// کد مطلب: ۷۴۰۳۸

طلا راهی برای فرار از ترس است

طلا راهی برای فرار از ترس است
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:اکثر مردم در مواقع بروز بحران هایی نظیر آنچه ویروس کرونا در جهان ایجاد کرده،‌ طلا را پناهگاه امنی برای حفظ ارزش  دارایی های خود می دانند.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، وارن بافت، سرمایه گذار مشهور آمریکایی می گوید: طلا راهی برای فرار از ترس است. اگر مردم بیشتر و بیشتر بترسند شما ( منظور انکه طلا می فروشد )پول بیشتری بدست می آورید. اگر هراس مردم کم شود درآمد شما هم کم می شود، اما طلا بخودی خود چیزی تولید نمی کند.

در حال حاضر سطح ترس سرمایه گذاران بالاست زیرا همه گیری ویروس کرونا بحران بهداشت جهانی را به بحران اقتصادی تبدیل کرده است. و مشخص نیست چه زمان جهان از هر یك از این بحران ها نجات پیدا می کند. در این شرایط عدم اطمینان، طلا به عنوان "پناهگاه امن" برای كسانی كه به دنبال سرپناهی در برابر سرمایه گذاری های بی‌ثبات‌تر سنتی مانند سهام هستند، مورد استقبال قرار می گیرد. به گفته یک تحلیلگر بازار سرمایه، طلا در مقابل بورس از ریسک کمتری برای سرمایه گذاری برخوردار است.

انبار ارزشی معتبر

از آنجایی که طلا قدیمی ترین ارز جهانی محسوب می شود خصوصیاتش، آن را به منبعی معتبر و قابل اطمینان از ارزش تبدیل کرده است. این تجارت در عین گستردگی دامنه، مشمول محدودیت عرضه نیز می شود. بنابراین آنقدر محدود و نادر هست که فلزی باارزش باشد.

قیمت طلا که به طور معمول به دلار است در جهت مخالف با نرخ بازده حرکت می کند. دلیل این امر آن است که اگر ارز ایالات متحده ارزش خود را حفظ کند، برای خرید یک اونس طلا دلار کمتری مورد نیاز است. همین امر دلیل سقوط ماه گذشته بهای طلا بود؛ زمانی که طلا برای نخستین بار در سال ۲۰۲۰ به کمتر از ۱۵۰۰ دلار در هر اونس رسید.

تصور میشد که سقوط قیمت طلا در ماه گذشته سرمایه گذاران را مجبور به فروش فلز باارزش خود می کند تا با استفاده از سود آن، بتوانند ضررهای دیگری را در سایر جاها پوشش دهند. با این حال، هنگامی که فدرال رزرو اواخر ماه گذشته نرخ بهره را به صفر رساند انگیزه برای بذست آوردن دلار (و فروش طلا) کمتر شد. طلا پس از آن دوباره محبوبیت خود را به دست آورد و با افزایش قیمت به بالاترین نقطه خود در نزدیک به ۷ سال گذشته طی تنها یک هفته رسید، با قیمت ۱،۷۶۹ دلار در هر اونس.

طلا همچنین یک محافظ مناسب در برابر خطر تورم محسوب می شود زیرا افزایش قیمت کالاها و خدمات، باعث از بین رفتن ارزش دلار می شود.و از آنجایی که بانک های مرکزی به عنوان بخشی از تلاش برای تحریک اقتصاد، پول بیشتری چاپ می کنند برخی ممکن است این ترس را داشته باشند که این امر می تواند منجر به تورم شود. در همین حال، طلا در مدت زمان طولانی تمایل به نگه داشتن ارزش خود به صورت واقعی دارد بنابراین می تواند به عنوان "پناهگاه" در برابر این خطر در نظر گرفته شود

طلا راهی برای فرار از ترس است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه