// کد مطلب: ۷۴۴۶۴

اختصاصی/ طلا در مسیر ثبت سومین هفته متوالی افت قیمت است

اختصاصی/ طلا در مسیر ثبت سومین هفته متوالی افت قیمت است
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز : در شرایطی که بازارها در انتظار انتشار آمارهای شغلی مهم امریکا در اواخر امروز هستند، قیمت جهانی طلا مکان امن سرمایه تحت تاثیر امیدواری ها برای بهبود شرایط اقتصادی افت کرد و در مسیر ثبت سومین هفته متوالی کاهش قیمت قرار گرفت .

به گزارش از رویترز، قیمت طلای نقدی با 0.2درصد افت به 1706.91 دلار در هر اونس رسید ...طلای مبادلات آتی امریکا با 0.7 درصد صعود در رقم 1714.50 دلار در هر اونس قرار گرفت .

طلا تا به اینجای هفته کاهش قیمتی 0.8 درصدی داشته است ،که در صورت باقی ماندن این رکورد می تواند بزرگترین افت هفتگی قیمت از هفته منتهی به 1 می باشد .

ادوارد مویا تحلیلگر در اواندا بانک گفت :" قیمت های طلا بعد از نشانه هایی از ترمیم و بهبود شرایط بازارهای سهام تحت فشار قرار گرفته است .

شاخص بازارهای سهام آسیا از بهرتین رقم چند هفته ایی خود فاصله گرفته اند، اما با اینحال در مسیر ثبت بیسترین رشد هفتگی در بیش از 8 سال قرار دارند .

سرمایه گذاران حالا در انتظار انتشار آمار دستمزد های بخش غیر کشاوری آمریکا هستند که قرار است در اواخر امروز منتشر شوند که به احتمال زیاد بعدز ثبت رکورد 20.437 میلیون نفری در آپریل ، کاهشی 8 میلیون مرودی را نشان خواهد داد.

ادوارد مویا اضافه کرد طلا به نظر می رسد برای صعود به رقم های بالاتر آماده است ، چراکه دلار در حال تضعیف شدن است ،تنش تجاری قرار است که باقی بماند ،ریسک مشاهده موج دوم شیوع ویروس کرونا وجود دارد و بانک مرکزی اروپا نیز نشان داده که عنوز هم می تواند بازارهای را غافلگیر کند .( با برنامه های حمایتی بیشتر )

روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا با گسترش بیش از حد انتظار در بسته محرک اقتصادی خود موافقت کرد .

نشست 2 روز سیاست های پولی فدرال رزرو در هفته آینده نیز برای مبادله گران و مشارکت کنندگان در بازارا مهم خواهد بود ...بانک مرکزی امریکا محرک های اقتصادی عظیمی را عملی کرده و برای کاهش تاثیرات مخرب ویروس کرونا نرخ بهره را به نزدیک صفر درصد رسانده است .

محرک های اقتصادی بیشتر ( که شامل تزریق نقدینگی نیز می شود ) و نرخ بهره های پایین تر قرار است تا به طلا نفع برسانند ؛ چراکه فلز زرد معمولا به عنوان محافظی در برابر تومر و استهلاک ارزی استفاده می شود .

در بازار دیگر فلزات گرانبها ، پالادیوم با 0.3 درصد رشد به 1938.99 دلار در هر اونس رسید ، پلاتین با 0.2 درصد صعود در رقم 838.37 دلار در هر اونس قرار گرفت ....نقره با 0.4 درصد افت 17.66 دلار در هر اونس شد و در مسیر ثبت اولین هفته افت قیمت در 5 هفته قرار دارد .

اختصاصی/ طلا در مسیر ثبت سومین هفته متوالی افت قیمت است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه