// کد مطلب: ۷۴۴۳۵

اختصاصی/استاندارد چارترد: نرخ بهره منفی فد باعث گذر طلا از ۱۹۲۰ دلار می شود

اختصاصی/استاندارد چارترد: نرخ بهره منفی فد باعث گذر طلا از 1920 دلار می شود
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:اگر فدرال رزرو مجبور به پذیرش نرخ بهره منفی شود ، طبق گفته بانک استادارد چارترد قیمت طلا با گذر از بالاترین قیمت تمام دوران خود ، یعنی  1920 دلار در هر اونس واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش از یکتکو نیوز، جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو اظهار داشته است كه نرخ بهره منفی ابزار مناسبی برای استفاده در آمریكا نیست.

جروم پاول در آخرین اظهارات خود در روز جمعه ، افکار خود را در مورد نرخ بهره منفی بار دیگر اعلام کرد و اظهار داشت: "ما فکر نمی کنیم که این یک وسیله مناسب برای ایالات متحده باشد" ، و افزود که شواهد چگونگی عملکرد نرخ های منفی بهره وضعیتی مخلوط و نامشخص دارد.

اما بازارها همچنان قانع نشده اند که در آینده نرخ های منفی در ایالات متحده آمریکا استفاده نشود .

به باور تحلیلگران استاندارد چارترد : "نرخ بهره بازار قبل از بازگشت به سرزمین مثبت (4-7bps ) دراواسط اواخر سال 2022 ، در سال 2021 به آرامی (1-2 بار در ثانیه) به داخل محدوده منفی فرو خواهد رفت. دلیل مشاهد این حرکت کوچک به نرخ های منفی ، اعتقاد شدید بازار مبنی بر اینکه فدرال رزرو برای یک دوره طولانی تغییری در سیاست خود نخواهد داد است. اگر بازار متقاعد شود که جایی برای افزایش نرخ بهره وجود ندارد ، احتمالاً رای به کاهش بیشتر نرخ های بهره خواهد داد .

این بانک همچنین تأکید کرد که نرخ بهره منفی را به عنوان چشم انداز اولیه و اصلی خود نمی بیند ، اما اگر فدرال رزرو مجبور شود به سمت نرخ منفی برود ، برای تأثیرگذاری لازم مجبور است به عمق بیشتری در قلمرو منفی فرو رود.

اگر فدرال رزرو نرخ بهره صندوق های فدرال( نرخ بهره بین بانکی یک شبه ) را منفی کند ، احتمالاً آن را به 50 تا 100 واحد پایه منفی خواهد رساند( 50-100bps ). به نظر ما ، این برای فدرال رزرو خطر بسیار بزرگی است ،سیاست نرخ منفی سناریوی پایه ما نیست و در صورت بازگشت و بهبود ناامیدکننده اقتصادی و فرسودگی سایر اقدامات رخ می دهد ."

The fed funds rate: نرخ نرخ بهره بین بانکی وام های یک شبه از بودجه فدرال است

به گفته سوکی کوپر ، تحلیلگر فلزات گرانبهای این بانک ، تأثیر نرخ های بهره منفی بر طلا می تواند عظیم باشد، زیرا قیمت ها در آنصورت پتانسیل گذر از 1.920 دلار در هر اونس را دارند.

قیمت های طلا احتمالاً سطح بالاتر از سطح مقدماتی روزانه 1920 دلار در هر اونس را آزمایش می کند ، زیرا نرخ بهره منفی باعث کاهش هزینه فرصت نگهداری طلای بدون سود دهی می شود.... به نظر می رسد هنوز تخصیص سرمایه گذاران به طلا كمتر از شرایط عادی است و نرخ های منفی می توانند جذابیت آنرا از بخش خرده فروشی گرفته تا بخش سرمایه گذاری های رسمی افزایش دهد.. "

StandardCharteredMay

کوپر افزود ، نرخ های بهره منفی در ایالات متحده می تواند طلا نوع جدیدی از سرمایه گذاران را وارد بازار کند و تقاضای طلا را افزایش دهد.

کوپر نوشت: "بخش عمده ای از اوراق بدهی با بازده منفی جهان توسط اروپا هدایت شده است ، جایی که سرمایه گذاران تصمیم گرفتند که با استفاده از ETP های در طلای فیزیکی و یا سکه های طلا و شمش سرمایه گذاری کنند .." .

از طرف دیگر ، دلار آمریكا نیز پس از فروکش گرد و غبارها ( تنش ها و موارد حامی )می تواند در شرایط نزول شدید قرار گیرد.

"نرخ های منفی می تواند در ابتدا بازارهای پول کوتاه مدت را مختل کند ، بنابراین واکنش اولیه ممکن است خرید پناهگاه های ایمن در G10 باشد یا حتی منجر به قدرت دلار امریکا شود. هنگامی که عنصر غافلگیرکننده از بازار برداشته شد ، ارزهایی با بازده اوراق مثبت و سیاست مالی خفیف باید شکوفا شوند.

بالاتر از آن ، اوراق خزانه داری ایالات متحده می تواند در تمام منحنی های خود پایین ترین رقم های جدید را تجربه کند....."ما انتظار داریم که قرار گرفتن نرخ بهره فدرال 50-100bps زیر صفر در نهایت بازده اوراق قرضه را کاهش دهد .

اختصاصی/استاندارد چارترد: نرخ بهره منفی فد باعث گذر طلا از 1920 دلار می شود

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه