// کد مطلب: ۷۴۴۴۶

اختصاصی/ ولس فارگو :تا انتهای سال انتظار رقم های رکوردی از طلا نداشته باشید

اختصاصی/ ولس فارگو :تا انتهای سال انتظار رقم های رکوردی از طلا نداشته باشید
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:به گفته جان لافورژ ، رئیس بخش استراتژی دارایی های بانک ولس فارگو، بازار طلا فضای زیادی برای بالاتر رفتن دارد اما سرمایه گذاران نباید انتظار رکوردهای بالا تا پایان سال را داشته باشند .

به گزراش از کیتکو، لافورژ گفت :" با توجه به اینکه قیمت طلا حمایت جدی ایی را در سطح 1700 دلار در هر اونس دارد و تا همین جای سال نیز شاهد افزایش قیمتی دو رقمی بوده، طلا سال خوبی را تجربه می کند."... وی افزود: "طلا همچنان به خوبی ادامه خواهد داد در حالیکه بانک های مرکزی اقدامات بی پایان تسکین کمی ( افزایش تزریق نقدینگی)و سیاست های نرخ بهره پایین را دنبال می کنند.

وی گفت: "بسیاری از سرمایه گذاران به دنبال طلا به عنوان پرچینی در برابر چاپ پول و نرخ بهره پایین هستند ، آنهم بر اساس این ایده صادقانه که می دانیم ،هیچ (که عواقب انها را) نمی دانیم "

لافورژ اظهار داشت که حتی بدون معرفی نرخ بهره منفی ، فدرال رزرو هنوز هم برای پشتیبانی از اقتصاد ویران شده ایالات متحده تحت تاثیر پاندمی مقدار زیادی مهمات ( سیاست ) در اختیار دارد. وی افزود: این امر به فشارهای تورمی بالاتر و حمایت از قیمت طلا ادامه خواهد داد.

لافورژ گفت :"در صورت داشتن نرخ بهرهایی در و یا زیر صفر ، طلا به عنوان یک گزینه جایگزین برای اوراق قرضه به عنوان دارایی امن پناه می درخشد."

در بازار بسیاری از سرمایه گذاران وجود دارند كه برای سرو سامان دادن وضعیت نظام مالی و حتی سیاست های پولی داخلی به دولت خود اعتماد ندارند . " "و اگر آنها بخواهند یک پناهگاه امن داشته باشند اوراق قرضه به آنها چیزی نخواهد رساند....هی ، حداقل طلا نسبت به اقدامات دولت حساسیت دارد. "

لافورژ گفت كه طلا حتی در شرایط نبود تورم فعلی نیز پتانسیل عملکرد مناسب را دارد، زیرا ایالات متحده تلاش می كند تا رشد اقتصادی را تقویت کرده و قرنطینه های دو ماهه خود را کاهش دهد. وی افزود: یک فضای کاهش قیمت و کاهش تورم منجر به واکنش های ( حمایتی )شدیدتر دولت ها و بانک های مرکزی خواهد شد.

وی گفت: "من در واقع كاهش قیمت و تورم را نوعی محرك برای داشتن طلا می دانم."

اگرچه لافورژ دیدگاهی افزایشی نسبت به طلا دارد ، اما او رسیدن قیمت ها به بالاترین رکورد تمام تاریخ خود تا انتهای سال را انتظار ندارد ..وی خاطرنشان کرد: قیمت هدف 1900 دلاری اونس طلا از اهمیت بالایی برخوردار است و شکستن این سطح می تواند مدتی طول بکشد.

"[طلا] در بازار کاهشی گرفتار شده است. امروز هیچ کالایی در هیچ جایی نزدیک به جایی که در 10 سال پیش بود ، قرار ندارد . بنابراین طلا در حال مبارزه با این روند است. ما واقعاً باید ببینیم که طلا از محدوده 1900 دلاری به طرز قانع کننده ای خارج می شود یا نه و بعد از آن اتفاقات بعدی می تواند جالب باشد. "

در مورد حجم نگه داشتن طلا در یک سبد نمونه دارایی ها لافورژ گفت که قانون عمومی 5 تا 10 درصد همچنان مناسب است. با این حال ، وی اضافه كرد كه وقتی قیمتها به بالاتر از 1900 دلار صعود کند ، این زمانی است كه سرمایه گذاران باید ذخیره و سرمایه های خود را دوباره ارزیابی كنند.

اختصاصی/ ولس فارگو :تا انتهای سال انتظار رقم های رکوردی از طلا نداشته باشید

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه