// کد مطلب: ۷۳۹۴۴

افزایش ۱۰ درصدی قیمت خودرو موقتی است

افزایش ۱۰ درصدی قیمت خودرو موقتی است
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، گفت: افزایش 10درصدی قیمت خودرو در بازار موقتی و به دلیل فروش خودروهای ویرایشی توسط خودروسازان است که با شروع به کار اصناف کاهش خواهد یافت.

سعید موتمنی در گفت‎‌وگو با ایلنا، از آغاز فعالیت نمایشگاه‎داران خودرو خبر داد و گفت: از اسفندماه سال گذشته به دلیل بیماری کرونا تقاضا برای خرید خودرو در بازار کاهش دارد و در حال حاضر نیز تقاضایی برای خرید در بازار وجود ندارد، بنابراین تا زمانی که این بیماری ریشه کن نشود بازار خوبی را برای خودرو پیش بینی نمی‌کنیم.

موتمنی با بیان اینکه ریزش قیمت خودرو در سال گذشته به دلیل کاهش تقاضا اتفاق افتاد، گفت: به دلیل تعطیل بودن بازارها، می‌توان گفت که شرکت‌های خودروساز با فروش خودوری ویرایشی استارت افزایش قیمت در سال جدید را زده‌اند، اما این افزایش قیمت موقتی است و با شروع به کار اصناف کاهش خواهد یافت.

وی افزود: با توجه به فعالیت یک روزه نمایشگاه‌داران شاهد افزایش 10 درصدی قیمت خودرو در بازار هستیم که این مسئله به دلیل فروش خودروهای ویرایشی توسط خودروسازان ایجاد شده است، زیرا فروش اینگونه خودروها به عنوان پایه قیمت در بازار خودرو است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران تشریح کرد: همچنان که قیمت ارز توسط بانک مرکزی اعلام می‌گردد، در مورد خودرو نیز مردم شرکت‎ها را مبنای تعیین قیمت می‌دانند و این شرکت‌ها با عرضه خودورهای ویرایشی پایه قیمت خودرو را تعیین می‎کنند. برای مثال؛ زمانی که شرکت‌، سمند ویرایشی تیپ 2 را 116 میلیون تومان عرضه کند، قیمت این خودرو در بازار 120 تومان خواهد بود.

وی فروش خودرو توسط ثبت‌نام کنندگان را از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت بیان کرد و گفت: گاهی این افراد از فروش خودرو امتناع و موجب کاهش عرضه در بازار می‌شوند. درنتیجه قیمت خودرو در بازار افزایش می‌یابد. توجه داشته باشید که مبنای قیمت این افراد نیز شرکت‎های خودروساز است.

وی همچنین قیمت‎سازی برخی آگهی دهندگان در سایت‌های فروش و تعطیل بودن مراکز شماره‌گذاری خودرو را از دیگر عوامل افزایش 10 درصدی قیمت نام برد و گفت: این مسئله با بازگشایی این مراکز حل شده و عرضه افزایش خواهد یافت، در نتیجه در چند روز آینده شاهد کاهش قیمت در بازار خودرو خواهیم بود.

افزایش ۱۰ درصدی قیمت خودرو موقتی است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه