// کد مطلب: ۷۴۴۲۳

واژه ها و معانی آن در تحلیل های فاندامنتال و تکنیکال

واژه ها و معانی آن در تحلیل های فاندامنتال و تکنیکال
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز : در زیر اصطلاح انگلیسی و معنی برخی از کلمات در تحلیل های تکنیال ارایه شده است ./بخش اول

Apex : نقطه تقاطع دو ترند

Ascending triangle (or raising triangle):الگوی مثلث افزایشی دارای یک خط روند در پایین به صورت افزایشی و خط بالایی صاف یا افقی می باشد.

Bearish :که از ریشه کلمه bear به معنی خرس است و یعنی بازار نزولی است

Back testing :در لغت به معنای آزمون در گذشته می باشد. و در بازارهای مالی به معنای تست و بررسی یک استراتژی و روش در گذشته چارت می باشد تا بتوان میزان موفقیت و نقاط ضعف و قوت یک استراتژی را مورد بررسی قرار داد.

Bar chart :نمایشگرهای گرافیکی معاملات در یک اوراق بهادار ، اوراق قرضه ، شاخص ، گزینه یا میانگین که با خطوط عمودی اتصال به قیمت های بالا و پایین برای یک دوره خاص (روز ، هفته ، ماه ، سال) مشخص می شود.

Bear market :اصطلاحا به بازاری گفته میشود کاهشی است (خرس نماد بازار نزولی است)

Bear trap :تله خرسی یا تله نزولی که به شرایطی گفته می‌شود که در آن، قیمت سهام در یک محدوده خاص افت می‌کند و فعالان بازار به اشتباه تصور می‌کنند یک روند نزولی در حال آغاز شدن است. ولی در واقع این افت قیمت، صرفا موقتی بوده است.

Breadth :اندیکاتور برید به سرمایه گزار نشان می دهد که تمایل بازار به سمت کاهش می باشد یا افزایش

Breakdown :شکست حمایتی (Breakdown)، یک حرکت قیمتی است که منجر به شکست سطح حمایت (Support) می‌شود. معمولا این شکست با حجم سنگین فروش و کاهش شدید قیمت همراه است.

Breakout :اصطلاح تحلیل تکنیکال که برای توصیف تغییرات قیمت بکار میرود هنگامی که قیمت سطح حمایت یا مقاومتی را شکند.

Breakway Gap : گپ فرار، شکاف شکستگی، زمانی که قیمت از یک سطح حمایتی یا مقاومتی توسط یک گپ عبور کند، یک گپ فرار شکل می‌گیرد.

Bullish : از ریشه کلمه bull به معنی گاو نر می‌آید و یعنی روند صعودی است.

Bull market :اصطلاحا به بازار صعودی گفته میشود (گاو نر نماد بازار صعودی است)

Bull trap :تله صعودی که به شرایطی گفته می‌شود که در آن، قیمت سهام در یک محدوده خاص افزایش پیدا می‌کند و فعالان بازار به اشتباه تصور می‌کنند یک روند صعودی در حال آغاز شدن است. ولی در واقع این افزایش قیمت، صرفا موقتی خواهد بود.

Buy :خرید، به معنای آفست شدن و تسویه حساب از معامله فروش قبلی است (یعنی شخصی از قبل پوزیشن short باز کرده و اکنون قصد بستن و خروج از این موقعیت و پوزیشن را دارد)

candlestick chart :در لغت به معنای شمعدان می باشد و در بازارهای مالی و بورس و بازار طلا به تحلیل نمودار قیمت گفته می شود. این نمودار قیمتهای بالا سهم، پایین سهم همچنین بازشدن و بسته شدن سهم در یک دوره زمانی را به تحلیل گران بورس نشان می دهد. و به خاطر شکل ظاهری این نمودارها که همانند شمع می باشد به آن کندل استیک گفته می شود.

Chart : نموداری که در بازارهای مالی برای ثبت نوسان قیمت بکار می رود. که دارای دو بخش زمان و قیمت می باشد.

Congestion Area : محدوده قیمتی که معامله حجم بالا قیلی در آن انجام شده است.

Correction : ( اصلاح قیمت )به حرکت قیمت در جهت خلاف روند فعلی به منظور استراحت و کسب قدرت برای ادامه حرکت خود.مثلا اگر روند صعودی هست یه کاهش قیمت به منظور نفس گیری و بعد مجدد ادامه روند صعودی.

Count : یک روش نقطه و شکل برای تخمین و پیش‌بینی قیمت‌ها و تارگت‌هاست که محاسبات آن با توجه به حرکات جانبی قبلی خواهد بود.

واژه ها و معانی آن در تحلیل های فاندامنتال و تکنیکال

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه