// کد مطلب: ۷۴۰۲۱

اختصاصی/ آیا واکنش طلا به معنی سقوط قریب الوقوع سیستم پولی است؟

اختصاصی/ آیا واکنش طلا به معنی سقوط قریب الوقوع سیستم پولی است؟
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:هوبرت مولمن ، تحلیلگر بازار در کیتکو نوشت ،در طول بحران مالی سال 2008 ، بانک مرکزی فدرال به طور قابل توجهی پایه پولی ایالات متحده را افزایش داد تا جلوی سقوط این سیستم را بگیرد. آنها در حال حاضر در وضعیت مشابهی قرار دارند و دقیقاً همان کار را انجام داده اند.

در زیر نمودارهایی از پایه پولی ایالات متحده و شباهت های آن با شرایط فعلی وجود دارد:

fed_monytery_2008

آنها با اقدامات سال 2008 توانستند از سقوط جلوگیری كنند. آیا اقدامات فعلی نتایج مشابهی را به همراه خواهد داشت یا نتیجه کاملاً متفاوتی خواهیم دید؟

یکی از مواردی که باید پیگیر آن باشیم،عملکرد طلا (احتمالاً یکی از مهمترین موارد) است.

بنابراین ، هنگامی که بانک مرکزی در سال 2008 ، پایه پولی ایالات متحده را به میزان قابل توجهی افزایش داد ، قیمت طلا مدت زمان طولانی طول کشید تا افزایش قیمت به سطح پایه پولی نزدیک شود. سپس ، بانک فدرال در دوره ای حدود چهار ماه ، پایه پولی را دوبرابر کرد. با این حال ، از همین زمان ، قیمت طلا تقریباً سه سال طول کشید تا دو برابر افزایش یابد ، از این رو فقط در اواخر دوره بود که قیمت های رشدی مناسب و هم سطحی داشتند

این نشان می دهد که هنوز اعتبار و منبع مناسبی در سیستم پولی وجود دارد تا بتوان روند را ادامه داد. در اینجا نمودارهایی وجود دارد که قیمت طلا را نسبت به پایه پولی ایالات متحده (قیمت طلا / پایه پولی ایالات متحده به میلیون ها دلار) دنبال می کند:

4_point

نقطه 4 در سال 2008 جایی است که فدرال رزرو پایه پولی را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. کاهش شدید به پایین تر از نقطه 1 نشان می دهد که قیمت طلا با پایه پولی آمریکا همگام نبوده.

بنابراین ، اگرچه طلا در همان دوره رو به افزایش بود ، اما هشداری برای فروپاشی سیستم نبود. دو دوره دیگر در تاریخ وجود داشته است که موقعیت های مشابه رخ داده است ، اما طلا در واقع هشدار سقوط سیستم را مخابره کرده است.

آن زمان ها در سال های 1933 و 1971 بودند. هر دو مورد منجر به تنظیم مجدد سیستم پولی شدند.

در نمودار بالا ، دو الگوی مشخص شده وجود دارد (1 تا 4). به نظر می رسد الگوی فعلی از الگوی قبلی پیروی می کند. اگر شباهت ادامه یابد ، احتمالاً نتیجه بحران فعلی مانند سال 2008 خواهد بود.

اما و اگر این اتفاق بیفتد که واگرایی از الگوی قبلی وجود داشته باشد و طلا از افزایش پایه پولی پیشی بگیرد (نمودار بالاتر از نقطه 4 طی ماه های آینده برود) ، آنگاه ما به احتمال زیاد شاهد نتیجه ای متفاوت (و بدتر) از بحران مالی سال 2008 خواهیم بود.

اختصاصی/ آیا واکنش طلا به معنی سقوط قریب الوقوع سیستم پولی است؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه