// کد مطلب: ۷۳۹۴۲

اختصاص/ اختلاف قیمت طلای لندن با نیویورک برای صندوق ها سردرد است

اختصاص/ اختلاف قیمت طلای لندن با نیویورک برای صندوق ها سردرد است
لینک کوتاه کپی شد

javpornjavporn طلانیوز:طلا در مقایسه با سایر بازارهای تنها استثنا بوده که مبادلات گرمی را تجربه کرده است  ، اما قطع ارتباط دو بازار مهم جهان همچنان باقی مانده است.. در نیویورک ، 9 آپریل قیمت طلا برای اولین بار در هفت سال  به 1750 دلار رسید. در لندن ، تمت هنوز فیمت ها هنوز نتوانسته اند خود را نزدیک به این سطح کنند.

به گزارش بلومبرگ ، این اختلا و جابه جایی برای اولین بار در اواخر ماه مارس افتاق افتاد ، هنگامی که اختلال ناشی از ویروس باعث نگرانی معامله گران در مورد دریافت به موقع طلای خود در نیویورک برای تسویه قراردادهای آتی ایجاد شد...طی چند روز پر هرج و مرج ، حق بیمه معاملات آتی نیویورک با قیمت لندن به بیشتر از 70 دلار افزایش یافت - بالاترین قیمت در طی چهار دهه.

این اختلاف همچنان گسترده است، زیرا برخی از بزرگترین بانکهای جهان ، که همچنین بهترین فروشندگان طلا هستند ، با احتیاط عمل می کنند. اگرچه اکنون زمان زیادی برای دریافت فلز در نیویورک برای تسویه و تحویل قرار داد های ماه ژوئن وجود دارد ، اما حرکات تهاجمی هفته های اخیر و احتمال بروز مشکلاتی برا بخش لجستیک ناشی از ویروس کرونت ، ریسک درک شده برای تجارت دو بازار را افزایش داده است.

wild_dislocation
















طلا در نیویورک بسیار گرانتر از طلا در لندن است

جان حداد ، استراتژیست ارشد بازار در شورای جهانی طلا گفت: "من حدس می زنم که مدیران ریسک اجازه نمی دهند موقعیت گیری های بزرگ انجام شود ." ..."این نگرانی در مورد در دسترس بودن و انتقال فلز به یکی از عوامل موثر برای اشتها ریسک تبدیل شده ."

پیشرفت هایی در مورد حمل و نقل و شرایط صورت گرفته است. در حالیکه طی دو هفته گشذته شاهد اختلاف قیمتی 60 دلاری بودیم ،دربعد از ظهر جمعه ، این فغاصله تا حدود 20 دلار در هر اونس کاهش یافت. با این حال هنوز هم با فاصله چند دلاری در ماه های عادی مقایسه می شود.

برخی معامله های به اصطلاح EFP یا مبادلات برای طلای فزیکی را عقب انداخته اند . حتی بزرگترین شرکت کنندگان در بازار در مورد افزایش موقعیت گیری های خود به شکل محدود انتخابی عمل می کنند.

تای وونگ ، رئیس تجارت مشتقات فلزات در بازار سرمایه BMO کاپیتال مارکتز گفت: "تا زمانی که فعالیت تولیدات و ماشین آلات جهان به وضعیت عادی بازنگردد ، شما باید خیلی با دقت فکر کنید تا بتوانید محصول EFP را بفروشید ، تا زمانی که مطمئن شوید می توانید بعد از فروش ،مواد اولیه خود را برای پوشش تهیه کنید."

wild_dislocation_2

معاملات طلای کومکس پس از جهش در اوایل سال جاری سقوط کرد

نتیجه ،کاهش معاملات در هر دو بازار بوده است. حجم موجود بر اساس بازار فعال ترین معاملات آتی Comex در این ماه به طور متوسط روزانه 18 میلیون اونس بوده که از ضعیف ترین ها در سه سال است. سرویس LBMA-i انجمن شمش بازار لندن همچنین از کاهش معاملات در هفته منتهی به 5 آوریل خبر داد.

"شما اساساً ارتباط بزرگترین و نقدینگی ترین بازار های طلای جهان جدا افتاده اند و اتصال بین این دو را از بین رفته است." "این برای مدتی تأثیر مستقیم برحجم نقدینگی در بازار طلا خواهد داشت."

تدارکات پیچیده

از نظر تئوری ، باید برای معامله گران طلای نقدی مسیری راحت وجود داشته باشد ،چراکه با توجه به اختلاف قیمت بین دو بازار بزرگ طلا سود آوری تظمین شده است - یعنی در لندن طلا بخرید و در نیویورک بفروشید .

یکی از مشکلات اندازه ( شمش) است. بازار لندن شمش های بزرگ 400 اونسی را معامله می کند ، در حالی که فقط شمش های 100 اونسی و 1 کیلویی در نیویورک قابل تحویل است. با این وجود ، شرکت های فرآوری طلا در سراسر جهان شمش های 1 کیلویی تولید می کنند ، این نوع طلایی است که به طور معمول برای تسویه حساب های قرار داد های آتی Comex استفاده می شود و مورد علاقه سرمایه گذاران است. این معنی نگهداری و تحویل ساده تر در نیویورک است .

شیوع ویروس این روند را دشوارتر کرده است. طلا به طور معمول در هواپیماهای مسافربری به سراسر دنیا پرواز می کند ، و تعداد زیادی پرواز به دلیل همه گیر بودن .ی.رس لغو شده است. گرچه پالایشگاه های طلای سوئیس از اوایل ماه آپریل دوباره شروع به کار کرده اند ، اما خاموشی موقت ، نگه داشتن و دسترسی به برخی از محصولات را سخت تر می کند.

"همه می خواهند طلا را در همان هواپیمای به اصطلاح موجود منتقل کنند. درازن ریپاک ، رئیس تجارت اوراق بانکی و فلزات گرانبها در زورچر کانتونال بانک گفت: تقریباً بر اسر این کار دعوا وجود دارد.

مطمئناً ، هنوز هم می توان شمش های 1 کیلویی را پیدا کرد و گزینه هایی برای پرواز طلای جهان مانند پروازهای باری و هواپیماهای چارتر نیز وجود دارد.( البته گرانتر هستند)

روت کرول ، مدیر اجرایی انجمن بازار شمش لندن به رادیو بلومبرگ گفت :"همه چیز بهتر شده است. هنگامی که خطوط هوایی مسافری در حال تعطیلی بودند ، یک سوال بزرگ وجود داشت که آیا پروازهای چارتر امکان پذیر است؟ ".... وی گفت ، اکنون بیمه های تایید کرده اند که محموله های طلا را در پروازهای چارتر پوشش می دهند.... "توانایی و امکان جابجایی فلز پروازهای چارتر واقعاً بسیاری از امکانات لجستیکی را باز می کند."

در واقع ، میلیون ها اونس طلا در چند هفته گذشته به انبارهای Comex سرازیر شده اند و کل سهم و حج آنها را به رکورد بالایی رسانده .

افزایش سردردها

برای سی پی ام گروپ- CME Group Inc ،که صاحب صرافی و صندوق مبادلات طلا است ، افزایش گسترده ای بین قیمت طلای نیویورک و لندن یک سردرد است.این شرکت با راه اندازی یک قرارداد جدید که امکان تحویل شمش های 400 اونسی و همچنین 100 اونس و 1 کیلو به شرایط پاسخ داده است ... اما قرارداد طلای "تحویل پیشرفته" جدید هنوز معمله نشده است.

جیمز گاویلان ، مدیر و مشاور شرکت Gavilan Commodities LLC گفت: راه حل CME "هنوز هیچ شایستگی نشان نداده." "راه حل ها تاكنون باعث كاهش سطح این از جا دررفتگی نشده .

یکی از دلایلی که این فاصله قیمت باقی مانده ،محدودیت های موقعیت گیری است ، که به طور مؤثری درمورد اینکه یک تاجر چقدر می تواند از آربیتژ استفاده کند..

در حالی که برخی از بانک ها در حاشیه قرار دارند ، برخی دیگر به دنبال استفاده از این اختلاف قیمت هستند. هزینه جابجایی طلا با هواپیما بیش از دو برابر شده است ، اما هنوز هم فقط در حدود 1 دلار در هر اونس است. به گفته یكی از معامله گران ، پالایشگاههای سوئیسی برای هر شمشم 1 کیلوی 5 دلار تا 10 دلار در هر اونس را شارژ می کنند. در حالی که این در مقایسه با سطح عادی 1 دلار یا کمتر از ان مقایسه می شود ، اما هنوز هم بسیار کمتر از 40 دلار یا بیشتری است که که در حال حاضر اختلاف قیمت بین دو بازار وجود دارد .

معامله گران می گویند که شتابزده گی در سؤالات از طرف سرمایه گذاران وجود دارد- که معمولاً نمی خواهند درگیر خرده فروشهای طلا در سرتاسر جهان باشند - به دنبال پول نقد هستند.

شورای جهانی طلا گفت: "این فرصت برای سودآوری وجود دارد ، اما کسی باید این کار را انجام دهد.".. "آنچه شما نیاز دارید این است که سرمایه های در معرض ریسک بیشتر برای ورود به این فضا و برای انجام این کار باشند."

اختصاص/ اختلاف قیمت طلای لندن با نیویورک برای صندوق ها سردرد است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه