیق ترین افت از 2010 میلادی است .

نقره تنها مورد استنثا است و با افتی 1.1 درصد به 15.65 دلار در هر اونس مبادله می شود.

اختصاصی/ بعد از افت های سنگین دیروز و امروز، طلا و پالادیوم کمی تریم شدند ، اما .....

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه