// کد مطلب: ۷۴۲۸۷

توقف معاملات سکه در بورس، چه تاثیری بر قیمت سکه دارد؟

توقف معاملات سکه در بورس، چه تاثیری بر قیمت سکه دارد؟
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: توقف معاملات سکه در بورس کالا را به فال نیک می‌گیریم. عرضه سکه در بورس کالا متوقف شود یقینا در دراز مدت نتیجه مثبتی دریافت خواهیم کرد.

این روزها تب خرید سکه در بازار داغ است. فعالان بازار سکه را با قیمت روز از فروشندگان سکه خریداری و این سکه ها را با نوسان ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی به بورس کالا عرضه می کردند. همین عرضه سکه به بورس کالا باعث شد که قیمت طلا و سکه در بازار به طور افسارگسیخته‌ای افزایش یابد. حال امروز دنیای اقتصاد از توقف معاملات سکه در بورس کالا خبر داد. آیا با توقف معاملات سکه در بورس قیمت سکه آرام خواهد گرفت؟

در دراز مدت نتیجه مثبتی می‌گیریم

در همین حال رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که توقف معاملات سکه در بورس کالا چقدر در ارزان شدن قیمت سکه تاثیرگذار است؟ به تجارت نیوز گفت: توقف معاملات سکه در بورس کالا را به فال نیک می‌گیریم به دلیل اینکه عرضه سکه به بورس کالا قیمت غیرمعقولی را در بازار ایجاد کرده بود. افراد از کف بازار سکه خریداری می‌کردند و با ۳۰۰ هزار تا ۴۵۰ هزار تومان اختلاف در بورس کالا، سکه را عرضه می‌کردند. حالا اینکه افراد به این نتیجه رسیدند که عرضه سکه در بورس کالا متوقف شود یقینا در دراز مدت نتیجه مثبتی دریافت خواهیم کرد.

ابراهیم محمدولی افزود: چنانچه مجدد قرار باشد سکه در بورس کالا عرضه شود این اقدام باید کارشناسی و بررسی شود و بعد به اجرا در آید. متاسفانه با روش گذشته قیمت سکه دچار التهاب شد.

او اظهار کرد: با عرضه سکه به بازار سهام آثار نامناسب را شاهد بودیم. اگر چه این روزها انس جهانی طلا به مرز هزار و ۷۶۰ دلار رسیده و قیمت دلار هم تا حدودی نوسان داشته اما معتقدیم چنانچه این دو عامل مدیریت شوند قیمت طلا و سکه به آرامش می‌رسند. در حال حاضر حباب سکه ۳۰۰ هزار تومان و قیمت طلای ۱۸ عیار هم ۷۴۵ هزار تومان شده است.منبع:اتحادیه طلا و جواهر تهران

ش

توقف معاملات سکه در بورس، چه تاثیری بر قیمت سکه دارد؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه